Mijn hemel, ze blijft er zo ongeveer in. Vanmiddag zijn we nog op de dokterspost geweest. Giga koorst, geen leven meer in te krijgen zowat echt ziek. Daar goed nagekeken, niets aan de hand behalve een virus. (ze ademde heel snel, hoge hartslag, koorts, ingetrokken borst, oppervlakkig, vandaar dat we belden voor overleg ivm verleden, we moesten dus even langs komen). Nu heeft ze daar een stoot paracetemol gehad en de koorts zakte wel, maar nu ligt ze in bed en stopt het hoesten dus compleet niet meer. Ze moet er haast van overgeven. Haar bed staat al omhoog en alles. Ivm geïrriteerde luchtwegen doen we dus niets met eucalyptus of andere prikkelende middelen. Maar wat moet ik nou? Want dit gaat zo niet zo geweldig. Iemand enig idee?
Bisolvon? Als mijn dochter maar blijft hoesten, dan helpt dit meestal wel goed .. Ik probeer het altijd zonder, maar als ik het hoesten echt te erg vind of te lang vindt duren bij haar, dan gebruik ik het. En vaak werkt het echt goed tegen zo'n vervelende prikkelhoest.
hier hoesten ze ook altijd heel erg tot overgeven aan toe. Ik geef dan ( op advies van kinderarts jaren geleden ) hoestdrank met codeine erin. Is van Nattermann. Codeine dempt de hoestprikkel. Beterschap!!
wij hebben dit laatst met haar gehad. Ze hoestte overdag veel maar in de nacht was het helemaal niet te doen, dan ging het broeien en was er geen eind in zicht. We hebben bisolvon geprobeerd enzo. Dat werkte allemaal niet. Wat hier wel super goed hielp was een ui van zijn schilletje ontdoen en in 4 stukken en dan naast haar bed zetten. Een lucht dat wil je niet weten, maar het was gelijk klaar! Wonderbaarlijk. Dit 6 nachten gedaan en klaar Sterkte!
Heb je geen aerosol voorgeschreven gekregen dan? In dit geval lijkt pijnstiller me toch ruimschoots onvoldoende. Pas ook op voor RSV, daarmee is mijn dochter destijds in de kliniek beland wegens te lage zuurstofwaarden in het bloed.
Deze tip las ik een tijdje terug op fb; Tip tegen hoesten | Slaapkamer, Interieurtips, Wonen, Inspiratie | Yunomi Het schijnt ècht te helpen. Tot nu toe zelf nog niet de "kans" gehad om het uit te proberen Een ander huis-tuin-keuken middeltje wat hier altijd erg goed heeft gewerkt is stroop en peper. Doe op een lepeltje stroop. Strooi er (witte)peper op en roer het voorzichtig door elkaar met bijvoorbeeld een sateprikker. Door het zoet proeven ze de peper amper. De combinatie dempt de hoestprikkel. Werkt hier altijd binnen 10 minuten, maar helaas geen nacht lang.. Iig is het fijn om hoestloos in slaap te komen..
Ik gebruik Luuf en had die tip over de voetzooltjes wel eens vaker gelezen. Heb t 2x gedaan, maar toch nu toe nog weinig verbetering.. Maar misschien is Vicks Vaporub anders?
Goede tips allemaal. Het is zo zielig he.. RS virus zijn we (helaas) bekend mee. Dat had ze toen ze 1,5 jaar oud was, in combinatie met een dubbele longontsteking. Vandaar dat ik nu ook erg alert ben. Die hoestdrankjes weigert ze gewoon! Het is er met geen goed fatsoen in te krijgen, ook niet met uitleggen en weet ik wat allemaal. Dat is echt wel heel vervelend. Ze begint te zweten ook, maar ok, dat is nog niet zo heel erg. Als het vannacht te gek wordt, dan neem ik haar bij me en slaapt paps in haar bed. Dan ben ik er iets korter bij. Voor net/nu hebben we toch nog een extra kussen onder het matras gelegd en nog een keertje haar neus doorgespoeld. De koorts was met de zetpillen wel naar 37,5 gezakt. Echt ik vind het maar niks he.
2 dagen lang heeft Chloe ook onwijs gehoest en heb haar ook luuf onder de voetjes gesmeerd met sokjes, uitje naast haar bed, neusspray voor het slapen gaan en prospan hoestdrank en vandaag bijna niet gehoest en als ze hoest kan je echt horen dat ze het nu goed kan loshoesten!
Wat vervelend En gek dat ze die hoestdrankjes niet wil, ze zijn ook nog best lekker toch? Lastig! Bisolvon heeft ook druppels, hoef je dus niet zoveel van.. die kun je misschien wel ergens door doen? Kan me voorstellen dat je m met zo'n verleden extra knijpt. Sterkte!
Zou ook zeggen dat een vernevelaar wel goed was geweest. Mss nog even overleggen met je eigen HA vandaag? Heb toevallig zelf last van een niet afzienbare hoest en dampo onder mijn voeten deed niets. Gisteravond 2 koppen gemberthee gedronken en dat leek te helpen. Vannacht maar 1 korte, milde hoestbui gehad. Mss lust ze dat wel? Je kunt er ook een beetje honing aan toevoegen, maar heb net niet gekeken hoe oud ze is.
