wat kunnen wij nog doen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door yippieajee, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi wij hebben 2ling van net 1 jaar.

als ze smorgen wakker zijn

6 uur krijgen ze melk (120 opvolg melk) 1 broodje ( gaat niet helemaal op)

rond 9 uur fruit + sap 180 ongeveer.

11.30 1 broodje + 120 opvolg melk
    evt meer brood als ze dat willen.
    12.15 - 15.00 slapen ongeveer.

15.30 sap met koekje en of soepstengel.

17.30 mee eten bakje vol met wat wij ook eten, eten het niet altijd op.
    18.00 yogurt
    19.00 papfles met 150 water en voor 120 melk er in..
    19.30 naar bed.

beide meiden komen regelmatig in de nacht.. we proberen vaak eerst water te geven. bij de jongste lukt dit wel..
    Bij de oudste die is alleen te vreden met melk en het liefst nog wat te eten er bij..
    Ik weet niet wat ik overdag nog anders kan doen wat ze willen op deze momenten gewoon niet meer eten.
    ik geef ze stap 3 melk/ gewone melk zijn we aan het proberen maar willen ze nog niet echt drinken.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Vanaf 1 jaar is het advies gemiddeld 300-400 ml aan melk- en melkproducten op een dag te geven. De verzadiging halen ze niet meer alleen uit de melk maar ook uit wat verder op een dag gegeten en gedronken wordt.
    Misschien dat je in plaats van sap ook rooibosthee kunt geven. Sap kan voor veel verzadiging zorgen waardoor ze minder trek hebben in ander eten. Evt. kun je dan in de loop van de middag nog wat fruit aanbieden.
    Geef je rijstebloem bij de laatste fles? Dan zou het nog kunnen helpen om voor een pap te kiezen met granen erin, voor meer verzadiging. Er zijn ook kant en klare drinkpapjes, bv. Friso Goeienacht drinkpapje.
    Groetjes Angelique

3. Hoi bedankt voor je reactie.

we geven al granen pap.. we letten zowiso er op dat de meiden vezels krijgen ook ivm ontlasting.

We bieden veel andere soorten drinken aan maar niet alles valt in de smaak bij de dames. maar ik ga er mee stoeien..
    Vannacht een goede nacht gehad!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Succes met uitproberen van verschillende soorten drinken/papjes, hopelijk helpt dat. Hopelijk heb je snel wat betere nachten!

Groetjes Linda

5. even een reactie inmiddels 1 doorslaper.. en 1 volhouder..
    het is de jongste ze lijkt wel eenn bouwvakker.. ze eet super goed over dag.. drinken gaat ook prima.. maar in de nacht vaak wakker en iet tevreden met water :(
    maar goed.. hoop dat het een fase is.. het is niet altijd meer midden in de nacht.. maar vroeg in de ochtend.. en dan doen we maar een boterham. (scheelt weer melk )

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Fijn dat er al 1 doorslaapt en zo te lezen komt het met de ander ook goed ;)! Fijn dat het niet meer midden in de nacht is.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina