Wat kunnen we nog doen??? Hulp gevraagd!!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Doula, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik zou eerst contact opnemen met je bank en hun het geld laten terug storten, ze mogen niet zonder toestemming van jou geld van je rekening halen.
    Misschien zou ik gewoon naar het hoofdkantoor van postNL gaan met een verklaring van de bruna dat die postbus niet door jou gebruikt wordt.
    En anders rechtbijstandverzekering? Of juridischloket?

2. Bastet

Bastet Niet meer actief

Wie eist, bewijst.
    Jij hoeft niet te bewijzen dat je iets niet hebt gedaan!
    Zij moeten met bewijzen komen dat jij het wel hebt/hebt gedaan.
    Per mail en brief om de bewijsstukken vragen.

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

automatische incasso kun je intrekken via internetbankieren

zo had de bibliotheek zonder mijn toestemming 30 euro afgeschreven. via internetbankieren heb ik dat teruggevorderd, dat kan gewoon bij automatische incasso's :D

4. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Morgen is onze bank open. We gaan er dan heen.

Pfff... Wat een ellende...:(

Liefs,
    Doula

5. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Dat wou ik ook doen, maar.... Bij het afschrift staat dat het om een acceptgiro gaat...:$ Maar ik heb dat zelf helemaal niet gedaan!!!

Eng is het hoor....

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

laten we even een aantal dingen recht zetten want er word nu geopperd dat derdegelden oplichters zijn dit zijn ze zeer zeker niet!

derde gelden in een tussen kantoor. deze verzorgen ook de gemeentelijke belastingen en al dat soort zaken. (onder de naam invoned bijvoorbeeld)

hun hebben echter niet het recht af te schrijven maar weet je zeker dat ze niet hebben af geschreven en geen beslag hebben gelegd?
    dit mag derde gelden dus doen ZONDER dat je gedagvaard bent geweest.
    aangezien ze dit ook doen voor belastingen dwangbevel en dan uitvoering zonder tussenkomst van een rechter.

hoe dan ook zorgen dat je of bij het juridisch loket terecht kan of dat je je rechtsbijstand belt mist dat deze dat dekt.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik had het over een bedrijf St. B. Derdengelden.

Deze zijn een paar maanden terug bij kassa geweest dit zijn echt oplichters heel internet staat er vol mee.

En beslagleggen hoeft idd niet via dagvaarding maar dat gaat dan via je salaris. Dat word dan ingehouden en niet van je rekening afgetrokken.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ok, in dit geval alsnog je bank bellen en aangeven dat er zonder jou of je partners handtekening een bedrag van jullie rekening is afgeschreven middels acceptgiro.

De bank vraagt dan een kopie van de acceptgirokaart op. Staat daar wel jullie handtekening op, dan moet je aangifte doen van fraude. Want dan is er sprake van vervalsing. Als het goed is gaat je bank hier dan ook verder onderzoek naar doen.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Niet bij elke automatische incasso. Er zijn er nog steeds een aantal zonder storneringstermijn.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zou een bezwaarbrief sturen en het vervolgens voor laten komen.

Een incassoburo kan niks. Alleen brieven schrijven. Ze kunnen een deurwaarder inschakelen om beslag te leggen maar daar moeten ze een uitspraak voor de rechtbank voor hebben.
    Als je gedagvaard wordt, brief schrijven naar de rechter en naar de zitting gaan. Dan wordt je heus wel in je gelijk gesteld.

Maar ik denk dat het incassoburo het echt niet zo ver laat komen ;)

Je zou nog een kopie van het contract op kunnen vragen.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

kan ook heb ik namelijk laten doen bij iemand die niet wilde betalen ;)

st b derdegelden weet ik niet maar de gewone derdegelden is geen oplichten ;)

Deel Deze Pagina