Hier hebben we het huis afgelopen zomer laten schilderen door Beun de Haas. Dat scheelde 500 euro. Niet juist, wel voordelig...
Ik heb een heeeeele handige man. En een hele handige familie. Er zit van alles in, een timmerman, loodgieter, schilder. Mijn man is elektriciën geweest, dus we hebben hier met regelmaat ruildiensten.
hier doe ik alles gewoon echt zelf en eens in de 5 jaar word mijn buiten kant geschilderd door de woningstichting zelf dus dat is een meevaller
Alles. Maar wel gratis! Mijn vriend is bouwvakker en vrienden van hem zijn loodgieter, elektricien, stukadoor etc... Vriendendiensten dus!
Ik heb tot nu toe alles door erkende bedrijven laten doen, wel goed vergeleken (ook weleens via werkspot) altijd braaf btw betaald. Ik durf zo'n beunhaas niet aan, maar als ik er een zou kennen die goed werk heeft geleverd en betrouwbaar is zou ik er gewoon gebruik van maken.
Nou het zou er bij mij aan liggen hoe het uitkomt en of mijn man het al dan wel of niet kan. Wij hebben zowel familie als vrienden, die als vast werk schilder zijn. Zo 1 wil ik best bij laten beunen. Maar zaken waar we geen bekenden voor hebben daar laat ik een bedrijf voor komen.
Mijn broer is zzper, voorheen kluste hij wel eens wat bij, mijn broer komt om in het werk, hij krijgt veel klussen van mond op mond reclame maar ook via werkspot, hij is nooit de goedkoopste, maar krijgt toch regelmatig wel de klus, je moet gewoon goed zoeken, wij zelf doen alles zelf.
Op werkspot zitten ook heel veel beunhazen hoor... Kans is groot dat je iets laat doen wat die persoon ook niet opgeeft aan de belastingdienst. Hier laten we veel doen door de buurman..
In mijn oude huis heeft iemand het huis geschilderd, ( het was m'n oom, maar toch, scheelde veel geld) iemand heeft de badkamer en wc betegeld( een kennis, ook zwart) en iemand heeft de leidingen omgelegd, ( kennis, ook zwart) en een kunststof kozijn is er zwart in gezet, ook door een kennis.. Jeetje, wist niet dat het er zoveel waren ik doe er niet moeilijk over. Mijn vriend klust zwart ook wel eens bij bij vrienden, prima toch?
Het enige wat wij altijd door beun de haas laten doen is onderdelen van de auto vervangen of maken, het is wel een echte monteur maar doet dit buiten werktijden om.
Of het nou juist is of niet, het scheelt een hoop geld en in een crisis is dat echt nodig...!!! Tuin ook half zwart gedaan en schilderwerk.Ook een iemand die alle oude kasten in elkaar kon zetten.voor de rest 'officieel'
echt grote klussen zoals oprit laten betegelen hebben we wel door een erkend en vrij goedkoop hovenier/bestrater laten doen. maar klusjes zoals vloeren (laminaat) laten leggen en laatst toevallig de wasmachine afvoer en leidingen laten verleggen kan ik rustig mijn vader voor vragen. (hij heeft in de cv/loodgieters brache gezeten dus weet er wel veel vanaf)De man heeft het niet breed en ik geef dan liever mijn geld aan hem uit. ik weet wat hij kan en dat wat hij doet echt goed is.
Ik wou dat ik een handige man had... Ik wil in ieder geval eens kijken voor een Beun die het huis gaat schilderen.