Ik heb aankomende woensdag de 12 weken echo. Ik ben dan 10 weken zwanger. Echter de verloskundige denkt dat ik da bijna 12 weken ben. Maar ik heb me eisprong later gehad, volgens mij.. Maarja 12 weken echo moet tussen de 11 en 13 weken. 10 weken zou dus te vroeg zijn. Wat nou als het dus wel 10 weken is krijg ik dan nog een extra echo? Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook met 10 weken een echo gehad (vroege echo bij de gyneacoloog, dus niet de 12 weken echo) en daar zag je niet op wat ik bij de 12 weken echo zag... Heeft iemand hier ervaring mee?
ik had bij mijn zoontje al met 6 weken de termijn bepaling (wist ook niet hoelang ik zwanger was!) Heb daarna pas met 20 weken weer een echo gehad. Liefs!
Wat ik met 13 weken te laat vond, zijn ze bij jou met 10 weken erg vroeg! Heb je verteld dat je al een echo hebt laten maken en dat daarop het termijn klopte??? Welke vk heb je gehad??
ik hier met 6 8 9 en 11wk een echo gehad en krijg met 20 28 en 34 wk weer een echo maar ik denk dat je pas weer met 20 wk een echo krijgt of het moet nu niet goed te meten zijn net zo als bij mij dan mag je vaker komen
Ik had bij Milan mijn 12-weken-echo met 10 weken en 2 dagen en ik vond eigenlijk dat je toen alles prima kon zien. Alles was echt al "aanwezig". Ik heb daarna idd ook pas weer een echo gehad met 20 weken.
zo dan ik heb mijn echo gehad met 9 w en 4 dagen .. gisteren dus ik hoop niet dat ik hem nu pas de 20 weken pas weer krijg
Bij mij hadden ze een eerste echo gemaakt met bijna 11 weken, ben toen 3 dagen terug gezet. Daarna met bijna 12 weken de nekplooimetingsecho en met 15 weken een interne echo ivm baarmoedermond die nagekeken werd, ze weten nog niet waardoor ik toen een miskraam heb gehad met 16 weken.. en 7 juni heb ik de 20 weken echo, al weten we al wel wat het is.
ik heb met 9 weken mijn echo gehad, omdat we toen niet wisten of ik 9 of 13 weken zwanger was. De vlos zei al van te voren: Als je nu 9 weken blijkt te zijn, is het meten vaak nog niet precies genoeg en dan laten ze je wel terugkomen voor een goede meting met 12 weken. Dat is dus uiteindelijk ook gebeurd. Het hangt er dus gewoon vanaf wat degene ziet en zegt, die de echo maakt.
Ik heb gister een echo gehad met 10 weken. Over 2 weken heb ik er nog 1tje. En dan met de 20 weken weer
hahaha had ik mijn zoontje maar zo veel mogen bewonderen ik heb hem alleen maar als stipje gezien en daar pas bij 20 weken Waarom ik geen extra echos heb gehad weet ik niet... Liefs!
Ik kreeg een echo bij 12weken (termijn echo) 12 weken voor nekplooimeting 20 weken 35 weken (liggings echo) Verder heb ik met 27 weken een pretecho laten maken. xx sas
Ik ga nu twijfelen of mijn eerste echo dan wel goed gemaakt is, ik moet namelijk 2 juni voor de eerste echo, de 12 weken echo. Alleen ik ben dan pas 9,5 week! Is dat dan niet te vroeg? En moet het dan perse inwendig? Ik ben daar best bang voor, de echo zelf kan ik me op verheugen maar lig nu al wakker voor het idee als het inwendig moet
Ik had mijn eerste echo met 9wk en 3 dagen, uitwendig. Alles perfect te zien, daarna met 20 weken!! Is normaal hoor volgens mij!
Oke, dat is dus normaal Ik had hier meer gelezen dat het uitwendig kan, dus denk dat dat bij mij dan ook gebeurt.
ik had me eerste echo met 5wk toen met 8weken en 5 dagen (was ook termijn) en 10wk en 6dgn ook termijn nu 1 juni terrug voor hartje luisteren en verder weet ik niet of ik een echo krijg 14juni pretecho voor geslachtsbepaling
Volgens mij is het "normaal" dat je een termijnecho krijgt rond de 10 weken en dan toch echt pas met 20 weken weer (mits je een nekplooimeting laat doen). De vroege echo's of een echo later in de zwangerschap zijn vaak toch wel uitzonderingen? Ik heb bij onze eerste namelijk gewoon met 9,5 wk een echo gehad en met 20 wk. Door alle onzekerheden en controle tussen gyn en vk hebben we bij deze er eentje gehad met 5,5 wk (gyn ivm uitsluiten bbz), 9,5 wk termijnecho (gyn), 12 wk (eerste controle vk die voor hun eigen adm ook een echo maken), 20 wk (SEO), 24 wk (vermoeden 2 placenta's) en nu moeten we met 30 wk weer komen voor een echo ivm laagliggende placenta Ik eet mijn schoenen op als dat de laatste zal zijn, maar goed, dat heeft niks met je vraag te maken Wat ik bedoel te zeggen is dat het volgens mij NORMAAL is dat je er 2 krijgt gedurende je zwangerschap! Lekker genieten meid!
De verloskundige gaf zelf aan dat de 12 weken echo tussen de 11 en 13 weken moet zijn..Ze kijken niet alleen naar het termijn maar ook naar de hersentjes etc. Dit is als het zo vroeg is nog helemaal niet goed te zien lijkt mij
@Esmaralda, ze proberen het eerst uitwendig als het ze echt niet lukt of als ze het niet goed in beeld krijgen pas dan gaan ze naar inwendig maar dat komt zelden voor.