Doe ik het goed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gitaartje, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    R is dik anderhalf maar loopt nog niet zelfstandig. Tenminste, thuis niet! Vorige week heeft hij op het kdv een rondje door de ruimte gelopen, en ook bij een vriendin heeft hij 10 stapjes gezet. Die heeft het gelukkig gefilmd zodat ik het kan zien want thuis zet hij geen stap.

En nou voel ik me een beetje slecht want waarom durft hij thuis niet te lopen? Hij wil altijd een handje en word ook boos als hem ergens tegenaan zet (bv: even de tafel vast laten houden zodat ik iets kan pakken. Los staan doet hij heel af en toe maar dus niet als ik hem loslaat)

Zodra ik hem uitlok om te gaan lopen begint hij al te kniezen. Heb ik het teveel gepushed? Ik heb het idee van niet, maar ik zou het wel heel fijn vinden als hij zou gaan lopen dus misschien toch wel.

Nu heb ik hem ook altijd maar aan de hand (loopt gerust 300-400 meter mee en wil daarna ook echt niet in de buggy). Ik heb het losgelaten en hou hem dus maar vast maar ergens is er een stemmetje dat zegt: zo raakt hij er alleen maar aan gewend. Vind hij het alleen maar makkelijk dat hij altijd mij vast heeft.

Ik heb trouwens al een maand of 2 het idee dat hij 'nu écht bijna gaat lopen' maar helaas...

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    thuis is alles veilig en vertrouwd.
    mama helpt wel als ik er geen zin in heb
    ik denk eerder dat hij thuis de noodzaak er niet zo van in ziet dan dat het aan jou zou liggen hoor.

3. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Misschien wilde hij meedoen met de andere kindjes op het kdv en bij je vriendin? Mijn dochter heeft ook maandenlang op het randje van wel/niet loslopen gezeten. Iedereen zei altijd: die loopt wel voor haar eerste verjaardag! Maar ze was bijna 14 maanden toen ze liep. Bij de oppas kreeg ze ineens de smaak te pakken en die dag daarna liep ze thuis ook los.

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Eens met cactusje!
    Thuis is vertrouwd en daar word sneller geholpen.
    Hij kan het prima zo te lezen.

5. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Andere kinderen stimuleren sowieso, dus denk dat hij het binnenkort thuis ook wel zal doen :)
    Zou er wel een beetje voor zorgen dat je hem niet TE snel tegemoet komt met een handje: de frustratie mag best even oplopen: dat geeft wel DE motivatie om het zelf te gaan doen bij die dreumesen ;)

6. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Thuis kan hij altijd van mama's hulp op aan! Op zich heel mooi, klinkt als goed gehecht. Beetje jammer voor het zelfstandig worden, maar dat komt echt wel. Met een paar maandjes loopt ie zeker weten, hij kan het nu toch al aan de hand? En als je zelf misschien er te veel mee bezig bent geweest, weet je het voor de volgende ontwikkelingen als fietsen en zwemmen enz.

Deel Deze Pagina