Hier ook vaak groenten, vlees en aardappels...op zaterdag altijd brood, en ook wel een macaroni, of chilli con carne.. En mijn stiefvader was gek op sperziebonen en een bal gehakt dus dat aten we sowieso 1 keer per week (blugh!) En dan nu te denken dat ik zelf geen vlees eet, en zelden aardappels hahaha dus wel wat veranderd hehehe Oh een toetje hadden we ook altijd, altijd vla, yoghurt en soms van die grotere bakjes mona (als ik er nu aan denk ga ik over mijn nek hahaha)
Ik ben van '91 en wij aten -thank god- weinig Hollandse kost. Toen ik net uit huis woonde heb ik mijn schoonmoeder moeten bellen omdat ik voor mijn man eens aardappels wilde koken en geen idee had hoe lang dat moest Wij aten macaroni, rijst romaine, nasi, bami, lasagna, kip kerrie, ovenschotels, quiches, enkele keer gebakken aardappels, veel vis, taco's/wraps, chili con carne etc. Altijd met verse groente. Meestal aten we in het weekend een keer frietjes en op woensdagmiddag verraste papa of mama ons soms met pannenkoeken. De eerste 8 jaar kookte mama het meest. Daarna is zij 4 dagen gaan werken en kwam papa thuis te zitten. Hij kan echt héérlijk koken
Uit 1984. Groeten aardappelen vlees etc. Echter vlees niet altijd. Onze moeder goede ons alleen op en zat in de bijstand het was dus vaak dubbeltjes omdraaien. Ik heb er niet veel van meegekregen echter mijn broertje herinnert het zich nog levendig hahaha. Kent iemand die plakkers voor je broek nog als er een gat in zat? Die je doormidden van het strijkijzer op de broek plakte bbbrrrrrr!!!!
Ik ben van 1981. ma, di, do en vrijdag aten we altijd AGV. Op woensdag nasi of macaroni. Zaterdag was patatdag en op zondag altijd soep met stokbrood en kipfilet met kerriesaus waar uien doorheen zat. Wat ik mij nog wel herinner is dat wij geraspte komkommer als groenten bij de gekookte aardappels kregen. Vond dat niet zo'n goeie combi. En van die grote tuinbonen bij opa uit de tuin. Dat was echt wat ik het minst lekker vond.
Vaak AGV, van die standaard pasta met rode saus met gehakt, en standaard hollandse nasi of bami en af en toe eens lasagne of stamppot en dat was het wel zo'n beetje. Bij ons mocht de jarige ook kiezen en ik koos altijd gebakken aardappels, sla en gehaktballetjes
Ik ben van 1981. Meestal kwam er bij ons ook traditioneel groente - gekookte aardappelen - vlees op tafel. Het vlees was in mijn herinnering vaak karbonade, gehaktbal e.d. Eén keer per week aten we soep met broodjes, omdat mijn vader dan laat thuis was en ik weer op tijd moest sporten. Bij ons stonden gewoon de pannen op tafel. Alleen alleen als er visite was, ging het in schalen. (Daar had ik zo'n hekel aan, want vaatwassers bestonden toen niet. Alleen kinderen.) Op een gegeven moment aten we af en toe wel 'exotisch' hoor: nasi of pasta. Volgens mij bestond de keuze wat pasta betreft toen alleen uit macaroni of spaghetti. Toen ik al in de puberteit zat, maakten mijn ouders (bijna) elke zaterdag verse pizza. Heerlijk! Ze maakten één bodem en de saus was natuurlijk voor iedereen hetzelfde. Maar verder konden we zelf kiezen hoe ons stuk verder werd 'aangekleed'. Soms werd de zaterdagse pizza eens afgewisseld met preitaart. Dat klinkt misschien niet lekker, maar was het wel! Soort quichebodem met ik geloof een mengsel van crème fraîche en ei en natuurlijk prei. En dan een heleboel geraspte kaas erover... Misschien moet ik mijn moeder eens bellen dat ik dat wel weer eens wil eten, haha. Wij moesten trouwens eten wat de pot schaft. Ik hoefde alleen op een gegeven moment geen witlof meer. (Van mijn vader eigenlijk wel, maar mijn moeder loste dat handig op door de witlof alleen nog maar als tweede groente te serveren zodat ik kon kiezen.) En ook aardappelpuree hoefde ik op den duur niet meer, omdat ik dat letterlijk niet doorgeslikt kreeg en zelfs mijn vader het gekokhals aan tafel uiteindelijk beu werd. Verder lust ik absoluut geen spruitjes, maar die lust mijn moeder ook niet dus dan stonden er ook altijd twee groentes op tafel.
1989 Vegetarisch, vaak biologisch. Eerst nog wel zelfgemaakte dingen maar met de jaren steeds simpeler dus ik herinner me vooral aardappels groente en vleesvervanger. Soms Indiaas of Surinaams en meerdere keren per week friet, pizza of pannekoeken.
Wij eten nog steeds met de pannen op tafel, haha! Toen mijn moeder nog thuis was, aten wij tussen de middag trouwens altijd warm. Mijn vader kwam altijd thuis tussen de middag. Later, toen ik een jaar of 8 was, ging mijn moeder weer werken en aten we tussen de middag met mijn vader brood en 's avonds warm.
