het begin van......

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Tanja mv 2, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Mijn man heeft 4 jaar geleden ongeveer een sterlisatie laten doen,omdat hij er zeker van was dat hij geen derde wilde.
    Nu is hij er begin dit jaar op terug gekomen en wilde hij het wel graag.
    Ik heb die wens altijd gehouden ,maar in mijn eentje kan ik weinig.
    Nu heeft hij afgelopen 14 augustus een herstel operatie gehad en waar ik dus al bang voor was .
    Ze konden maar een zaadleiding herstellen,maargoed met een leiding zou het ook kunnen.
    Nu heeft hij twee weken geleden een zaadonderzoek gehad en ik had een gevoel van dit is niet goed .
    En natuurlijk had mijn gevoel weer gelijk.
    Er waren zaadcellen gevonden maar erg weinig(weet de aantallen niet meer)duidelijk was wel dat op de natuurlijk manier niet ging lukken.
    Volgens de arts moesten we aan IVF of ICSI denken.
    Alleen deze behandelingen doen ze niet in ons ziekenhuis .
    Maakt niks uit maar vroeg me af of je met erg weinig zaadcellen wel nog IUI kan doen dit doen ze namelijk wel in ons eigen ziekenhuis .
    We hebben voor morgen een afspraak bij de huisrarts staan voor een verwijzing naar de gyn en hopelijk kan ze ons meer duidelijkheid geven.
    Maar goed de nieuwsgierigheid wint en wilde hier ook eens vragen of het dus kan .
    Dus als iemand het weet mag het zeggen wat zijn de minimale aantallen om voor IUI in aanmerking te komen.
    Alvast bedankt voor als je antwoord kan geven.

2. Loutje86

Loutje86 Actief lid

3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Leuk dat jullie voor een derde willen gaan :)
    Minimum aantal zaadcellen voor een IUI behandeling is 1 miljoen (na opwerking) maar dit verschilt ook heel erg per ziekenhuis.
    Succes iig!

3. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Ja idd dit verschild. Bij ons in de kliniek was 0.5 het minimum.
    maar ik ken ook iemand die 0.125 ingebracht gekregen heeft en daarvan zwanger is...

4. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    We zijn vandaag bij de HA geweest en de verwijzing wordt dinsdag doorgefaxt dus dan wachten op het belletje van het ziekenhuis voor de intake.

Deel Deze Pagina