hulp in de huishouding... wat verdient dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fashonista, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ik niet veel kan sinds mijn operatie, heb ik besloten om een hulp voor een paar weken aan te nemen. Het is een vriendin die graag wil helpen, maar het zelf ook niet breed heeft.

Nu weet ik niet wat ik haar kan geven voor haar dienst.
    het is vrijwillig, maar omdat ze zelf niet breed heeft, wil ik haar er wel geld voor geven.

Wat moet ik haar geven? Is het per uur of per dag?

Ik heb nog nooit een hulp gehad. En vind het eigenlijk niet fijn, maar nubwel erg makkelijk. ;)

2. minon

minon Niet meer actief

Normaal gesproken verdient een poetshulp zn 12,50 per uur.

3. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik kreeg 30 euro per ochtend, ik begon om half 9 en was rond half 12 klaar incl even zitten voor wat drinken.

4. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Ik ga bij mijn ouders schoonmaken maar anders zouden ze iemand inhuren dus krijg flink betaald... 50 euro voor 3 uur...

Wat kan je zelf missen? Dat je vriendin het wil doen omdat jij het nodig hebt is echt heel fijn! Dat ze het gratis wil doen terwijl zij het al niet breed heeft is geweldig!! Als je het zelf kunt missen zou ik denk ik rond de 10 euro per uur gaan zitten... Wil ze dat niet aannemen dan misschien in de vorm van cadeaubonnen? Een dagje weg, sauna, hello fresh box?

5. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik werk in de thuiszorg en ik verdien €10,- per uur, de cliënt moet €20,- per uur betalen.

De vrouwen die ik ken en zo werken in de huishouding vragen €12,50 - €15,-.

Als ik nu zo in de huishouding zou gaan werken zou ik €12,50 vragen.

6. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Onze hulp kreeg 35 euro voor 3 uur.
    Vaak zaten we ook nog even thee te drinken en te kletsen en was ze denk ik zo'n 2,5 uur bezig.

7. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik denk dat tussen de 30 en 35 wel normaal is voor 3 uur...

8. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Rond de 12,50 euro.

9. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    12,50 per uur vind ik best veel voor schoonmaken.
    Misschien ligt het aan de regio? Maar hier is 10 euro per uur heel normaal hoor, daar zijn ze dan erg blij mee.

Mijn vriend verdient niet eens 10 euro per uur op het moment en die heeft gewoon een diploma en fysiek zwaar werk. 12,50 voor ongeschoold werk vind ik dus erg veel persoonlijk.

Toen wij een poosje een schoonmaak hulp hadden betaalde we die ook 10 euro per uur. Ze was er vaak 3 uurtjes 's ochtends. Als ze lange pauze had genomen trok ze dat zelf van de tijd af.
    We willen binnenkort weer een hulp, want kom er nu niet doorheen, en dan ben ik echt niet van plan om meer dan 10 euro te betalen.

10. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Mijn schoonmoeder doet het twee dagen in de week. Ze krijgt 17,50 pu maaaar moet er wel bij zeggen dat ze er al meer dan 20 jaar werkt inmiddels.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, me dunkt dat je dan niet makkelijk aan een goede hulp zal komen.... In die 10 euro zit geen vakantiegeld, geen pensioenopbouw, ze krijgt niets betaald bij ziekte..... Bij een schoonmaakbedrijf krijg je dat gewoon doorbetaald en is het loon echt wel hoger dan 10 euro. En zwart verdien je dus nog wel iets meer (door bovenstaande). Ik zou er in ieder geval niet voor werken!

12. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ja wit is bijna 11 euro maar dat is wel bruto;)

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik verdien wel iets meer dan 11 euro bruto ;) Maar daar zit dan in ieder geval wel je pensioenopbouw, vakantiegeld en je ziektegeld bij in. Iets wat je niet krijgt als je zwart zou werken.

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Mijn moeder vraagt 11 per uur en heb al van meerdere mensen te horen gekregen dat het niet veel is.

15. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Gemiddeld voor zwart werk is 12,50 heel normaal.

Voor 10,- per uur zou ik me bed niet uit komen eerlijk gezegd.
    Kan het wel ongeschoold zijn maar het is echt wel zwaar werk als je het dagelijks doet.
    Iemand die lekker op kantoor op z'n luie gat zit verdiend meer dus ik zie het probleem niet zo.

Met zwart werk heb je geen vakantiegeld, ziektegeld, geen pensioenopbouw dus 12,50 is helemaal raar bedrag hoor.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn hulp krijgt 35 euro voor 3 uurtjes en we drinken samen koffie en kletsen wat.

17. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Maar als huishoudhulp werken (zwart) doe je toch meestal voor erbij (om een centje extra te verdienen als je tijdelijk geen echt werk heb of tbm ben), niet als je 'echte' carriere-baan 45 jaar lang 40 uur per week ? Snap dan eerlijk gezegd ook niet zo waarom pensioen enzo erbij betrokken wordt. Lijkt me niet dat dit je baan is (i.p.v. een 'echte' baan) en blijft voor 45 jaar 40 uur per week en je daarom ook pensioen door wilt berekenen ? Van wat ik hoor is zwart schoonmaakwerk vrijwel altijd voor 2 ochtendjes per week en doet niemand dit 40 uur per week je leven lang, maar meestal alleen tijdelijk in een periode dat je even werkloos bent ofzo.

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Mensen die perse 12.50 willen verdienen, geven die dat ook lekker op aan de belastingdienst? Lijkt me niet :)

10.00 zwart lijkt me dus prima.

Maar even iets anders. Kom je niet in aanmerking voor iets van thuishulp? Je bent toch aan het revalideren?.

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij betalen 12,50 per uur. De pauze die ze neemt betalen we ook gewoon door. Het is zwart. Zou je vriendin dus ook 12,50 betalen.

20. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik doe dit wel als "echt" werk.
    Niet voor 40 uur nee, maar ik werk wel elke dag.

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om te studeren en een goede baan aan te kunnen nemen dus het zou fijn zijn als je niet zo min praat over dit "beroep".

Ik bouw dus wel degelijk pensioen op, al is het niet zoveel.

Deel Deze Pagina