wat geven voor verjaardag overleden kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oxbow, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

#1 oxbow, 30 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2014
    Donderdag is het zoontje van mijn vriendin jarig.
    Nu is hij de helft van een tweeling die met ruim 27 weken zwangerschap geboren zijn.
    Zijn zusje is 8 dagen na de geboorte overleden.
    Nu hebben we een uitnodiging gehad voor zijn verjaardag maar ook namens zijn zusje.
    De verjaardag vieren ze zaterdag, maar ik wil donderdag even op de thee, omdat het toch een dubbele dag voor ze zal zijn en een dag waar aan gedacht wordt met een lach en een traan.
    Maar nu wil ik ook wat voor hun *dochter meenemen en zat aan een klein vaasje met wat bloemetjes erin te denken, maar misschien hebben jullie nog een ander idee

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat lief van je.
    Ik vind het een heel goed idee. Daar zullen ze vast blij en ontroerd van zijn.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Een vlinderplant?
    lief van je!

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Lief van je! Misschien kunnen ze een lief kaartje met een mooie tekst ook wel waarderen?

5. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Een wensballon om s avonds op te laten.
    En eventueel vergeet me nietjes in een mooie pot.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een mooi kaarsjes met een mooie tekst. Of iets met een engeltje.

7. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ik vind het heel mooi en lief dat je wat wil geven. Maar wat je ook geeft, een plant, een kaart of een kaarsje, ik weet zeker dat ze alleen al het gebaar en vooral de gedachte heel mooi vinden en je erg dankbaar zullen zijn. Alleen al een lief woord of een berichtje zijn die dag al genoeg. Ik heb op de geboortedag van ons zoontje lieve berichtjes gehad, en alles wat je die dag krijgt is emotioneel en moeilijk.

8. oxbow

oxbow Niet meer actief

Bedankt voor jullie ideeen.

Mitsy1983: wat erg dat ook jullie een vlinderkindje hebben, het lijkt me zo moeilijk je kindje te moeten missen. ik ken dat gevoel gelukkig niet, maar krijg altijd kippenvel als ik het lees.
    Ik begrijp heel goed dat dat de pijn niet eg kan nemen hoor, maar zij heeft het gevoel en zegt ook zelf dat veel mensen vinden dat ze het achter zich moet laten ze hebben nog een kindje over en veel mensen hebben zoiets van je viert zijn verjaardag en vinden het raar dat ook zijn zusje erbij gehaald wordt die dag.
    Dat is 1 van de redenen dat ik ook een cadeautje voor haar wil brengen aankomende donderdag zodat ook hun dochtertje in ieder geval van deze kant niet vergeten wordt.
    ik heb zelf die periode niet meegemaakt bij hun omdat we elkaar kort daarna leerde kennen.
    Hun oudste dochter is bevriend met onze dochter en hun zoontje en * dochter schelen 5 dagen met onze dochter. en hun zoontje en nze kleine meid zijn 2 handen op 1 buik.
    ik pas regelmatig op en dan loop ik met hun in de tweelingwagen en dat geeft weleens een raar gevoel want daar had zijn *zusje moeten zitten.

Dat is dus de reden dat ik ook hun 8dochter erbij wil betrekken zodat ze weten dat voor ons zij er ook bij hoort en haar verjaardag ook gevierd mag worden en het niet in een doofpot gestopt hoeft te worden.

9. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Nogmaals ik vind het echt super dat je wat geeft en er aan denkt! Ikzelf heb er ook erg veel moeite mee dat mensen idd zeggen dat we het achter ons moeten laten, ik krijg zelfs reacties van, ach je hebt nu toch een nieuwe baby! Daar wordt ik zo verdrietig van. Ik heb juist heel veel behoefte om er over te praten. Ik wou dat ik zon lieve vriendin als jij had die er zo aan dacht!

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    *snik*
    wat lief!

ik vind de wensbalon wel een heel mooi idee, misschien zelf alvast wat op schrijven, of kleuren samen met jou kindjes?
    hangt de naam van *zusje samen met een plant, of bloem?
    dat lijkt me mooi om te geven. iets wat daarna ook nog een tijd mooi blijft

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    *slik*

Ik heb hier 2 vaasjes gekregen met bloemetjes. Die vaasjes zijn zelf geboetseerd en hun naam staat erin. Erg mooi.
    Er zijn ook beeldjes je koop van bijvoorbeeld een baby in twee handen.

Zal inderdaad een dubbele dag worden. Met veel lachen en huilen denk ik....

12. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik denk dat ze dat heel erg gaan waarderen, wat je ook doet. Ik krijg altijd een kaartje of iets kleins met een vlinder erop. De geboortekaart/rouwkaartje was in thema vlinders met bijpassend gedichtje.... en mijn 2 beste vriendinnetjes en mijn lieve (ex)collega herdenken mijn zoon altijd met een vlinder. Mijn collega maakt keramieke vlindertjes op prikker voor in de tuin en elk jaar heeft ze er steeds 1 voor hem gemaakt, die ik dan op de gedenkplaats zet. Echt super mooi

Deel Deze Pagina