Oh ja dat topic ken ik, ik heb enorm gelachen vanwege de herkenning Ik ben van 1985 en we waren heel erg van de Hollandsche pot. Maandag tot en met vrijdag gekookte aardappels, groente (tot snot gekookt of uit blik/pot) en een stukje vlees (speklap, karbonade, verse worst). Op zaterdag was het makkelijk of van je retteketet, red oe d'r met. Patat, broodjes, een gebakken ei, een blik nasi waar dan zelf nog een eitje door werd gedaan enz. Zondag was net zo'n dag, met als verschil dat mijn vader dan voor de middag een grote pan groentesoep maakte. Met schenkel en soepgroente uit de diepvries. Zo af en toe aten we gebakken aardappels (ik ben nog altijd verknocht aan nieuwe aardappels opgebakken in spekvet) met daarbij sla. Sla was: sla, slasaus, een eitje en fijn gesneden tomaat. Brrr! Ik ben ook zo'n macaroni slachtoffer. Elleboogjes met een blikje tomatenpuree, een half netje uien en een blik Smac. Zoooo wat een nachtmerrie vond ik dat. Ik heb al in zeker geen 15 jaar meer macaroni gegeten, puur door die ellendige herinnering. Toen ik wat ouder werd durfde mijn moeder wat meer, maar alsnog niet naar mijn smaak. Er werd rijst geintroduceerd. Gewoon rijst, thats it. En dat vonden ze heerlijk met kippenpoten (nachtmerrie) of een visfilet a la bordelaise uit de oven (zulke vieze vis he). Ik zelf hou heel erg van koken en niks van wat hier boven staat, komt bij ons op tafel. We eten nooit AGV (met een stampot in de winter als uitzondering). Ik kook uit allerlei keukens en eerlijk is eerlijk... ik heb mijn moeder aangestoken. Ze probeert steeds meer en gaat steeds meer lusten. Jammer dat dat 20 jaar geleden niet zo was
Mijn ouders zijn nog steeds niet van het uit proberen. Wat ze dan nog wel eens doen is de elleboogjes vervangen door Penne, Hou je vast!!! Of hete kip maken. Maar verder dan dat "lusse we toch niet". Misschien dat mijn broer en ik daarom juist wel van het experimenteren zijn?
Ik ben opgegroeid met Italiaanse en mediterraanse keuken. Lekker veel groentegerechten, 2 keer per dag warm en in het weekend allerlei stoofgerechten waarvoor mijn moeder uren in de keuken stond. We eten nog steeds heel regelmatig bij mijn ouders, en ik leer elke keer wat bij
Ik ben 1993 eigenlijk dus nog een broekie Vader heeft eigen zaak was veel thuis, moeder werkte fulltime we aten eigenlijk wat we nu ook nog eten macaroni gebakken aardappels alles eigenlijk.
Oooooh arme jij macaroni met ui en puree en smak, rijst met niks en tot snot gekookte groenten, brrrrrrr Dan had ik toch wel geluk, met vaak kool en spek, wij hadden tenminste nog soep en een toetje hahaha
Whaha ja erg he! Toetje was bij ons 'gele/bruine vla'. Dat waren de keuzes als we vroegen of er nog 'pap' was voor na de maaltijd. Zo nu en dan aten we yoghurt, daar mocht dat een scheutje ranja in tegen het zure of sporadisch een beetje hagelslag. Eigenlijk kookte mijn moeder heel vaak dingen die ik echt niet lustte terwijl ik mezelf helemaal niet moeilijk vind nu. Ik hield en hou gewoon echt niet van de echte Hollandse pot. Draadjesvlees, doperwten, bruine/witte bonen, bruine bonensoep, erwtensoep, hutspot... vooral hachee met ragout en aardappelpuree, pure horror op een bord! Toen ik zei dat ik graag eens lasagne wilde eten omdat ik dat bij een vriendinnetje had gegeten, keken ze me aan alsof ze het in Keulen hoorden donderden. Lasagne, nee... dat lusten wij niet.
Ik ben van 88 maar vind t knap dat jullie dat nog helemaal weten. Zou echt niet meer weten wat we bijv op bepaalde dagen aten.. Geen idee haha Weet wel veel Hollandse kost, aardappelen groente vlees. En ook wel eens friet en soep.. Maar welke dagen geen idee...
Wij aten vaak AVG, maar er werd veel gevarieerd. Moest altijd wel proeven haha. Als ik iets echt niet lustte dan was er altijd wel een 2e groente. Mijn moeder kan niet echt goed koken, ik luste toen ik op mezelf ging ineens veel meer haha.
Ik ben van 87 en wij aten best gevarieerd. Aardappels gekookt of gebakken. Groentes vlees of vis. Pasta's Indisch en zelf gemaakte pizza in het weekend zaterdag soepdag en zondag patat dag. Als toe vaak vla of yoghurt met fruit. En als ik jarig was dan was het o gourmetten of kalkoen (eerste kerstdag jarig)
ben van 1980 wij aten op woensdag de ene week rijst met gehakt en satesaus met wokgroenten en de andere week macaroni op vrijdag aten we zelfgemaakte frietjes de rest van de week gekookte aardappels met groente en stukje vlees. in de winter vaak stamppot en in de zomer soms koudeschotel met sla. ook maakte mijn moeder in de zomer vaak een vlaflip. heerlijk waren die!