Even wat luchtigs...hebben jullie dat ook wel eens dat je een opmerking krijgt van iemand in een gesprek oid die je even later aan het denken deed zette?? Ik vanochtend op school, een moeder waar ik altijd heel leuk mee praat zei tegen mij: "goh gek he dat wij het zo goed kunnen vinden als je ons samen bekijkt??" En idd zij een beetje rockabilly moeder die er veelal geen moer om geeft hoe ze eruit ziet. Haar kan blond, paars, oranje oid zijn...en heeft al de gekste modellen gehad. Kleding is een bij elkaar geraapt boeltje, woont op dr birckenstocks en veel zwart, skeletjes en doodskoppen. Ik heb een blond bob model, vandaag bv een halfdoorschijnend wit kanten blousje aan met topje eronder, een oudroze skinny en witte gympen van all star. Maar ik dacht dus idd: haha ja hoe komt dat dus. Het komt omdat wij qua opvoeding en normen en waarden totaal op 1 lijn liggen, wat school betreft bv: je bent altijd op tijd, houdt je aan de regels (geen snoep op school is geen snoep, ook niet met een traktatie), pesten is een grote no go. We (de kinderen dus) staan niet te schreeuwen en te krijsen of aan het hek te rammelen. Het interesseert mij dus geen moer hoe iemand eruit ziet als de normen en waarden maar overeen komen, zij in haar doodskoppenshirt en ik in mijn kanten blousje Ik vond haar opmerking erg grappig en het zette mij dus even aan het denken.
Ik heb dat met een vriendin die ik al 18jr ken. als kind leken we we el op elkaar (veel mensen dachten dat we zusjes waren). toen we ongeveer 16/17 waren zijn we allebei heel erg veranderd en lijken we qua uiterlijk helemaal niet meer op elkaar. wel onze normen en waarden, die zijn nog altijd (voor een groot deel) hetzelfde. We kunnen lezen en schrijven met elkaar. En soms zit er idd een opmerking tussen die je even aan het nadenken zet.
Zoals je haar omschrijft is ze niet Rockabilly hoor....dat is alles behalve bij mekaar geraapt wat je zelf leuk vindt...
Maar inderdaad wel grappig... Heb zelf ook een vriendin die in veel dingen het tegenovergestelde van mij is...behalve in de opvoeding van de kinderen.. Zij is ook de voogd van onze zoon...
Mijn moeder heeft toen ik een jaar of 17 eens tegen me gezegd dat vrienden die je meer energie kosten dan ze je geven geen echte vrienden zijn. Dat zette me toen aan het denken en ik hou het nog als vuistregel aan wat het mijn vriendschappen betreft.
Mijn vader heeft mij ooit eens een hele frisse kijk op mijn toen doodgebloedde relatie gegeven. Hij zei dat mijn toenmalige vriend heel enthausiast kon zijn en praten over van alles behalve over mij. (maw ik werd al als iets vanzelsprekends gezien) Dat was wel even een nadenkertje en het kloptte ook toen ik er overna dacht!
Geen grappige, maar wel een 'rake': Zolang je niet van jezelf houdt en je eigen kunnen niet in ziet, zal een ander dat ook niet kunnen.