MBO-V: Wie ?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik zit opeens te denken aan een carriere switch. Maar ik wil dan echt wel wat doen, waar je doorgroei mogelijkheden hebt, waar uitdaging zit en met mensen werken.

Opeens kwam ik bij MBO-V terecht.
    Het zou eventueel in deeltijd kunnen, want ik werk wel en heb mijn inkomen wel nodig.

Nou is mijn vraag: Wie heeft het ook gedaan, wat doe je nu, hoeveel uren werk je, wat is je inkomen (netto) en is het te combineren met een gezin en eventueel een baby?

Zoveel onzekerheden en vragen!

Ik heb namelijk nu een goed betaalde baan...maar de uitdaging is weg, het wordt steeds commercieler en er zijn geen doorgroei mogelijkheden meer. (wel in loon niet in functie).

Wie verteld er wat leuks? :D:D

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Niemand die verpleegkunde heeft gedaan op MBO niveau?

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Nee, maar ook heel erg over getwijfeld. Maar dan moeten we zo'n aanpassingen doen (kdv en bso, maar ook de hele verandering binnen ons gezin) dat ik er voor nu even vanaf zie.
    Welllicht in de toekomst!

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Is er geen BBL opleiding bij je in de buurt?

5. Amare

Amare Niet meer actief

Ik heb wel de mbo-v gedaan alleen dan de bol variant!
    Ik vond het pittig, tegenwoordig zijn er ook steeds minder bbl-plaatsen in verband met de veranderingen in de zorg.
    Titel gaat over een paar jaar wel veranderen, dan worden we zorgkundige.

Als je goed kunt plannen en je wilt het echt, dan moet het haalbaar zijn. Iedereen heeft natuurlijk weleens een dip, opleiding duurt dan ook 4 jaar.

Oja houdt ook rekening met de wisselende diensten.

6. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    482
    27
    28
    Ik heb mbo-v gedaan, en werk nu als verpleegkundige. Je mag al je vragen wel pb-en.

7. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    Ik heb de opleiding ook gevolgd maar wel 10 jaar geleden en zonder gezin. Daarna de hbo-v . Werk nu als dialyseverpleegkundige. 24 uren. Vragen mag je altijd pb-en

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    In eerste instantie niet de illusie hebben dat je veel verdient in de zorg ;) vooral als leerling niet.

Ik heb her gedaan en werk momenteel in verstandelijk gehandicapte zorg. Ik werk 25 uur en verdien ongeveer 1400 euro.

Is het te combineren, ja! Onregelmatig is juist heel fijn. Ik kan juist veel bij mijn kinderen zijn. Vroege dienst is bij ons tot half 11. En late dienst begint om 15.15.
    En omdat je in het weekend werkt ben je dus doordeweeks vrij.

Het id een mooi beroep en meestal heel dankbaar.

9. vreeswijk

vreeswijk Actief lid

26 mrt 2009
    228
    2
    18
    Ik heb de opleiding ook gedaan. Pb maar als je wat wil weten. Ik ben ook praktijkopleider, dus weet er wel wat van.

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou, als dat Netto is, dan is dan best redelijk hoor!
    Ik wil dan de avondopleiding gaan doen in 2 jaar....jaar stage.
    Ben nog in de onderzoekende fase zeg maar...;)

11. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Ik heb ook ooit de MBO-V gedaan en daarna HBO-V verkort heb een tijd daarna de IC opleiding gedaan en werk nu als IC verpleegkundige.

Je mag me altijd Pb-en hoor!
    Ik vind de onregelmatigheid juist ideaal met mn kleintje! Maar soms ook wel zwaar juist weer. Het heeft voor en nadelen :)
    Weet niet in welke branche je intresse ligt? Je kan natuurlijk veel kanten op: thuiszorg, verpleegtehuis, verstandelijk gehandicapten, kleinschalige woonvormen, ziekenhuis. Je kan altijd kijken of je bij jou in de buurt een dag mee kan lopen in een branche die jou leuk lijkt! Zo kun je zien of het werk echt iets voor je is!

Succes meid!!

Deel Deze Pagina