wat kunnen ze met 10 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maaike4, 19 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    Hallo,
    Ons meisje is nu net 10 maanden. En de laatste tijd leert ze voor mijn gevoel niet meer zo veel bij. Ze rolt als de beste, zo verplaatst ze zich ook. Ze draait ook rond als ze op haar buik ligt.
    Maar kruipen of zich optrekken doet ze nog niet,moet ze dat al kunnen?

Groetjes Maaike

2. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    niets moet hoor
    mijn eerste kon dat toen allemaal wel maar mijn tweede kon dat ook niet met 10 maanden
    en met 11 maanden kon hij ineens zelf gaan zitten kruipen optrekken en langs de tafel lopen
    dus zo zie je maar ineens kunnen ze weer heel veel meer

3. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Mijn dochtertje is nu 9 maanden en kan zitten, kruipen, rollen, staan aan de tafel, zich optrekken, klappen, begint nu echt te brabbelen zoals kijk en dag.
    Maar ik denk dat dat verschilt per kind de een is wat vlotter dan de ander.

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nee, ze moeten helemaal niets.
    Ieder kind heeft zijn/haar eigen onwikkelings tempo.
    Mijn zoontje kruipt de laatste paar weken pas goed door de kamer, en trekt zich ook nog niet volledig op tot staan.

Komt vanzelf .

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Mijn dochtertje kruipt, zit, trekt zichzelf op en gaat staan. Ze zegt dada en zwaait dan en volgens mij meer onbewust dan bewust mama en papa. Maar goed, van de week zag ik een baby van 9 maanden en die liep aan de hand van de moeder. Ze kon alleen amper kruipen of op een andere manier vooruit komen, dus ze ontwikkelen zich allemaal weer op een ander vlak op een ander tempo.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter kan zitten, en probeert nu wel is op te trekken en te kruipen maar doet het nog niet. ik ben der aan het stimuleren en meer kan je niet doen. ze klets wel heel veel en zegt al nee en knikt het ook of knikt gewoon alleen nee als ze iets niet wilt, en als ze iets niet lust zegt ze bah en haalt het uit haar mondje of tuft het uit :). als ze de auto van papa ziet zegt ze papa en wordt heel blij en vrolijk dus met praten is ze weer heel snel. het ene kind kan snel praten en het andere weer kwa handelen snel. alicia kan dingen pakken met 2 vingers al vanaf maand 8 ongeveer en dat is ok weer erg snel. ze is dus meer een kind van liever lui als moe en waarom kruipen en staan als mama me speelgoed komt brengen :) en me tilt als ik is ergens anders wil spelen. roep even en tada daar is mama:) :) .

der buurmeisje praat weer heel weinig en kan zich al we optrekken en loopt zelfs al langs de tafel en die is nu 8 maandjes :confused: . ook kan die al kruipen maar die is dus weertraag met andere dingen. dus het is maar net zo waar het kind zijn energie in steekt

en het is maar zo, als ze eenmaal kruipen kun je ze heel de dag in de gaten houden en achterna renne dus laat het maar lekker even zo want voor je het wet zeg je pff kon ze nog maar niet kruipen haha

7. Mijn zoontje kan zelf gaan zitten, tijgert, kruipt een beetje en trekt zich op tot op zijn knieƫn.

Zoals al is gezegd, niks moet en ze ontwikkelen zich allemaal anders. Soms willen we ons kindje misschien gaan vergelijken met andere kindjes, niet doen hoor. Ieder kind is uniek en anders, dus je kan ze niet vergelijken.

Jasper heeft het bovenstaande in 1 a 1,5 maand geleerd, het kan dus opeens snel gaan. Voor hetzelfde geld kruipt ze volgende week! Maak je dus geen zorgen en geniet lekker van wat je dochertje nu al kan....ze worden al zo snel groot :)

8. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ieder kindje heeft zijn eigen tempo,
    Jolijn kan tijgeren sinds een week of 4, als ze zich ergens aan op kan trekken kan ze gaan zitten, vanuit zit gaat ze op haar knieen. Zegt ja, bah, papa, mama!

Ik zie het wel, wanneer ze echt gaat staan enzo, maak me er niet druk om....

9. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    loslopen :confused:
    en ook kruipen, zitten, zelf staan, langs de tafel lopen, omrollen enz. ;)
    ook qua spraak was hij op "schema".

Deel Deze Pagina