Wat kun je verwachten bij melding Veilig Thuis?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Krabje, 9 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.419
    1.859
    113
    Inmiddels weer een paar weken verder en het lijkt allemaal iets rustiger te worden. Zoon heeft een goede start gemaakt op school. Hij had zin om weer te beginnen. Goede gesprekken met de mentor gehad. Vanuit de gemeente wordt er een mdo gepland met alle hulpverlening die we hebben.
    Zoon is ook begonnen in een besloten groepje in onze woonplaats met jongens met ass van zijn leeftijd. Hij is daar nu 3 keer geweest en vind het erg leuk
    Daarnaast is hij bezig met een graffiti traject daar. Ook dat is leuk. Dus 2 keer per week is hij daar, Daarnaast nog 2 keer per week op de zorgboerderij. Hopelijk wordt hij nu wat zekerder over zichzelf en leert hij makkelijker vrienden maken. Gun het hem zo, het is zo'n leuk kind!
    Vandaag ook weer een bijzondere dag, 15 jaar geleden maakte hij van mij een moeder, blijft altijd een bijzonder moment
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.595
    8.451
    113
    Gefeliciteerd!
     
    Krabje vindt dit leuk.
  3. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.821
    12.439
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
    Krabje vindt dit leuk.
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.238
    8.946
    113
    Wat fijn om te lezen!!
     
  5. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.419
    1.859
    113
    Nu al een jaar hulpverlening over de vloer en nog steeds denk ik wat zijn we opgeschoten? Vandaag weer een heel gesprek met de hulpverlener gehad en ik weet het soms echt niet meer.
    Vanmiddag ook een gesprek met mijn manager gehad. Na de herfstvakantie ga ik weer uitbouwen in uren. Nu werk ik 3 keer 5 uur en dat wordt over 2 weken 3 keer 6,5 uur en een een pauze. Vandaag ook al 10 maanden in de ziektewet. Als je het zegt klinkt het heel lang maar zo voelt het niet.
    Zelf ben ik bezig met afbouwen van de slaapmedicatie. En volgende week gesprek met de psychiater over de medicatie. Hopelijk kan ik dan vertellen dan er al 1 tablet af is en ik de 2e kan gaan afbouwen
     
  6. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.419
    1.859
    113
    Morgen dan een spannende dag. Eerst naar karakter voor de uitslagen van de laatste onderzoeken. Een nieuwe diagnose wellicht en de uitslag van het intelligentie onderzoek en die vind ik het meest spannend.
    Morgenmiddag groot overleg met alle mensen die betrokken zijn bij zoon.... zie nu al op tegen deze dag
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.595
    8.451
    113
    Sterkte en succes voor morgen! Hopelijk levert het wat (misschien nieuwe) handvatten op!
     
  8. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.139
    2.004
    113
    heel veel succes en sterkte vandaag! ik kom uit een gezin waar heel veel gebeurd is en nog steeds gebeurd qua hulpverlening. Het is zo ontzettend zwaar en helaas is de hulpverlening lang niet altijd goed. Ik gun jullie echt zoveel meer! heel veel liefde die kant op!
     
  9. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.419
    1.859
    113
    Pffff hetgeen waar ik bang voor was werd dus vandaag uitgesproken. Zoon zal zijn leven lang bij de hand meegenomen moeten worden om zo de wereld voor hem behapbaar te laten zijn. Hij ziet eruit als een normale 15 jarige maar functioneert zeker niet zo. De kloof tussen verbaal en performaal is erg groot. Verbaal red hij zich prima en juist daardoor overschat je hem en overvraag je hem. Ik vraag me echt af hoe de toekomst er voor hem uit gaat zien...
     
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.595
    8.451
    113
    Wel ook adviezen gekregen hoe er mee om te gaan of dat er iets wordt opgestart daaromtrent? En wat maakt dat hij zich hier in de toekomst niet zelfstandig mee zal kunnen redden?

    Hier ook een kind met een behoorlijke kloof (verbaal ook hoger dan performaal). In haar geval zal ze zich er wel mee redden, omdat performaal bovengemiddeld is, het levert alleen soms lastige situaties op (inderdaad ivm overvragen en soms ook omdat ze niet alles kan, wat ze bedenkt, zeg maar).
     
  11. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.419
    1.859
    113
    We hebben dinsdag weer een gesprek bij Karakter voor de laatste losse eindjes van het laatste gesprek. We gaan het zien.

    Afgelopen week gesprek met bedrijfsarts en locatie manager gehad. Aankomende 2 weken ga ik 2 dagen volledig werken en 1 dag 6,5 uur. En de week erna ga ik weer volledig werken. Precies een jaar nadat ik in de ziektewet ben gegaan. Het afgelopen jaar was echt kneiterzwaar maar ik heb hard gewerkt. Ik ben er nog lange niet ook thuis niet maar we zijn op de goede weg
     
    femkes en NiekeKris vinden dit leuk.
  12. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.079
    10.361
    113
    Je mag heel trots zijn op jezelf en jullie. Het is inderdaad een hartstikke zwaar jaar geweest en je hebt er inderdaad kneiterhard aan gewerkt. Hopelijk kunnen jullie nu steeds verder op jullie weg naar boven nu beter duidelijk is waar de problemen liggen.
     
  13. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.419
    1.859
    113
    Lief dankjewel.
    Komr vast goed, we weten nu beter wat zoon kan en wat niet, daar kunnen we naar handelen
     
    femkes vindt dit leuk.
  14. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.419
    1.859
    113
    We zijn nu bijna een jaar na de bewuste dag die zo misging. Gisteren heb ik een emdr gehad voor die bewuste dag. Was een heftige dag en het advies was een paar dagen rustig aandoen. Helaas moet ik de hele dag werken omdat er geen vervanging is. Vannacht ontzettend slecht geslapen dus het wordt een zware dag..
     
  15. breister

    breister Fanatiek lid

    9 aug 2019
    3.441
    693
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte vandaag en komende tijd. Digitale knuffel
     
  16. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.419
    1.859
    113
    Dankjewel. Helaas was het een hele zware dag en eindigde hij nog beroerder met weer politie in huis. Je kan me echt opvegen nu
     
  17. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.381
    779
    113
    Vrouw
    Ach wat ellendig! Heel veel sterkte
     
  18. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    U

    Wat hebben jullie het pittig..
    Heel veel sterkte!
     
  19. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.331
    26.044
    113
    Heel veel sterkte :(
     
  20. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.800
    2.725
    113
    Noord-Holland
    Knuffel voor jou!
     

Deel Deze Pagina