Er zijn vast al heel wat topics geopend met dit onderwerp maar die kan ik zo snel niet vinden. Mijn zoontje slaapt heeeeel weinig overdag. Hij vind zijn rust schijnbaar niet. Ik ben nu al een tijdje met regelmaat en rust bezig. Leg hem gewoon in bedje en laat hem ook wel vaker een kwartier jengelen. Hij slaapt dan een kwartier, hooguit een half uur en ligt dan wakker te liggen in bed. Of wordt wakker van een krampje. Hij lijkt ook niet in een diepe slaap te komen. Ik laat hem vervolgens nog een tijdje liggen met de hoop dat ie weer in slaap valt, maar nee hoor. Hij is nu wel steeds minder aan het huilen, is best rustig en lacht vrij veel. Hij wil er ook gewoon graag bij zijn, gezellig in de woonkamer en op schoot. (En het allerliefst lang en veel aan de borst). Om een uur of 7 's avonds valt hij wel als een blok in slaap en ook de rest van de nacht met onderbreking van zo'n twee/drie voedingen. Op zich ben ik wel blij dat het niet andersom is, maar dit is toch niet normaal voor zo'n klein kind? P.s inbakeren helpt niet. Vrijdag gaan we voor de tweede keer naar de osteopaat. Hopelijk doet het nu wel iets...
Wat heb je met inbakeren gedaan en hoe lang? Hoe snel na de voeding leg je je kindje weer neer? Sommige kindjes hebben even nodig om hun voeding te verwerken voordat ze weer gaan slapen (in een wippertje leggen wil dan wel eens helpen en goed laten boeren). De ruimte goed donker maken en een slaapritueeltje (bijvoorbeeld inbakeren of een slaapzakje) Geen speeltje in of rond het bedje (zeker geen mobiel) succes bij de osteopaat