Over op halfvolle melk, hoe?

Discussie in 'Voeding' gestart door MissX28, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    We proberen bij Jesper over te gaan van kunstvoeding op halfvolle melk. Op dit moment krijgt hij nog drie keer per dag een fles opvolgmelk (nr 3 Nutrilon). 's Ochtends 150/5, 's middags 120/4 en 's avonds voor het slapen 150/5. Als hij zo een jaar is, is het de bedoeling (volgens het cb) dat hij per dag ongeveer 300 cc melk krijgt. Wij denken er nu aan om de fles 's middags te laten vervallen.

Om te oefenen hebben we nu al drie dagen 's middags bij de boterham halfvolle melk uit de tuitbeker gegeven. En dit dronk hij, echter niet heel veel, maar denk zeker 30 cc. We hebben geprobeerd om de rest uit de fles te geven, maar dan wel dus halfvolle, i.p.v. kunstvoeding. Maar... dat pikt ie dus niet. Blijkbaar weet ie gewoon dat uit de fles iets anders komt: kunstvoeding (zoeter). We hebben eerder al heel vaak geprobeerd op de kunstvoeding uit de tuitbeker te geven, maar ook dat drinkt ie niet. Uit de tuitbeker hoort voor hem blijkbaar water of diksap te komen. Was voor ons dus al een wonder dat ie wel wat halfvolle melk uit de tuitbeker drinkt.

Probleem is dat we langzaam aan van die fles af willen. Kijk, ik vind het prima om de melk voor het slapen nog wel uit de fles te doen hoor. Echt nog zo'n fijn momentje. Maar 's ochtends en 's avonds gewoon uit de (tuit)beker. Uit de tuitbeker drinkt hij echter zo weinig melk, dat ie op die manier nooit aan die 300 cc komt.

Hmm, volgens mij hartstikke onduidelijk, hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Herkent iemand dit? Hoe hebben jullie dit gedaan? Makkelijkste oplossing zou zijn: geen halfvolle melk geven, maar gewoon peuter groeimelk ofzo. Maar wil hem toch graag op de 'gewone' melk.

Iemand tips? Het is niet de bedoeling hier een discussie op te starten over welke melk nou beter is of niet. Ik wil gewoon graag tips over hoe m'n kleine op halfvolle melk te krijgen.

Alvast bedankt!

Groetjes, MissX

2. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik lees mee :)

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als jouw kindje gewoon goed bijvoeding eet, heeft hij die peutergroeimelk helemaal niet nodig!

Waarom geef je geen volle melk? Beetje warm gemaakt.
    En probeer het anders eens uit een gewone beker, dan hoort de kunsvoeding bij de fles, het sap bij de tuitbeker en de nieuwe melk bij de echte grotemensenbeker; oh, spannend!;)

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik houd zoveel mogelijk aan melk uit een beker of tuitbeker, kunstvoeding uit de fles. Op zich moeten ze er vaak aan wennen en het is niet erg als hij even wat minder krijgt. Misschien is een beetje yoghurt of wat kaas een goede vervanging om het aan te vullen.
    Er bestaat pap van che granen (volgens mij nutricia) die je kan gebruiken om het iets zoeter te maken. En anders inderdaad iets opwarmen. Soms vinden ze het koude niet lekker.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    L. vond het ook minder lekker want minder zoet. Wij hebben er eerst een klein beetje diksap in gedaan en toen wou ze het wel gewoon drinken. Nu is ze gewend, en drinkt ze het ook zonder diksap.

6. tulip

tulip Niet meer actief

mm weet niet of ik het probleem helemaal goed heb, maar als het gaat om dat hij geen halfvolle melk lust, dan zou ik de helft halfvolle melk geven en de andere helft aangemaakte peutermelk. Dan steeds minder peutermelk en dan went hij langzaam aan de smaak.

Als het probleem is dat hij niet uit een tuitbeker wil drinken dan zou ik een gewone beker proberen zachtjes kiepen zelf en kleine slokjes laten drinken. Dat vind hij misschien wel interessant. Als je je kindje echt op een andere beker over wil laten gaan, dan moet je die fles eigenlijk niet meer aanbieden. Hij drinkt eventjes minder misschien, maar als hij merkt dat hij niks anders krijgt dan geeft hij waarschijnlijk wel toe. Je kan ook wat meer yoghurt geven om de zuivel tijdelijk aan te vullen.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Lastig! Wij zijn al vrij snel (met 8/9 maanden?) over gegaan op 1 en later 2 tuitbekers opvolgmelk per dag. Nu maakt het haar dus weinig uit waar de melk in zit. Maar goed, daar heb jij nu niets aan.

Half om half zou ook mijn eerste idee zijn. En dan zou ik het tussen de middag toch in een tuitbeker doen, en alles wat hij niet opdrinkt dan nog in de fles doen en geven. Maar dan wel zittend in de kinderstoel, net als een bekertje melk. Bij Julia ging dit toen langzaam over in gewoon een hele tuitbeker leegdrinken! Ik zou gewoon bijvoorbeeld tussen de middag 90 cc opvolgmelk doen, met een flinke scheut gewone melk er doorheen. Als hij dat opdrinkt (tuitbeker of fles), dan 60 cc en meer gewone melk, etc etc. Dan kun je intussen die tuitbeker steeds vaker gebruiken ipv de fles.

Succes!

Deel Deze Pagina