Ze is 4,5, dus honing mag ze wel en krijgt ze ook ter verzachting. Onze buurman is Imker, dus verser dan vers kan het niet aangeleverd worden. Ik dacht dus ook aan vernevelen. Want ze blijft zwaar ademen, ook na gisteren nog. Vannacht heeft ze om vijf uur haar paracetemol gehad. Dat mocht om twee uur al, maar wakker maken hoefde niet. Toen was ook haar temp 38.9. Die is nu wel weer wat lager en er zit wel iets leven in. Maar dat gehijg blijf ik gewoon wat eng vinden ook. Natuurlijk heeft dat ook met toen te maken, al ben ik daar wel wat rustiger in geworden hoor. In het begin was het ware paniek bij mij en kon ik nog wel doorslaan. Dat is nu een stuk minder. Het enige vervelende is dat het tussen mij en mijn man altijd een soort van "welles - nietes" is. Ik vind dat dat we moeten overleggen en hij heeft zoiets van "och.. gaat wel over, valt wel mee". Daar hebben we al heel wat keren over gesproken, en dus afgesproken dat we hierin mijn gevoel volgen, maar af en toe heb ik zin om hem te slaan. Dan gaat ie wel mee, maar zit ie naast me in de auto met zo'n blik van "gaan we weer". Terwijl ik echt nooit zomaar bel en al helemaal niet in een weekend eigenlijk.
Mij klinkt het precies ook als RSV... Vorig jaar hier ook beide kindjes het gehad. Hou mijn hart vast voor dit jaar. Is nu ongeveer dezelfde periode. Een ui naast het bed helpt goed tegen een verstopte neus, maar niet tegen de hoestprikkel. Ik laat zoonlief dan altijd wat drinken, ha zei ook van gewoon op een snoepje laten zuigen (tiktak). Weet niet vanaf welke leeftijd ze strepsils oid mogen. Jammer dat je geen luuf mag gebruiken...
Als ze zwaar ademt zou ik niet te lang wachten met een bezoek aan de HA. Bij mijn zoontje ging het van hoesten naar ernstige astmatische bronchitis in 1 dag. Moest aan de prednison, AB en 2 soorten vernevelaars. Dat was niet leuk.
Ik heb ook niet te lang gewacht.. Ik had vanochtend de huisarts gebeld en we konden vanmiddag terecht, omdat ik het beeld nog niet echt anders vond. Hij zag hetzelfde en heeft ons dus alsnog doorgestuurd voor bloedprikken en een longfoto. Ze heeft dus toch een longontsteking en heeft nu antibiotica gekregen. Tjemig zeg.. echt niet leuk. Ik hoop dat ze heel snel op gaat knappen. Ik kan het best redelijk verwerken hoor, maar dit zijn wel de momenten waarop 2010 wel erg dichtbij komt. Toen lach ze vlak na de kerst met een dubbele longontsteking én het rs virus in het ziekenhuis. Uitgedroogd van het spugen en niet eten en drinken en niet echt op tijd ivm huisarts die het niet erg genoeg vond. Dat was geen toffe tijd. Daarna kreeg ze het rota virus, weer uitgedroogd het ziekenhuis in en door die bacterie kreeg ze dus een nierbekkenontsteking waarbij de antibiotica niet aansloeg; weer het ziekenhuis in, aan het infuus. We zijn toen in totaal een maand in het ziekenhuis geweest. En dat bevliegt me nu even. Vooral toen ik mijn man belde vanmiddag om te zeggen dat we door moesten en later te bevestigen dat het dus toch raak was en hij zegt; oh, nou.. toch je voorgevoel weer goed. AARGGG.. Daar moet ik m straks toch echt nog even over aanspreken. Ik hoop dat ze snel op gaat knappen en weer normaal gaat drinken, ze krijgt veel te weinig binnen. Ze plast nog wel, maar minimaal, dus ook dat moet ik in de gaten houden. Water, limonade, ijsjes, yoghurt, alles waar maar vocht in zit, bied ik aan, maar ze wil het niet of heel weinig. Nee, dit is niet leuk en dan is er woensdag ook nog sinterklaas op school in de klas. Een half uurtje. Ik hoop dat ze gewoon even er naartoe kan gaan. Ik heb de juf maar even geïnformeerd en morgen even de huisarts nog bellen, want hij wil haar donderdag weer zien voor controle. Kan ik meteen even vragen of ze heel even dat half uurtje naar school mag, dat moet toch wel kunnen? De ouders mogen erbij blijven namelijk. Arme ding..
Maar meid toch... Heel veel beterschap voor je meisje! Ik hoop voor je dat ze snel wat opknapt, en vooral dat ze blijft drinken.
Dank jullie wel! Ja, echt balen zeg. Ik hoop echt dat ze snel op gaat knappen en alles, want dit is ook niets aan. Gelukkig is het droog en koud weer dus ik pak haar straks goed in en dan gaan we even een frisse neus halen. Ik zit, buiten dokter en ziekenhuisbezoek, al vanaf zaterdag binnen. Ik word nog net niet gek geloof ik.