Win een baby! - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland] ik weet niet wat ik hier van moet denken
ik vind het eigenlijk een beetje ja hoe moet ik dat zeggen,alsof het normaal is.. alsof hetgewoon een cadeautje is.. lastig uit te leggen maar heb dr gemengde gevoelend over
Loutju@ Dit gaat puur om de behandeling! Manlief en ik zouden wel loten willen , als dit tenminste ook voor Nederlanders geld.
@marnat ja dat kan ik wel begrijpen.. tis op zich ook een mooi iets. alleen vind het zo apart.. maar het feit dat ze mensen de kans geven als nog te kunnen gaan voor een wondertje das heel bijzonder.
Tsja, ik heb twee kinderen dus ik snap dat ik er totaal anders in sta dan iemand bij wie het niet lukt. Maar ik krijg ook een nare bijsmaak van dit verhaal. Ik vraag me ook af hoe ze aan die draagmoeders etc komen. Krijgen die er een bak met geld voor betaald (mag dat in Engeland?)?
ik vind het moeilijk. aan de ene kant vind ik het mooi dat ze mensen een kans op een kindje gunnen. aan de andere kant vind ik dat je een baby niet mag verloten
Ik vind het belachelijk!!!!! Alsof IVF zomaar een doodnormaal iets is ofzo. Er zijn mensen die jaren door de mmm moeten om een kindje te krijgen wat maar niet wil lukken en die mensen kunnen door middel van een loterij gewoon dit winnen? Alsof een baby speelgoed is! Even 9 maanden zwanger zijn,baren maar,en vader en moedertje spelen dankzij een winnend lot! Belachelijk!!!! En dan klagen alle ziekenhuizen in de wereld dat er maar tot een bepaalde grens bij stellen met grote kinderwens tot zoveel pogingen met ivf gedaan word omdat het zo duur is.... En dan krijg je dit soort stomme loterijen! Ik vind het gewoon echt niet kunnen. Geef de mensen die al jaren een kind willen en er alles aan doen een kans!
Ja dat klopt het is wel apart , maar je kunt het ook zien als elke kans is er 1. in mijn geval en nog meer meiden hier.
Mwah, ik lees het eerder als dat ze misbruik maken van de dringende wens van kinderlozen stellen om wel kinderen te kunnen krijgen. Zo halen ze natuurlijk heel veel geld binnen, ook al is dit voor een goed doel. Het is waarschijnlijk bedacht om geld te "verdienen". En hiermee haal je denk ik meer geld op dan de zoveelste geldprijs uit te reiken.
Klopt, maar in ons geval maakt dat niet uit of hun er aan verdienen. Wij zien het als een kans ( ook al is het een kleine ) om nog een 4de poging te kunnen doen. Elke kans die er is grijpen wij aan met open armen. Een lot mag bijvoorbeeld 100 euro kosten, maar dan koop ik er wel 1. (marnatman)
Ik kan me voorstellen dat het jullie de intentie van deze loterij niets kan schelen. En ik kan me indenken dat wanneer het mij niet lukte kinderen te krijgen, dat ik dan in staat zou zijn met zo'n loterij mee te doen. Dus ik vind het heel begrijpelijk hoor!
Het idee van kinderloze stellen een (extra) kans geven op een kindje zonder de kosten vind ik mooi, dat het een loterij is vind ik weer wat minder. een behandeling "winnen" klinkt gewoon niet.. t voegt niet.. Idd is t een beetje geldklopperij richting de ouders die geen kinderen kunnen krijgen! als zou je in principe net zo goed mee kunnen doen met de staatsloterij, als je 25.000 euro of meer wint kan je ook zelf die behandeling "kopen". Ik weet ook niet in hoeverre vruchtbaarheidsbehandelingen in de UK vergoed worden, als het daar helemaal niet gedaan wordt zijn er natuurlijk veel mensen die op deze manier een kansje hebben.. kom je weer op t punt dat t eigenlijk belachelijk is dat mensen zoiets nodig hebben omdat het niet vergoed wordt! Ik vind dit persoonlijk wel minder erg als wat er in amerika (geen idee welke staat) kan. Daar kan je voor 150.000 dollar, (of een nulletje erbij daar twijfel ik nu over) een donor eicel, donorzaad en draagmoeder kopen. Compleet baby pakket MET baby-mee-naar-huis garantie.. Daarbij krijg ik de kriebels alsof t iets is dat je even oppikt in de supermarkt wanneer je lekker rijk bent en er zin in hebt. de nanny die t kind grootbrengt kan je dan toch ook wel betalen en t scheelt ook een bevalling en eventuele striae he.. :x @Marnat: ik vind het soms wel erg belachelijk dat er een maximaal aantal pogingen vergoed wordt! als ik jou onderschrift zo lees kan ik daar gewoon woest van worden. en abortus wordt wel vergoed?! ik zeg die uit de verzekering gooien en van dat geldt extra pogingen voor de stellen die het nodig hebben..
Ook ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken/vinden.. Aan de ene kant denk ik, wat ziek zeg, een loterij! Maar aan de andere kant, voor de stellen die het kunnen gebruiken is het wél een extra kans, en ik denk dat ik die kans ook gegrepen had als het bij na 3 pogingen niet gelukt was.. (nu gelukkig voor ons na 1 volle poging)
Pam@ Idd zo weinig pogingen vergoed, en de abortus word wel vergoed! Ben met je een dat ze de abortus de uit moeten halen , en er meer behandelingen in. Maar dat zal wel niet ! ze zijn nog steeds van plan er maar 1 ivf in te gaan doen. Daar gaan ze nog weer ooit over hebben. Jij word er woest van zeg je, je wil niet weten hoe boos ik al ben. We weten ook nog steeds niet wat de oorzaak eigenlijk is , dat maakt het zo boos. We zullen morgen zien wat er uit het gesprek komt.
lastig te geloven.... maar wat zou het toch fijn zijn als zo paren geholpen kunnen worden!!!!!!!!!!!!!