wat kunnen mensen toch heerlijk reageren via marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerevrouw, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ik ben een keer zwaar opgelicht op mp. Ik had een bugaboo kinderwagen gekocht voor 150 euro. Ik zou deze door de pakketdienst van tnt bij haar thuis laten ophalen. Nadat het geld naar haar overgemaakt was kreeg ik van tnt te horen dat mevrouw niet op het gegeven adres woonde... Ik heb aangifte gedaan bij de politie. Pfff, ik had echt veel mailcontact met haar gehad. Ze kwam over als een hele vriendelijke eerlijke vrouw.

2. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hahahahahah ohh hou op. Ik ben dus niet de enige die zo geïrriteerd raakt of hard kan lachen om wat mensen doen via mp..
    Wij verkopen redelijk wat oude inboedel en rommeltjes via mp.

zo verkochten wij onze oude auto (toyota starletje) er moest enkel een stukje uitlaat vervangen worden. Vorig jaar vroegen we er meer voor (toen was hij nog piekfijn in orde) dus vroegen we zo'n €1500,-. Nu met pijn in ons hard omdat we er keiveel geld in hadden gestoken, omlaag gegaan naar €850,00. Want die dingen zijn tenslotte best gewild en rijden hartstikke goed etc. Mailen mensen dat ze er voor €125,00 om kunnen komen.. Na 5 mailtjes mailde ik naar ieder idioot bod terug dat ze daarvoor mijn fietswiel nog niet eens kregen..

Bankstel
    We verkopen een 2 +3 zits en de richtprijs is €400,00. Die verkopen we voor mijn oma.
    Mailt er een of andere slimpie dat hij €75,00 biedt voor alleen de driezits. Dus ik was het zo zat dat ik terug mailde dat ik de tweezits wel in 4-en wou zagen en dat hij dan een stukje kon krijgen twv €75,00..
    Werd hij vet grof dat ik het toch aan niemand anders kwijt kreeg etc. Omdat hij een koopje zocht en wij ons 'gouden' bankstel toch niet verkocht kregen.
    Dus ik het verhaal terug gemaild dat mijn opa en oma er keihard voor gewerkt hebben en dat hij dat geld echt wel waard is (kijk maar naar wat er voor banken gevraagd wordt op mp). en dat als hij van goud was geweest hij wel een paar nulletjes over het hoofd had gezien.. hahaha kreeg gelijk een beleefd mailtje terug..

Of met een stukje koperen kabel.
    Mijn man is elektricien en heeft vaak reststukken over dus die doen we voor een prikkie weg. (vergeleken met de gamma/praxis etc. prijs). Stond er nu een stuk op voor €20,00 en dit is uiteraard kabel voor de prof en geen doe-het-zelver kabel zoals v.d. gamma. Maar toch is hij bij ons goedkoper dan de flutkabel van gamma etc.

Biedt die man €17,50.. Terwijl er bij staat vaste prijs. Dus ik mail dat terug. Krijg ik me toch een grote mond!

--
    Hallo
    Geen probleem dan laat ik het voor 2,5 Euro overgaan.
    Ik vind 17,5 Euro een nette prijs moet er ook nog voor rijden.
    Ik kijk rustig verder en succes met de verkoop.
    Mocht je je eigen bedenken dan hoor ik het wel.

PS ik kan goed lezen!
    Maar er zijn heel veel mensen die een vraagprijs hebben en alsnog zakken.
    MvG H
    --

Dus heb vriendelijk teruggemaild dat ik me voor zo iemand niet bedenk. En het wel erg gek wordt als je je benzine en km kosten af gaat trekken v.d. verkoopprijs v.h. product..

Mannetje zei 's avonds ook.. Oke mooi in het vervolg zoeken wij dus een bankstel in groningen en vertellen die mensen doodleuk dat we nog wel een eind moeten rijden+ aanhanger moeten huren en we dat dus van de prijs aftrekken :)

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Troetelbeer die auto kan ik me voorstellen,want bij de sloop geven ze ook 100,-
    Maar neemt niet weg dat ik hetzelfde als jou zou reageren. ;)

En van die kabel voor 2,50 had ik dat wel gedaan, weg is maar weg moet je maar denken. ( ik ben nogal van de opruim, nu niet gelijk op alles wat ik heb minimaal bieden he :) :) )
    En MP is en blijft toch een sport.

