Wat kun je verwachten bij melding Veilig Thuis?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Krabje, 9 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.419
    1.859
    113
    Vanmorgen is onze zoon weggelopen van huis. Op zijn blote voeten in de pyjama met zijn knuffel.
    Dit alles gebeurde nog voor ik uit bed was. Ik ben gelijk in de kleren gegaan en op de fiets gesprongen om hem te zoeken. Later is man nog in de auto gegaan.
    Ik stond net op het punt de politie te bellen, toen er ineens een motoragent voor de deur stond.
    Zoon was 2 straten verder bij m3nsen binnen. Godzijdank hebben die mensen hem gezien en meegenomen naar huis en de politie gebeld.
    Er zijn op dit moment behoorlijk heftige tijden met zoon (gameverslaving en daarbij haalt hij veel geld bij man van rekening af, ook na veranderen van inlogcodes) en we wachten op hulpverlening. Donderdag is daar de intake voor.

    De agent vertelde me wel dat hij melding zou maken bij Veilig Thuis om zo ook hulp te kunnen inschakelen bij ons thuis.
    Nu maken man en ik ons best zorgen wat ons te wachten staat met Veilig Thuis.
    Wie weet hier iets meer over?
     
  2. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Veilig Thuis zal de melding onderzoeken (in gesprek met jullie) en vanuit daar hulpverlening opstarten. Het kan ook dat Veilig Thuis dit doorzet naar het lokale veld (sociaal wijkteam). Zij zullen dan het gesprek aangaan en vanuit daar eventuele hulpverlening opstarten.
     
    Quicksilver vindt dit leuk.
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.687
    3.541
    113
    Denk dat het scheelt dat jullie al een afspraak hebben staan voor hulpverlening. Dan zien ze dat jullie er zelf ook mee bezig zijn en hulp hebben gezocht.
    Wat Veilig Thuis wel of niet doet, hangt van verschillende dingen af, o.a. de persoon die je treft. In de meeste gevallen proberen ze je vooral te helpen.
    Sterkte, wat een rotsituatie.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.419
    1.859
    113
    Dankjewel, een rot situatie is het zeker. Drama alom....
    We wachten het maar af
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.639
    26.235
    113
    Vrouw
    Sterkte! Ik hoop dat hulpverlening jullie en vooral hem kunnen helpen

    Veilig Thuis is er vooral inderdaad om te kijken wat kunnen we doen om te helpen.
     
  6. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.730
    9.774
    113
    Ik denk dat mijn verwarring over jouw bericht perfect aangeeft wat het probleem is. Je hebt een veertienjarige die cognitief gehaaid genoeg is om een rekening te hacken. Maar tegelijk loopt deze veertienjarige met een knuffel en bestaat zijn nogal impulsief overkomende actie (in pyjama) uit 3 straten verderop bij iemand binnen gaan zitten. Gedrag dat bij een veel jonger kind past. In zijn hoofd past het waarschijnlijk net zo min op elkaar. Ook in moreel besef blijft hij blijkbaar hangen in een kinderlijk egoïsme (gezien het stelen).

    Kortom, je hebt een kind dat niet binnen gemiddelden past, maar met extra uitdagingen voor hemzelf en voor jullie. En dan is het helemaal niet erg dat jullie tegen de grenzen van je kunnen aanlopen. Deze bijzondere jongen heeft bijzondere begeleiding nodig, en zie Veilig Thuis maar als je VIP ticket naar de juiste hulpverlening die jullie kan trainen om hem op een goede manier de puberteit door te krijgen en zijn bijzondere talenten goed in te laten zetten zonder vast te lopen op obstakels die het puberleven hem gaat geven, en voor hem lastiger zijn dan voor een gemiddelde puber.
     
