Wat kun je een kind van 4 mnd te drinken geven?

Discussie in 'Voeding' gestart door shampoo, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zo eerst even een heel flauw antwoord, je kan een baby van 4 maanden alles geven wat je maar in huis haalt, al is het cola of wijn of bier. Je kan ze alles geven, tis maar net de vraag of je ze dat wil geven!

Hier bij 4 maanden sowieso niets anders dan borstvoeding (en soms kunstvoeding) maar vanaf dat de iets anders kregen dan de melkvoeding, dat was rond de 10 maanden, hier alleen water en thee (en weer later verdunt vruchtensap) aangeboden. En niet drinken, dan dus ook geen dorst.

Diksap en andere zoetigheid geven wij echt niet zeker niet als ze nog zo klein zijn. Wij vinden dat gewoon echt niet nodig! Daarbij eten/drinken wij zelf ook niet elke dag zoetigheid dus vind dat voor de kinderen al helemaal niet nodig.

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    ik gaf alleen een beetje aangelengd diksap..vinden ze ook erg lekker;)

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    tot nu toe geef ik mijn zoontje niets extra want hij drinkt 950cc op een dag. Als ik dan iets anders zou geven is dat water of inderdaad thee.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Sommige kruidenthees zijn niet zo goed voor babies omdat ze juist vochtafdrijvend zijn bijvoorbeeld. Vraag me niet welke maar het is handiger om gewoon normale thee te geven. Wat betreft de theine: je kindje krijgt zo weinig binnen dat die hoeveelheid echt niet zo erg is.

Ze hebben bij een gewone goeie flesvoeding geen extra vocht nodig. Ze krijgen gewoon voldoende binnen. Ik kan me voorstellen dat je het prettig vindt om extra te geven en dat is ook prima. Mits het maar niet ten koste van je voedingen gaat.

Deel Deze Pagina