Mijn vriend heeft van de vorafgaande jaren ook centen terug gekregen. en volgens mij is dat ook van het "betalen aan de belasting"geld dus dat zou betekenen dat k dan niet kan krijgen omdat hij het al heeft aangevraagd
Ik heb het nu over hevinskorting. kinderkorting komt later en ja hij is de biologische vader straks in april
Dan ligt het natuurlijk iets anders! Hoeveel heffingskorting krijg jij als ik vragen mag? Ben je dus ook alleen huisvrouw? GEEN inkomsten? Liefs Marjo
Volgens mij krijg ik altijd al de kortingen op mijn naam hoor, biologische vader of niet! Ik heb ze met Gioya al vanaf t begin gekregen, niet mijn ex maar ik, ook toen we nog samen waren. Muus ik zou t ff goed navragen hoe dat zit met die kinderkorting want als jij maar 58 euro krijgt aan heffingskortingen en je dochter zit nog binnen de leeftijdsgrens dan gaat er iets niet goed! Ik denk dat er dan idd zomaar 100 euro naar hem wordt overgemaakt maar gezien hij t verdomd om mee te betalen voor je meis, zou ik daar ffkes over gaan babbelen hoor. Daarbij krijg je als t goed is ook zorgtoeslag nietwaar? Of verdiend hij daarvoor teveel? Als ik me niet vergis gelden de heffingskortingen voor kids voor iedereen, wel of geen inkomsten. Ff uitpluizen meid en zo nodig erop staan dat je t terug krijgt van manlief! T is voor haar en hij geeft haar toch al niks, dus heb jij er echt op hoor!
Het gaat idd om fiscaal partnerschap. Als je geen aangifte inkomstenbelasting normaal gesproken invult omdat je denkt dat je nergens recht op hebt o.i.d. --> toch even doen. Je kan een aangifte downloaden via de site van de Belastingdienst. Als het ongunstig voor je uitkomt, omdat je moet bijbetalen bijvoorbeeld, hoef je hem niet te versturen. Mocht je een uitnodiging tot het doen van aangifte van de Belastingdienst hebben ontvangen dan is het een ander verhaal. Dan moet je voor 1 april aangifte doen. Voor iedereen een tip. Even kijken wat gunstig uitkomt. De aanslag grens voor 2006 is 41 euro.
Maar wil je dan in 2007 helemaal niet gaan werken? Ik wil 6 maanden thuisblijven voor mijn baby (zonder werkgever) maar ik ga geen heffingskorting aanvragen omdat ik iig vanaf november wel wil gaan werken en dan betekend dat ik dan weer de heffingskorting moet gaan terugbetalen omdat ik dan al meer dan 2000 euro zou gaan verdienen in 2007.
Heb daar allemaal echt geen idee van...werk gewoon....maar ja dat zal wel ff anders indelen worden als ik zwanger ben.... Maar geldzorgen etc lijkt me heel moeilijk....
Kan je niet volgen. Als je bang bent dat je moet terug betalen kan je altijd in 2008 over belastingjaar 2007 de heffingskorting alsnog ontvangen. Of bedoel je dat ook?
Ninetje...Jawel we krijgen ook zorgtoeslag. Dacht iets van 80 euro. Maar die krijgt me vriend ook. Maar hij betaald ook elke maand het CZ. Ongeveer 240 euro voor ons samen, dus.... Zou goed kunnen dat hij het resterende deel van mijn heffingskorting/kinderkorting ontvangt. Staat wel kinderkorting op zijn aanslag vermeld, dus.... Volgende week komt onze belastingconsulent en die ga ik dus eens ff fijn aan zijn jas voelen. Bedankt meiden voor jullie hulp! Liefs Marjo