    WinBel, Madeline95, MyMiracle en 70 anderen vinden dit leuk.
  7. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.419
    1.859
    113
    Pfff ik schiet gewoon vol van jouw reactie, je slaat de spijker precies op zijn kop.
    Zijn kalender leeftijd is 14 maar sociaal emotioneel is hij niet zo oud. En daarnaast is hij ontzettend gehaaid bezig maar tegelijkertijd kunnen wij niet tot hem doordringen. Zelfs de huisarts ziet dit en "trekt nu zijn handen er vanaf af" en laat het over aan de hulpverlening. Ondertussen zitten wij er mee en zitten we echt met de handen in ons haar....
     
    Zwaangerevrouw en Libelle82 vinden dit leuk.
  8. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.873
    10.797
    113
    Wat mooi gezegd @MadeInUSA ik was ook al verwonderd over die combinatie van pyjama, knuffel, blote voeten en rekening hacken.

    @Krabje ik hoop dat jullie spoedig hulp krijgen. Ik zou ook nogmaals bij de huisarts deze escalatie doorgeven. Wellicht kan hij/ zij hier iets in betekenen.
     
    Wollig, GossipGirlxoxo, Baileyy en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.419
    1.859
    113
    Ik was al van plan om morgenvroeg nog de huisarts te bellen. Al is het maar voor m3zelf
     
    Chillin, Sophy en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen
     
    Krabje vindt dit leuk.
  11. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    12.041
    12.475
    113
    Vrouw
    Sterkte hopelijk snel begeleiding en hulp die jullie nodig hebben ❤️
     
    Krabje vindt dit leuk.
  12. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.359
    841
    113
    @Krabje heb geen oplossing, maar wil je wel sterkte wensen. Hopelijk zitten je man en jij op 1 lijn in deze, dat scheelt waarschijnlijk ook al een hoop kopzorgen.
     
    GossipGirlxoxo, NiVa0230 en Krabje vinden dit leuk.
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.648
    19.629
    113
    Geen antwoord op je vraag maar wil je wel sterkte wensen. Hopelijk komt er geschikte hulp op gang ♥️
     
    Krabje vindt dit leuk.
  14. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.381
    779
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte! Wat een zorgen
     
    Krabje vindt dit leuk.
  15. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.613
    10.872
    113
    Sterkte meid. Jullie hebben veel voor de kiezen. Maar maak je niet teveel zorgen om die melding bij Veilig Thuis. Politie is dat verplicht in zulke situaties. En het kan eea versnellen qua hulp. Ook de huisarts kan extra druk leggen bij de organisatie die de hulp moet opstarten.
     
    Krabje vindt dit leuk.
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.434
    17.394
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee, maar wil je veel sterkte wensen!
     
    Krabje vindt dit leuk.
  17. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.419
    1.859
    113
    Dankjewel allemaal. Ik vind het zo lastig om te vertellen, het voelt zo als falen als ouder :cry:
     
  18. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.419
    1.859
    113
    We proberen de koppen dezelfde kant op te houden. Mijn man is een echte binnenvetter en dan kan soms zorgen voor problemen
     
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.295
    26.674
    113
    Vrouw
    Ik begon je bericht te lezen en zag een 3-jarig knulletje over straat lopen. Dacht nog. Jie komt die alleen door de voordeur naar buiten?
    Las verder en begreep dat het over een 14 jarige gaat die heel duidelijk hulp nodig heeft.
    @MadeInUSA verwoord het perfect denk ik.

    Bij Veilig Thuis heb je al snel de associatie 'ojee ik die het helemaal fout en nu komen ze over ons oordelen en misschien wel ons kind weghalen.'
    Maar ze zijn er natuurlijk in de eerste plaats om te helpen. Hulp waar jullie al op wachten kan zo hopelijk sneller op gang komen.

    Sterkte. Het klinkt heel pittig voor jullie.
     
  20. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.210
    2.427
    113
    Sluit me helemaal hierbij aan.


    Heel veel sterkte met alles.
     

Deel Deze Pagina