baby 5 weken en slecht slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door allanieew, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    Ik weet dat we midden in een sprongetje zitten en dat zo'n fase over gaat, maar ik zit er toch mee. Mijn zoontje van exact 5 weken (gecorrigeerd 5 +3) slaapt momenteel erg weinig. 's Nachts gaat het redelijk al heeft hij vannacht wel bij me in bed geslapen terwijl hij normaliter in zijn eigen bedje slaapt. Maar overdag rommelt hij momenteel maar wat aan afgelopen woensdag was hij zelfs wakker van 11 uur 's ochtends tot 23:30 in de avond met 2 slaapjes van 3 kwartier tussen door. Resultaat een total oververmoeid kind, dat echt niet wil gaan slapen en uiteindelijk crasht en toen 5 uur aan een stuk sliep. De volgende dag ging juist heel goed netjes steeds in zijn bedje met rust en regelmaat (hij kan het dus wel) Gisteren was hij na 12:30 weer wakker (van 11:30 tot 12:15 in de draagzak ivm met het ophalen van mijn zoontje op de psz) en deed 2 slaapjes 1 van 3 kwartier en 1 van 1,5 uur. Niet in zijn eigen bedje maar wel op mijn arm. Pas om 22:30 viel hij weer in slaap op mijn arm in mijn bed met partner op een matras naast mijn bed, niet ideaal dus, vooral ook omdat mijn rug vandaag aan gort is. Vanmorgen heeft hij geslapen op mijn arm van 10 tot 1 en nu wil hij weer niet slapen. Niet in zijn bedje, zijn wandelwagen bakje, mijn bed of op mijn arm, die oogjes blijven open.
    Ik geef borstvoeding en meneer heeft verborgen reflux (donderdag bevestigd door de HA) maar krijgt daar geen medicijnen voor hij ligt hoger in zijn bedje en we leggen hem op zijn linkerzij of rechtovereind op onze schouder, hij heeft er momenteel niet veel last van door die maatregels (Hij overstrekt niet en kijkt niet moeilijk etc)

Heb ik gewoon even een heel wakker kindje en wordt dat straks weer gewoon of kan ik hem helpen beter in slaap te vallen (Leren hoe hij zijn oogjes dicht moet houden lijkt me het grootste probleem want zelfs met een hydrofiel luier over hem en onze schouder heen gedrapeerd gaan die oogjes niet dicht)

2. mammavanS

mammavanS Lid

7 jan 2015
    24
    0
    1
    mijn grootste bezigheid is mijn zoontje
    Ik ken het! Je bent echt niet de enige dat weet ik wel en misschien is inbakeren een optie voor je? En een draagdoek ipv zak? Ze zeggen dat het overgaat en probeer hem zo veel mogenlijk te helpen en het is voor jezelf ook gewoon vermoeiend wat je wilt zo graag het beste voor je mannetje uiteindelijk blijven ze langer wakker! Maar tot die tijd moet je gewoon even helpen. Maar heeft hij het al een tijdje?

Deel Deze Pagina