Nou dat is wel heel makkelijk gedacht. Omdat het soortgenoten zijn, moeten ze maar 'iets' met elkaar hebben? Helaas werkt het zo dus echt niet. Ik ben totaal niet van het vermenselijken, maar ik mag ook niet iedereen. Zo werkt dat ook met honden. Onze hond is een prima hond, geen allemansvriend, maar speelt met vrij veel honden. Toch kan ik je vertellen dat als er een hond ietwat dominant op hem af stormt, en die hond loopt ook nog los, het dan ineens niet zo'n leuke en lieve hond meer is naar zijn soortgenoten. Dan is het echt 'kip ik heb je' als hij de kans krijgt. En zo werkt het in het wild ook. Daarom heb ik dus de schurft aan loslopende honden waar ze niet los mogen ( losloop gebieden vermijd ik ) 9 van de 10 honden staan totaal niet onder ápel. Hoe vaak ik al heb gehoord dat hij niks doet.... Ja hoor, daarom is hij aan het fixeren, heeft hij een kam en krijgt mijn hond er nu al het schijt van. TS, ik zou sowieso een breakstick op zak hebben ( als je die al niet hebt ) , gewoon voor de zekerheid. Als de hond aankomt, maak je groot, kijk hem recht aan, en schreeuw desnoods dat hij weg moet. Is de hond dominant en trekt hij zich niks van je aan, negeer hem dan. Komt hij dichterbij en wordt hij agressief, zorg dan dat je goede schoenen aan hebt. Baas aanspreken en uitleggen wat de gevolgen kunnen zijn. Politie inlichten, mocht het uit de hand lopen dan weet de politie dat jij in ieder geval alles er aan doet en hebt gedaan.
en ja hoor...vandaag komt dat stomme beest weer!!!!!!! ik loop heel rustig zie ik dat beest weer op een hele afstand staan met zijn baasje...maar deze had hem los!!! dus ik draai me snel om...omdat zij die hond al aan het roepen was zodat ik uit zicht was en ik dacht snel weg hier....komt ie al weer in een rot tempo aan gerend!!!!! nou heb hem weggeduwd.....geroepen dat hij moet zitten...niks deed dat beest.....die van mij al de haren recht omhoog.....en dat beest maar ruiken van achter aan die van mij...arme hond!!!! vind het echt zielig!!!! heb haar goed aangesproken dat dit nu al de 3e keer was....tja wat kan ik daar aan doen antwoorde ze ook nog!!!!! nou ja zeg wat kan i kdaar aan doen.....misschien die hond leren luisteren?????echt waar wat een fuck mensen.....ik denk dat ik toch eens de politie ga bellen!!!
Jeetje wat verschrikkelijk! Ik denk dat ik haar even goed uitgelegd had wat de schade kan zijn als jou hond de hare pakt, kans dat het beestje het niet overleefd! en dat dit dan niet Jou schuld is!!! Sommige mensen zou je toch het liefst een verbod op huisdieren geven!!! Grr... miss idd melding van maken al vraag ik me af hoeveel ze er aan doen als ze er al wat aan doen! suc6!
't Klinkt als een lieve hond. Als die hond sociaal is dan kan het niet zoveel kwaad dat hij/zij los loopt, wel moet hij onder appel staan en als de baas hem of haar roept moet hij komen. Maar ik heb er dus ook een bloedhekel aan als ik een vreemde hond los zie lopen. Ik loop veel langs boerderijen en dan vind ik dat ook vervelend als er zo'n erfhond aan komt geraced en hard gaat blaffen. Maar jij kent dus deze hond en als je hem weg kan duwen is het wel een oke beest of niet? Ik ga echt niet duwen tegen ene vreemde hond hoor! Ik heb heel lieve honden, doen gene vlieg kwaad. Zij wel wat angstig (mishandelde opvangers), maar staan goed onder appel. Maar ik doe ze dan wel aan de lijn. Maar vind dat eigenlijk geen evenwichtige situatie. Gewoon in het open veld laat ik ze gewoon los. Behalve als iemand meteen zijn hond aanlijnt, dan doe ik dat ook, vind dat sociaal baasjesgedrag. Ik heb wel een pokkehekel aan baasjes met dominante honden die dus aangestormd komen en gaan fixeren en stekelen, die horen niet in een losloopgebied. Ga eerst maar eens op cursus en kom dan nog maar eens terug. En het idd een beetje dommig om te denken dat iedere hond maar met de andere op moet kunnen schieten. 't Zijn net mensen hoor! Net als katten, de (wilde) katten hier maken elkaar ook het leven zuur.