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Merk dat veel meiden hier zo iets hebben, dat gezeik ik breng het nog liever naar de kringloop of grofvuil.

Hier net zo, een oude citta, er is veel voor gemaild en ik hoef er max 50 euro voor te hebben, dat is ook al 5 keer geboden maar niemand komt opdagen! Zelfs een man die ik mailde dat ik dat gene voor hem niet op kwam dagen stuurde terug dat dat idd niet kon en aso gedrag was, komt hij zelf ook niet opdagen!!!!!!!!!

Maar ook dingen waar je denk die ben ik zo kwijt staan er al een maand op, een nette kinderwagen voor 20,- euro mag hij weg en ziet er al nieuw uit.
    Heb nog geen enkele mail gehad, btje jammer.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij fokken vttt een nestje Duitse herders met stamboom, daar hangt uiteraard ook een prijskaartje aan. Omdat je via de vereniging niet altijd al je pups kwijt raakt (en het aanbod DH met stamboom is ook vrij groot :p ) Bieden wij de pups ook op MP aan, met de mededeling "vaste prijs" en "op afdingen wordt niet gereageerd".
    Dan nog krijg je van die malloten dat ze voor 50/100 euro wel een leuke pup willen ophalen :$ Duuuh, dat zijn alleen al de kosten per pup voor de stamboom/Raad v Beheer.

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Troetelbeer
    Vind eigenlijk dat mailtje terug geen grote mond hoor, vind het best een net mailtje. Ik denk dat velen hier nog echt veel grovere mails hebben gehad.

7. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

ik heb een bericht op mp staan omdat ik kindjes zoek als gastouder.

Dit is een reactie die ik eens heb gekregen:

Goedemorgen,
    Ik ben baby b.... en ben een wat groter babytje van 26 jaartjes die dolgraag af en toe een babytje wil zijn van 18 maanden en dan ook zo behandeld wil worden. Klinkt echt super stom en schaam me er onwijs voor maar af en toe lijkt het me zo fijn. Ben dus ook op zoek naar een oppas die af en toe op me wil passen en me als babytje zou willen behandelen. verdiensten zijn uiteraard een stuk hoger omdat ik ook wat groter ben als een kleine baby. De rest is allemaal het zelfde dus flesje geven,spelen,schone luier etcetc. Ik hoor dat je interesse hebt en als je meer info wilt hoor ik het graag.
    Knufje van baby b....

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    iieeeeeh gatver nou die baby mag in de spreekwoordelijke stront zakken :$

Op dit moment heb ik onze babykamer op marktplaats staan.
    Bedje, commode, kledingkast en een plankje voor aan de muur.
    Had er bij gezet voor elk aannemlijk bod.
    Gaan ze 25 euro bieden :x;), nee lekker aannemelijk dat bod :)

9. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    @mama van JS: :$:x! Wat een raar mailtje! brr, wat een engerd zeg!

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    wij hadden een grote twee en drie zits bankstel... gratis af te halen.
    Duidelijke foto's erbij.
    Komen er mensen kijken, heb ze binnen gelaten.. ze wilden er zo onderhand nog geld op toe, de bank helemaal afzeiken (terwijl datgene waar ze over vielen heeeeel duidelijk vermeld was EN op de foto stond).
    Ik heb die mensen bijna naar buiten getrapt, stelletje aso's...
    Sinds dien mag er niemand meer in onze huiskamer komen!

Verder heb ik zoiets van snel handelen, is het bedrag gehaald wat ik in mijn hoofd heb dan gun ik het. En reageren ze binnen een dag niet, dan doe ik geen moeite meer. Merk namelijk dat mensen afhaken als het te lang duurt.

Hmmm, gaat vandaag of morgen weer een chico polly online.

11. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik had een nieuwe rok te koop staan op mp met het kaartje er nog aan. Bon had ik ook nog, nieuwprijs was 99,95 en bieden was vanaf 49,95 Kreeg ik een mailtje dat ze hem voor minder wilde, krijg ik zoveel vind ik nog niet zo erg als mensen dat vragen. Maar zei zette erbij dat hij niet nieuw was. Ik gemaild dat kaartje er nog aan zat ik hem zaterdag gekocht en het was nou woensdag en hem alleen gepast had. Kreeg ik terug dat het alleen nieuw is als je het in de winkel koopt, dus had echt recht op minder dan de helft. Ik heb er gewoon hard om zitten lachen.:D En maar gemaild dat het over ging.;)

12. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

het was idd een zeer apart mailtje, maar heb er wel netjes op gereageerd. Vind het ook wel weer lef hebben om gewoon op een advertentie te reageren namelijk.

Heb toen ook telefoontje gehad die veel vreemder waren.

Een gezin zou hier komen wonen en die man was op zoek naar een gastouder voor zijn 3 kinderen. een vaan de taken van de gastouder was:

De kinderen klaarmaken om de mannelijkheid te ontvangen en verder nog meer van dat soort rare dingen.

Dat vond ik veel erger eigenlijk

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Oh maar het kan ook andersom hoor...
    Wij hadden op een babykamer geboden en de afspraak gemaakt om hem op te komen halen. Nee hij was niet beschadigd, zo goed als nieuw, alleen een paar tandafdrukjes op het bedje maar dat was goed weg te werken.

Vriendlief is het op gaan halen en hij had nog geen stap binnen gezet of ze wilden het geld al hebben. Beetje vreemd, maar goed... Komt hij thuis, blijkt dat er toch wat meer tandafdrukjes in het bedje staan dan ze gezegd had. Maar het was mijn vriend niet meteen opgevallen en hij had al betaald. En achteraf dus echt teveel!

Ik koop dus nooit meer wat van marktplaats.
    Dan maar wat meer geld ervoor neerleggen, want ik kan nu alsnog een nieuw ledikantje gaan halen en had voor nieuwe meubeltjes uiteindelijk maar net iets meer kwijt geweest...

14. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij krijgen ook weleens van die korte mailtjes.

Verkopen we iets voor een vast bedrag van 40 euro.

Krijgen we een mailtje met alleen maar de tekst:

E20

Sturen we gewoon terug:

E40

:p

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ja! Ik had pas geleden precies hetzelfde.
    Wat n mensen joh, niet ff de moeite doen om een mailtje normaal te beginnen.....
    Ik reageer net zoals jij hoor! :) :p

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hahaha ja ze proberen het echt voor de meest belachelijke prijzen..
    Zo staat ons bankstel te koop en kregen we 'ik bied 20 euro' erop lol
    Daar reageren we niet eens op omdat er 'bieden vanaf 200' staat.

17. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

:( Ik vind dit een zeer beleefd mailtje! Nergens sprake van een 'grote mond'.

18. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Pfff...marktplaats idd. Zo vermoeiend!

Ik heb er ook iets op staan: gratis af te halen nog wel!

Ik heb nu al 7(!) reacties gehad van mensen die vragen of het product er nog is en of ze het mogen hebben.

Ja hoor, kom maar halen! En vervolgens hoor je niks meer!!! En dit al 7 keer! Echt hoor, reageer dan gewoon niet :x

@Troetelbeer90: wat is er mis met dat antwoord? Ik zie er geen "grote mond" in hoor!

19. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hahaha jep of die het hoogste bod hebben dat je zoiets hebt van 'ok voor dat bedrag mag je het komen halen' en ze dan ook niet meer hoort..

20. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik koop en verkoop al jaren en heb bijna ooit iets negatiefs eigenlijk.....
    Bij sommige advertenties vind ik "zo goed als nieuw" gewoon erg gebruikt maar dat zal wel verschil van kijk op dingen hebben;)
    soms zijn dingen te vies om aan te pakken. En ik bied ook altijd onder de vraagprijs,soms staan dingen er al een tijdje op en dan hebben mensen zoiets van "vooruit,neem maar mee" .
    ik heb zelfs voor ons babybedje 10 euro meer gekregen dan afgesproken was omdat de koper meer wilde geven:(.

Deel Deze Pagina