Wat kunnen mensen toch raar zijn!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jummymummy, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Als ze nou nog diarree had oké of zou ze echt ontzettend nodig moesten en het niet kon ophouden? Of dacht bij dr zelf zoek het maar uit, ik doe het gewoon hier :D Kun je niet achter komen denk ik. Bah lekker hoor vlak naast je huis nog wel. Hopelijk ruik je niks.

2. Als het een eenmalig iets is wel, ja, maar als je door een ziekte regelmatig dit soort dingen hebt, dan zou ik het liever gewoon buiten ergens doen ;)

Misschien was ze wel dronken…. Ik had een keer op mijn werk gehad dat een dronken cliënt tegen de auto van een bobo van de rabobank had gepoept. :$ Zijn verweer was dat hij het niet in het gras wilde doen, want dan was hij omgevallen, dus had hij gesteund tegen die auto, maar helaas wel met zijn aars dus ook tegen die auto aan…. Echt het meest bizarre wat ik heb meegemaakt op mijn werk :p

3. Ik kan me voorstellen als je zelf een goede stoelgang hebt en niemand kent die last heeft van dit soort problemen dat je jezelf er dan niks bij voor kan stellen. Het is ook niet echt een probleem waar je gezellig over gaat praten tijdens een verjaardag…. ;) Maar het komt vaker voor dan je denkt.

Een familielid van mij heeft bijvoorbeeld de ziekte van kroon (zo spreek je het uit, volgens mij schrijf je het anders, maar ik weet niet hoe) en die is dolblij dat ze inmiddels een stoma heeft. Ze heeft jarenlang het probleem gehad dat ze de deur vaak niet uit kon omdat ze angstig was om niet op tijd het toilet te kunnen vinden. Ook heeft ze wel eens een uur in het openbaar vervoer moeten zitten met een vieze broek omdat ze een ongelukje had gehad.

Mensen zouden eens beter moeten nadenken voordat ze zo'n oordeel hebben over hoe ranzig of raar mensen zijn. Je weet vaak niet wat er aan de hand is en meestal doen mensen dit soort dingen niet voor hun lol.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Jeetje, ik ben verbaasd over hoe geschokt er hier gereageerd wordt op een beetje ontlasting....:(

Oke, ik zou er zelf ook voor kiezen om (te proberen, wie weet hoe hoog de nood was?) op tijd in het ziekenhuis te komen. Maar aanbellen bij een ander? Echt niet dat ik dat zou doen!

Ik vind ook echt geen verschil tussen hondenpoep of mensenpoep....Het is beiden vies. Dus om nu zo overdreven te reageren op wat ontlasting?

DÁT vind ik pas schokkend!

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Helemaal mee eens...

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Nou iedere keer als ik een hondendrol zie liggen, dan vind ik dat ook ontzettend goor.
    Maar om nu te zeggen dat de handeling van een drol draaien in het openbaar tussen mens en hond gelijk is aan elkaar, dat gaat mij toch echt wel iets te ver.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Tsjah als je echt giga giga nodig moet misschien darmklachten hebt moet je toch wat dat is hetzelfde als braken dat kan je gewoon niet ophouden... Smerig is het overigens wel..

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb nergens gezegd dat ik de handeling op zich van een hond of een mens als gelijk zie.....Ik vind alleen dat men hier zwaar overdreven reageerd op ontlasting in het algemeen.

Ja, het is vies, ja, meestal zoek je als mens een toilet op....maar om nu zo overdreven te reageren? Tot aan het afvegen toe, dat je kleding onder komt te zitten etc......Ik weet niet hoe anderen het doen hoor ;) maar ik zit zelfs als ik me niet afveeg zit ik niet tot boven aan mijn rug onder hoor (want echt dames, dat KAN voorkomen dat je buiten de deur op een toilet bent waar niets hangt en je helaas ook geen zakdoekjes bij je hebt)

Ik vind de reacties in dit topic absurd en overdreven!
    Vooral bij zoiets natuurlijks, wat iedereen bijna dagelijks doet. En ja, dat dat in het openbaar moet is niet fris, maar ook niet iets om zo dramatisch op te reageren.

9. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb zoiets gelukkig nog nooit moeten doen... lijkt me echt vreselijk!
    Gelukkig heb ik wel altijd een plastic tasje in mijn auto liggen :D
    Zit je nog een beetje uit het zicht... ;)

10. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Tsja, het is maar net wat je vies vindt...
    De één vindt neuspeuteren en snot opeten ontzettend ranzig, terwijl een ander dat misschien dagelijks doet.
    Ik vind poep in het algemeen gewoon echt heel vies.
    Remsporen in een wc laten mij al rillen.
    Dus ja, het idee dat daar een vrouw een drol heeft zitten draaien, en vervolgens gewoon verder rijdt zonder het op te ruimen, dat vind ik echt vies!
    Als ik ontzettend nodig naar de wc had gemoeten, dan had ik gewoon ergens aangebeld.
    Liever die schaamte, dan dat er achteraf mensen op een forum over mijn actie zitten te praten:p.

11. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    #71 Jummymummy, 10 jul 2014
    Laatst bewerkt: 10 jul 2014
    Ik heb zelf ook darmproblemen (juist de andere kant op, hevige verstoppingen, dus ik zou dit probleem niet zo snel tegenkomen toegegeven), maar dit zag er écht níet uit als iemand met darmproblemen. De hele manier van doen niet. Anders had ik dit topic niet geopend, want dat vind ik vooral naar voor die persoon.

Heel vervelend als je gedwongen in het openbaar moet ontlasten door darmproblemen. Maar dat was voor mn gevoel hier écht niet aan de hand.

Toegevoegd: als ik kramp krijg moet ik zelf direct rennen, anders kan ik weer een week extra niet naar de wc. Dus ik snap de mensen met darmproblemen echt wel. En ik ben enigszins blij dat ik last heb van verstopping en geen diaree. Maar zoals ik al zei, dit zag er écht niet uit als een hoge nood. Ze ging vol in t zicht zitten, terwijl ze met iets minder stappen beschut had gezeten.
    T is dat ik geen herkenbare foto hier wil neerzetten, anders dan was t wel duidelijk geweest.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Je hoort mij ook niet zeggen dat ik het niet vies vind. Ik vind snot ook smerig, maar ja, het zijn natuurlijke zaken. Maar goed, ik kan wat dat betreft ook wel goed tegen dit soort dingen, kan ook prima de kots van een ander opruimen bijv. totaal geen moeite mee, vind het wel vies, maar ik zet mijn verstand op nul en schoonmaken maar hahaha.

Ik zou dus echt nooit bij een wildvreemde aanbellen en daar op het toilet gaan zitten poepen.....En ach, ik geloof niet dat zij weet dat wij het er hier over hebben op het forum ;)

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn moeder heeft colitis ulcerosa. Al 10-tallen jaren. Vele ontstekingen aan de darmen, zo erg en zo vaak dat op een gegeven moment de endeldarm gewoon z'n werk niet meer kon doen.

Zij heeft dus ook regelmatig de broek vol gehad, op één minuut lopen naar huis. Die had dat ziekenhuis al niet meer gered.

Nu heeft ze een stoma, dus "gelukkig" komt bovenstaande niet meer voor. heel enkel nog bij een lekkend stoma.
    Ook als we wel eens gingen winkelen en ze moest nodig, waarbij ze nog net het toilet kon bereiken, stond er een rij voor en geen mens die haar dan voor liet gaan, werkelijk waar :x

Jammer, dat mensen zo vaak veroordelend zijn terwijl men vaak niet eens de halve waarheid kent.

14. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens!

15. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Even een serieuze vraag voor degene die helaas dergelijke darmproblemen hebben.....waarom nemen jullie niet zo'n camping emmertje met een deksel erop mee in de auto?
    Hoef je niet in een woonwijk of waar dan ook te zitten met een hoop schaamte erbij...tja en voor je mede passagier is het niet prettig,maar die schop je voordien maar snel de auto uit:p

16. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    wacht maar tot je ooit in zo'n genante situatie komt, eens zien wat jullie dan doen ;)

ben zelf overigens na vakantie in Bulgarije, waar ik 2 weken aan de race was en als ik kramp voelde ik echt binnen 5 minuten op de wc moest zitten, een stuk makkelijker geworden met waar wel en waar niet.
    uitzonderingen daar gelaten, maar doorgaans hanteer ik maar de regel...als ik moet dan moet ik, en probeer dan over mn schaamte heen te stappen. zegt niet dat het altijd even makkelijk is.

17. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken ook iemand met Crohn, vreselijk... Hij heeft een tijd in de VS gewoond en zegt dat het daar zoveel prettiger is qua toegang tot toiletten. Bij winkelen bv al; in het winkelcentrum is om iedere hoek een wc, in NL moet je daarvoor naar de V&D ofzo, bij een winkel kijken ze je raar aan als je vraagt of je naar de wc mag. En in de VS ook gewoon 10 schone wc's op een rij, ipv 1 vieze met een rij ervoor zoals je in NL vaak ziet.
    Maar goed, in de VS heb je ook een probleem als je door een woonwijk rijdt en plots nodig moet...

Uit wat TS post haal ik echter dat het absoluut niet op hoge nood leek en ze met een paar stappen beschutter had gezeten ipv midden op straat. En tja, er bestaan nu eenmaal mensen die kicken op wildpoepen... Hier was er een notoire wildpoeper in het park die dagelijks ergens vroeg in de ochtend midden op een pad poepte. Hij gebruikte wel papier, daardoor wist men dat het geen hond was ;)

En honden die overal en nergens poepen vind ik ook echt vies trouwens, vind het bizar hoe normaal sommige mensen dat vinden. Hier bv speelveldjes in de wijk en dan ligt er gewoon hondenpoep naast de wipkip; daar kan ik met m'n hoofd niet bij. Zelfs het vervolgens opruimen vind ik gewoon vies, laat je hond gewoon niet op speelveldjes poepen :| Alsof ik in de woonkamer poep en het dan even weg haal met een zakje... Gatver.

Ik dwaal af :p

18. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    moet zeggen dat ik t idee van een zakje en standaard doekjes in je tas al wel goed vond.
    maaaar een mens sleept al zoveel mee, en dan ook dat nog eens.
    vaak denk je er ook niet eens over na, ik bedoel. zou jij het in je auto zetten?

weet niet hoe t is als je idd echt a la minuut op de wc moet zitten, ik kan t vaak gelukkig nog wel heeeeeeel even ophouden

wat een onderwerp he sjonge haha

19. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Nou ja ik heb er zelf gelukkig geen last van dus zal het ook niet in de auto zetten.....
    Maar ik denk dat als ik er wel last van zou hebben ik standaard in de achterklep iets zou hebben voor hoge nood...
    Wij komen net terug van Zweden en onze zoon moest plotseling erg nodig poepen en we zaten op een weg waar nog even geen tankstation was..
    Gestopt bij een parkeerplaats,passagiersdeur los en papa stond met een grote deken (want zoonlief kan niet poepen met een deur los of als hij andere mensen ziet...erg lastig in een klein hokje soms en de deur moet dicht en mama moet er ook nog bij) voor de deur....
    Het was in de berm dus heb het heel schandalig gewoon laten liggen....

20. Gebeurt natuurlijk niet alleen als je in de auto zit he? ;) zie iemand al lopen constant met zo'n emmer :p

Deel Deze Pagina