Wat krijgt jullie 1 jarige zoal op een dag?

Discussie in 'Voeding' gestart door horselover, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Voor een kindje dat een tijdje niet goed groeide, is dat natuurlijk fijn!
    Gewoon lekker wat geven hoor!

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ja knijpfruit is ook een idee. Bij onze c1000 zijn nu de zonnatura knijpfruit in de aanbieding + puzzel :)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Klopt, maar wij vinden de melkvoedingen ook zeker tot 1 jaar heel belangrijk en dat is voor ons gewoon hoofdvoeding ;)! Geen idee wat ik zou doen wanneer ze met 6mnd geen melkvoedingen meer gewillen hadden, maar gelukkig is dat hier niet geweest, zou dat denk ik heel erg vinden namelijk, al die fijne momentjes samen moeten missen :)! Verder als ik moe ben dan kan ik altijd nog smiddags als ze alle drie slapen even gaan liggen ;).

Late avondvoeding heb ik geen probleem mee, lig dan toch nog niet op bed, maar die doet eigenlijk mijn vriend altijd al. Een tijd gekolfd, een tijd toch live gegeven, en nu kunstvoeding ;). Nachtvoeding ook geen probleem mee, nodig is nodig, en juist een heerlijk momentje nog even samen met de kleine en vriend. Echt even genieten voor ons.

En idd een hoop verschillen :D! Maar ieder kijkt gewoon naar zijn/haar eigen opvattingen rondom voeding en bijvoeding. En kijkt naar hun eigen kind(eren). Zo krijg je allemaal een eigen lijstje met wat ze eten en drinken. Jongste hier heeft bijv ook nog nooit koek of snoep op ;)!

Liefs, Hanneke!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zolang en kind goed Groeit, Gezond en Gelukkig is, maakt het allemaal niet zoveel uit wat en wanneer je te eten geeft (te zout, zoet en vet daargelaten).

Ik voed ook anders dan de meeste moeders, maar mijn kind doet het wel uitstekend als je kijkt naar die drie G's!;)

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Hier een hele kleine eter, die nog steeds geen brood eet.
    7:00 papfles
    09:30 paar stukjes fruit + limonade
    11:30 paar muizehapjes van een cracker + fles melk
    15:00 paar muizehapjes van een liga o.i.d. + thee
    18:00 avondeten (indien een potje dan wel grotendeels het potje leeg) en biogarde
    19:00 fles thee

Heb al van alles geprobeerd maar alles gooit ze op de grond of spuugt ze uit. Ze zit ook wel inmiddels op de -1 lijn. Ze zeggen wel als ze honger krijgen eten ze heus wel maar het lijkt wel of ons meisje nooit honger heeft! Als ik dan zie wat sommige kindjes hier eten...lijkt me geweldig!

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat zouden ze op het Cb moeten gebruiken ipv de 3 R-en van R. Blom... Zou voor een hop moeders een hoop gestress schelen. ;)

Jitte krijgt dit op een dag:
    7.00 flesje 180/6 met 8 scheppen bambix 12 mnd, Meestal laat ze hier wat van staan.
    9.30 Fruit/rozijntjes/koekje met limonade, sterk verdund
    12.00 2 boterhammen, 1 met hartig, 1 met zoet (appelstroop) en daarna een flesje 120/4
    16.00 Fruit/rozijntjes/koekje (ligt eraan way ze 's ochtends heeft gehad) met limonade.
    17.30 warm eten, potje of vers.
    19.00 flesje 180/6 met 8 scheppen bambix 12 mnd

Ik wil nu langzaamaan overgaan naar gewone volle melk en kijken of ik het flesje tussen de middag kan vervangen door thee. Alleen drinkt Jitte niks anders dan melk uit haar fles en wil ze uit niks anders gewoon drinken dan een gewone beker. Voor nu vind ik het zo wel even best, we gaan volgende week op vakantie en daarna zie ik wel verder.

7. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Hier eet ze ook niet zoveel:

08.30 papfles van 250 cc (halfvolle melk met brinta)
    12.00 1 boterham met fles melk van 200 cc
    15.30/16.00 fruit met diksap, meestal is dat 1 banaan en 1 kiwi
    18.15 avondeten, ene keer meer dan de andere keer + een beetje yoghurt van wat wij eten
    19.30 fles melk van 250 cc voor het slapen gaan.

Af en toe krijgt ze een soepstengel of een nijntjeskoekje tussendoor maar ze heeft er geen behoefte aan

Deel Deze Pagina