Drama met luier verschonen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetamber, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetamber

    sweetamber Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ja hoor, is er weer een, ik heb echt zo'n drama met de luier van Lars verschonen.
    Sinds een paar dagen is het mis, zodra ik 'm op het aankleedkussen leg begint het huilen, om willen draaien.
    Als ik z'n broek eindelijk uit heb en zijn beentjes vast heb draait hij zich nog om, nog steeds zo huilen dat hij echt helemaal overstuur is.
    Ik vind het zo zielig, probeer er een spelletje van te maken, hem te troosten en op het laatst word ik boos.
    Niets van dat alles helpt.
    Ik weet het niet meer, we doen het nu met z'n 2-en maar ja, morgen moet manlief weer werken.
    En ook met z'n 2-en gaat heel moeilijk...

    Nu vroeg ik mij af, hij is nu 20 maand, is er een andere (handige) manier van luier verschonen, ipv liggend???
    Kan het me bijna niet voorstellen, maar misschien hebben jullie een idee???
    Ik probeer hem met aankleden zoveel mogelijk op de commode te laten staan (zet ik 'm op de grond is hij weg:$)...
    Dus hoe doen jullie dat???
     
  2. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Hier hebben we dat ook. Met fases. Dan gaat het ineens goed en dan is het weer drama.

    Wat ik doe is vast erg fout, maar goed, die luier moet toch verschoond worden en ik heb geen zin om er een drama van te maken.

    Ik geef hem of de telefoon in zn handen of ik zet even baby tv aan. Dan is ie afgeleid en kan ik ff gauw die luier doen.
    Nu is mijn zoon wel 8 mnd jonger als jouw zoon...misschien trapt jouw zoontje er wel niet meer in.
    En anders zit ik te denken aan luierbroekjes? Geen gedoe met plakstrips etc.
     
  3. sweetamber

    sweetamber Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Heb idd ook al luierbroekjes gekocht (omdat ik het idee had dat de gewone luiers de nacht niet helemaal aankonden;)) maar dat was vanavond ook een drama, hij wilde niet eens meer staan...

    Hij heeft meestal ook iets in de hand om 'm af te leiden, maar dat gooit hij nu dus gewoon aan de kant:D...
    We hebben het ook al wel vaker gehad, maar hij wordt nu zo groot (ruim 90cm) en sterk:$ en ik heb geen zin om overal poep te hebben zitten;)
     
  4. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ohhh heel herkenbaar!!
    Mijn dochtertje is wel wat jonger...
    De ochtendluier gaat vaak nog wel (als ik het maar snel doe ) maar de rest pffff!! Ook het aankleden is voortaan een drama....
    Wat ik doe s'avonds is haar de tandenborstel geven die doet ze in haar mond en is daar dan even mee bezig, dan kan ik de luier verschonen...
    overdag probeer ik gewoon zoveel mogelijk mijn geduld te bewaren en haar weer terug te draaien! (gaat vaak gepaard met veeeelll gehuil ) maar misschien dat ik haar overdag voortaan ook maar een tandenborstel moet geven (andere speeltjes etc vind ze maar heel even leuk )
     
  5. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Haha dat bedoel ik dus...die stinkt daar niet meer in :p

    Tja, dan kan ik nog maar 1 ding bedenken en dat is zo snel mogelijk zindelijk laten worden.
    Maarja, dat is natuurlijk een antwoord dat nergens op slaat, want dat kun je niet afdwingen.

    Ben benieuwd naar andere reacties, dan weet ik wat ik over een paar maanden kan verwachten :D
     
  6. sweetamber

    sweetamber Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hahaha, ja zindelijk "laten" worden. Hij geeft al wel aan als hij een poepluier heeft. Bah, zegt 'ie dan en wijst naar zijn luier:D
    We zetten 'm ook al een paar keer per dag op het potje, gewoon om te wennen.
    Maar ik verwacht daar de komende tijd nog niets van hoor, maar met deze ontwikkelingen zou het wel fijn zijn ja, hahaha...

    Vanochtend idd de telefoon gegeven en het ging redelijk met verschonen, benieuwd hoelang hij daar nog mee accoord gaat, hahaha...
     
  7. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik verschoon hem staand, dan heeft hij er geen problemen mee. Maar dat zal je vast al wel geprobeerd hebben.... vervelend hoor..
     
  8. sweetamber

    sweetamber Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ja, heb ik geprobeerd en op zich zou dat een optie zijn voor mij, maar lukt het dan wel om goed de billetjes schoon te maken bij een poepluier?:D
    Heb namelijk het idee dat ik dan niet overal bij kan;)
     
  9. fleur24

    fleur24 Fanatiek lid

    26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik verschoon mijn dochter staand. Ze gaat bij de salontafel staan een boekje kijken en kan ik haar verschonen.
    Succes!
     
  10. sweetamber

    sweetamber Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Dan geloof ik dat ik dat staand verschonen toch maar eens ga proberen. Maar ik zet 'm wel op de commode, als ik 'm op de vloer zet loopt hij weg en als hij dan met z'n blote billen op de grond of bank gaat zitten....:$
     
  11. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Je zou bijna zeggen: WIl je geen luier om...dan maar niet en krijg je een onderbroek aan. Het nadeel is dat je huis dan waarschijnlijk nogal nat wordt. Als het straks zomer wordt kunnen ze lekker in hun blote billen naar buiten.
     
  12. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik laat hem iets voorover buigen over mijn schouder, dan moet hij iets hurken en gaan zijn beentjes iets uit elkaar en zo kan ik goed naast de balletjes komen ed. (Ik zet hem wel op de commode voor het verschonen, gehurkt hou ik het zelf niet zo lang vol en loopt hij denk ik weg)..
     
  13. sweetamber

    sweetamber Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Bedankt voor de tip!!!
    Want dat was ook waar ik al tegenaan liep;) ik kon niet naast de balletjes komen.
    Gisteren ging het zowaar voor het eerst goed, z'n oma had 'm verschoont bij hun thuis (en natuurlijk nergens een probleem mee), ze had hem de billendoekjes laten aangeven.
    Dacht laat ik dat ook maar eens proberen, maar dat ging niet helemaal goed, maar zodra hij de deksel van dat bakje in zijn handen had geen probleem meer mee gehad.
    Hopelijk was dat het dan, maar anders gaan we gewoon over op staand verschonen...
     
  14. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier hetzelfde probleem. Ik heb ook het idee dat hij zichzelf 'te groot' vindt om op het kussen te liggen haha. Ik heb het ook al staand geprobeerd maar hij snapt er de ballen nog niet van :D Ach ja, blijven oefenen :)
     
  15. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb met Jorja al maanden dat probleem. Zowel met de luier verschonen als met aankleden. Ze blijft nog geen seconde stilliggen of zitten. En als ze gepoept heeft maakt ze er een sport van om maar zo vaak mogelijk in die poepluier te grijpen. Helaas is ze met helemaal niks af te leiden en staand een poepluier verschonen ga ik niet aan beginnen aangezien ze vaak van die brokjespoep heeft. Zit nog alles onder.
     
  16. Arja

    Arja Bekend lid

    2 nov 2008
    951
    0
    0
    De electrische tandenborstel van papa of mama geven wil nog wel eens helpen ter afleiding.
     

Deel Deze Pagina