Hoi, Wat zijn de verschillen tussen die eilanden? Ben er nog nooit geweest. Wat wij zoeken is rustig, landelijk, mooie natuur en cultuur. Wat wij niet zoeken is massatoerisme, hoogbouw, drukte.
Google eens op La Gomera! Prachtig! En geen massa toerisme... Overigens zijn op andere Canarische eilanden ook genoeg rustige, lees stille plekken te vinden hoor. Cultureel toerisme, bezoek alle musea van de Canarische Eilanden.
Lanzarote is rustiger dan Tenerife en Franciscus maar wel zwarte zandstranden Maar je kunt op Tenerife ook aan de rand vd drukte verblijven. Evt zelf op te zoeken In los christianos Op gran canaria is masoalomas ook rustiger
En is het mogelijk zelf een huisje te huren of zijn er organisaties die dat hebben? Dus geen toeristische all-inclusive via het reisbureau? Wij kamperen graag en worden heel ongelukkig van massale hutje mutje hotels/app. enzo...
wij zijn in Fuerteventura geweeest... ZALIG ! echt niet massatoerisme en super mooi eiland. met prachtige stranden !! succes !
Dan zou ik gaan.voor La Palma. Wat een mooi eiland! En zo rustig...heerlijk! Prachtige natuur, kleine dorpjes, géén massatoerisme. Lekker wandelen. Heel veel bloemen Echt een aanrader in combi met jouw wensen!
Ik zou idd kiezen voor La Palma. Op Gran Canaria en Tenerife is helaas wel veel hoogbouw en massatoerisme. Deze eilanden hebben ook wel mooie plekjes, vooral Gran Canaria in het noorden/westen. Maar de mooiste stranden zijn ook in de drukste gebieden. Lanzarote heeft vrijwel geen hoogbouw en ik vind het persoonlijk prachtig, maar het is wel heel kaal en vulkanisch. Niet idyllisch of zo. Fuerteventura heeft geweldige stranden en is ook lang niet zo druk als de eerste twee, maar ook weer niet heel veel mooie natuur. La Palma is erg groen, veel bananenplantages, veel bossen ook. Zwarte stranden, kleine dorpjes, geen massatoerisme. Je kunt er fantastisch wandelen door de bergen/vulkanen/bossen. Er zijn ook een paar leuke natuurzwembaden, gevormd door lava in de zee. Ik vond het zelf het mooiste Canarische eiland, ben alleen nog nooit op La Gomera en El Hierro geweest. Als je naar La Palma gaat, kies dan een accomodatie aan de westkust, bijv. in Tazacorte of Puerto Naos. Midden over het eiland loopt namelijk een bergrug van noord naar zuid. Wolken komen vaak uit het oosten en blijven dan tegen die bergen hangen. In het oosten is het dan bewolkt en in het westen stralend zonnig. Je ziet dan flarden wolken over de bergrug komen, maar die lossen daarna gelijk op. Ziet er heel apart uit. De genoemde dorpjes zijn ook kleinschalig en gezellig, hebben wel een boulevardje en strand, maar niets massaals. Pffff..... krijg gelijk zin om er weer heen te gaan, het is dit jaar al 10 jaar geleden bedenk ik ineens, haha.
Luppy heeft het perfect omschreven! Mijn favo eiland is Lanzarote (ik heb hier gewoond), maar ik hou wel van een beetje toerisme en mensen kijken. Wij gaan graag naar Playa Blanca, daar is wel massatoerisme, maar je hebt het niet echt door daar. Persoonlijk denk ik dat La Palma of Gomera het best aan jullie 'eisen' voldoet. Op Lanzarote heb je trouwens wel een camping hoor, ben er nooit geweest dus voor info; zie het internet (Heb net even gegoogled... Is wel de kaalste camping ever!!)
Lijkt me wel een gedoe, met al je kampeerspullen naar Lanzarote.... camping ligt wel mooi, bij de Playas Papagayo! Wij houden ook niet van massatoerisme en all-in-hotels, dus huren altijd particuliere huisjes. Vaak via homeaway.com. Op Lanzarote hebben we dit huisje vorige maand gehuurd, was echt fantastisch Holiday Villa in Playa Blanca, Costa Papagayo with beach/lake nearby and balcony/terrace
Wat een leuke en goede tips! Had nooit aan die kleine eilandjes gedacht, ga ermee aan de slag, bedankt!
Wij zijn afgelopen zomer in Lanzarote geweest. We waren met familie Ik (zwanger), man, zoontje toen 1,5 jaar , schoonmoeder en schoonzus.. Mooi eiland met vulkanisch landschap heel bijzonder om te zien! Geen massatoerisme en een heerlijk briesje een super vakantie voor gezinnen dus
Ik ben op tenerife en gran canaria geweest. Tenerife vonden wij leuk, maar erg toeristisch. Gran canaria:kakkerklakken!!! We hadden een bungalow. Lag niet aan het hotel maar ze zijn daar geeoon mega veel. Mijn ouders hadden een hoog hotel en nergens last van!