Pfff ik ken het probleem. Wij hadden vroeger een Jack Russel, heel lief beestje, maar vrij dominant tov andere mannetjes. En 9 vd 10 keer dat ik met hem ging wandelen kwam er een ander beestje op hem af, bij ons om de hoek. Mijn hond deed niks, maar hij vond het duidelijk niet leuk.(stond stokstijf, haren recht omhoog etc.) Toen heb ik tegen deze mensen gezegd dat ze hun hond binnen/aan de lijn moesten houden. Hun reactie; (lachend!) Tsss, hij doet niks hoor! Pfff, wordt er zo moe van. 'hij doet niks hoor' Dat weet je nooit zeker! En ik kan dan ook niet beloven dat mijn hond altijd gewoon blijft staan. En een keer op de camping lag onze hond rustig aangelijnd, kwam er een hond aan waarvan ik al eens aan de eigenaars had gevraagd 'm aan de lijn te houden. Toen konden we de honden dus uit elkaar halen omdat de onze er echt niet mee opgezet was dat die vreemde op 'zijn' terrein kwam. Mijn vriend gaf die andere hond een schop(je), echt niet keihard, en de eigenaren begonnen gewoon te roepen dat hij dat niet mocht doen, ipv even iets tegen die hond te zeggen! En dat het de schuld was van onze hond, want die was begonnen met grommen enzo. Jezus.
ben ik het mee eens hier lopen de honden altijd los wat alles honden hier van het blok lopen los! de deur staat hier behalve in de winter altijd los. katten eenden en zelfs 2 konijnen hahaha (konijntjes is een heel zielig verhaal maar die horen er helemaal bij) die ene auto die hier per uur door de straat komt rijd ook max 30
Ik vind het een beetje een eng idee... Het is gewoon verplicht om je hond aan de lijn te houden. Er zijn misschien niet veel auto's, maar er hoeft maar één wacko tussen te zitten. Er zijn dan waarschijnlijk ook heel veel kids buiten die hondje pesten wel eens een leuk idee kunnen vinden. Iemand kan 'm mee naar huis nemen. De straat wordt er door 'vervuild'. Sommige mensen zijn gewoon bang voor honden, zoals voor spinnen, hoogtes etc. en dan is het volgens mij niet echt prettig om loslopende honden tegen te komen, al doen ze niks... Enz... Het is gewoon niet mijn ding.
maar goed dat je niet hier woont dan Hier ook 1 auto per uur, maar als alle erfhonden van hun terrein zouden komen zou het niet best zijn.
Volgens mij kun je gewoon melding maken hiervan bij de politie en bij de wijkbeheerder. Zij zullen de hondeneigenaar aanspreken over de loslopende hond.
Tsja de honden mogen daar nu eenmaal niet los leuk dat de andere hond lief is, maar dat wil niet zeggen dat de hond van TS er niet een keer bovenop klapt, en dan is haar hond de ''rot hond'' Zowiezo zijn er gekke genoeg die te hard kunnen rijden, het hoeft er maar 1 te zijn! Ik ben zo ook een hondje verloren!!!! En daarbij komt ook nog, een hond is geen robot, je kan er nooit 100% van op aan dat hij ten alle tijden zal luisteren, er hoeft maar net een keer iets te zijn aan de overkant van de weg wat leuker is als de baas!
Ik vind sowieso dat als jij je hond niet onder appel hebt, je hem niet los moet laten lopen. Blijkbaar kan je dat als baas niet aan. Ik heb er ook een hekel aan als mensen hun hond niet bij zich kunnen houden, en dan ook nog zeggen, oh, maar hij doet niks hoor. Nee, maar die van mij wel. Wat een domme mensen lopen er toch rond..
Ja op zich helemaal mee eens al kan er altijd een klein ongelukje gebeuren. Die van mij lopen ook los en luisteren (bijna) altijd. Het zijn en blijven dieren. Maar dan nog ga ik er gelijk achteraan en maak mijn excuses. Gelukkig komt dit dan ook maar zelden voor.
tuurlijk, voor een ongeluk heb ik alle begrip! Maar mensen die zien dat ik mijn honden bij me roep (2 eng staffies en een jack), en dan op een afstand roepen, rustig maar, hij doet niks, daar kan ik echt woest om worden.
Ja dat snap ik heel goed! Maja sommige mensen zijn ook gewoon daadwerkelijk heel dom hahaha Ik heb maar kleine hondjes maar ik vind wel dat je als baas verplicht bent je hond een beetje op te voeden! of je nou een chihuahua hebt of een deense dog!
Sorry maar dit is ECHT onzin, ligt er maar net aan hoe je je hond opvoed, ik heb ook een AM.Staf de grootste sukkel die je je kan voorstellen, net zoals haar ouders en opa's en oma's (die ken ik ook en wonen een blok verder) genoeg bekenden/vrienden hebben ook AM.Staf, en ook geen enkel probleem.
Nou eeeeeh...aanlijnen bijvoorbeeld?? Zou dat zeker tegen haar zeggen de volgende keer! Dat als ze niet in staat is om haar hond onder controle te houden, dat ze hem aan moet lijnen. Zover ik weet is het sowieso verplicht je hond aan te lijnen buiten de losloopgebieden. Ik heb een hekel aan mensen die hun hond laten loslopen en ze niet onder controle hebben. Vervolgens zet die van mij haar stekels op omdat ze zich bedreigd voelt en dan roepen ze ook nog van een afstand: hij doet niks hoor!! "Nee, maar die van mij misschien wel!!" :x Net zoals dat ik ergens met mijn dochter loop en er uit het niks een hond komt aangestormd die meteen z'n kop in de wagen gooit! Eigenaar in geen velden of wegen te bekennen. Walgelijk!
Nou dan heb jij geluk maar ze staan er wel degelijk om bekend! Tuurlijk heeft opvoeding er mee te maken en heb je uitzonderingen. Maar ik ken een heeeeele hoop honden en ik zit ook op een honden forum en het is algemeen bekend dat dit bij het ras hoort. Kan na een paar maanden al zijn kan ook pas na 8 jaar zijn dat het er uit komt. Het komt niet altijd maar wel vaak. Is ook iets waar je rekening mee moet houden als je het ras aan schaft!
Voor degene die beweren dat de am. Stafford bekend staat om agressie dan zal dat kloppen. Maar of ze het ook zijn? Nee....maar goed als een Jack russel bijt hoor je dat niet in de media terug bij een am stafford of rottweiler wel. Het is maar net wat je wil geloven. In de top 10 van meest agressieve honden komt de jack russel aardig in de buurt van de nr 1 net als de labrador en golden retriever.
het is ook niet zo dat staffords niet leuk zijn, maar elk ras heeft zo bepaalde eigenschappen. Binnen dat ras heb je natuurlijk uitzonderingen en verschillen. Zo staat een jack bekend om zijn energie, een border collie om zn werklust en een stafford dat hij niet altijd even leuk met andere honden is. Niet dat ELKE staf zo is maar het is wel een ras kenmerk.