Ik ben van 85. Bij ons toen we klein waren 4 dagen in de week aardappelen/groente/vlees. In het weekend altijd soep en dan buitenlandse maallijd (spagetti, macaroni, nasi, lasagne etc). De dag die me dan nog missen meestal ook wat met rijst of gewoon aardappelen. Later ging mijn moeder werken en mocht ik koken. Dan aten twee dagen ook wat met rijst of pasta o.i.d. Iets wat ik makkelijk kon klaar maken. Friet aten we bijna nooit, pannenkoeken ook niet. Zoveel aardappelen kom ik nu niet meer aan, heb nog niet echt een lekkere aardappelsoort gevonden. Mijn moeder was iets meer van de pakjes. Ik ben dat nu zo min mogelijk aan het doen.
sorry maar vind je zin burgerlijk gezin een beetje lullig overkomen. voel je je wat meer als een ander
Ik ben van 1983 Wij aten over het algemeen ook veel aard, groente en vlees. Vooral draadjesvlees en gehaktballen kon me moeder zo lekker klaarmaken of bloemkool met een papje. Ze deed in het papje geen zout, maar een beetje suiker heerlijk was dat, dat maak ik nog steeds. Toch was mijn moeder wel van het uitproberen van eten... En aten we pindasoep, kaasdoop met stokbrood, jan in de zak, rijst met eigengemaakte ragout en een soort omelet met witte bonen in tomatensaus etc. Ook waren ze gewend gekruid te koken met bv nasi en dergelijke, dat lusste ik nooit dus maakte ze voor mij apart ragout. Mijn vader vond het leuk om in het weekend zelf brood te bakken, heerlijk rook dat... Oh ja en vrijdag was altijd patat dag met een frikandel
Bedoel het absoluut niet lullig maar kon het niet zo gauw anders omschrijven...ik bedoel niets meer en niets minder dan 'standaard'/'voorspelbaar'. Gewoon opvallend wat al eerder gezegd is dat er zo weinig variatie is en dan die weekmenu's met elke week op vaste dagen zo'n smakeloos standaard gerecht.....
Ik zou ook wel iedere avond gebakken zeetong willen eten, maar ik ben al blij dat ik geld heb voor een kilo biologisch rundergehakt Natuurlijk zijn sommige dingen (vreselijke) gewoontes, maar soms is er ook geen keuze... Mijn ouders hadden het vroeger niet breed, dat werd pas beter toen mijn broertje en ik naar de middelbare school gingen en toen gingen we ook wel anders eten. We moeten het allemaal doen met de middelen die we hebben en de een is dan iets creatiever om met niets iets te maken dan de ander
Ik ben van 86 en wij kregen bijna altijd aardappels (vaak aangebrand), groente (vaak doodgekookt) en vlees (zo taai als elastiek). Een enkel keer spaghetti en in de winter vaak stamppot. Mijn moeder kan best oké koken, maar deed ondertussen honderd andere dingen waardoor ze vaak het eten vergat. Mijn vader kan echt niet koken, het boeit hem ook geen fluit. Wij eten nu zelf ook niet heel speciaal maar toch wel regelmatig ook pasta, rijst, mie, ovenschotel etc. Als ik vroeger bij een vriendinnetje bleef eten keek ik vaak mijn ogen uit, al kwam er alleen al gewoon nasi op tafel. Wij willen ons zoontje dus wel iets meer variatie leren eten.
Ik ben van 1991 en een half bloedje (bosnisch) Me vader was altijd thuis en mijn moeder werkte heel veel. Doordeweeks kookte me vader altijd hollandse pot standaard maar heel lekker. En me moeder in het weekend vaak yugoslavisch ohnomnomnom