Wat laat jij doen door Beun de haas?

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    Hier laten we niks doen als we weten dat het zwart gebeurt. Waarom?omdat het niet mag.punt
    Zo koop ik ook geen illegale cds ofzo en betaal ik ook voor de entree ergens en klim ik niet over t hek 'omdat het toch zoveel geld scheelt en niemand erachter kont'

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Niets.

Ik vind het ook echt niet kunnen.

(en wat doe je inderdaad als je Beuntje van de ladder valt en jij zijn ziektekosten kan gaan betalen ... lekker goedkoop zo'n klusser ...)

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heerlijk die hoogstaande moraal ...

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Als wij wat laten doen stellen we wel een soort van contractje op weet niet of dit rechtsgeldig is maar toch..

5. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dit.
    Kwestie van normen en waarden.

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Wij laten ons huis schilderen, laminaat leggen en wat kleine klusjes doen doir ern beunhaas. Wel een kennis van ons en het scheelt een hoop geld!
    Grote klussen zoals een dakkapel plaatsem en stucken laten we wel door een erkend bedrijf doen.

7. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik vraag me af of je al dat beunhazen als broodroof kunt zien van de profs die het wel netjes en officieel doen.
    Iemand?

8. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Volgens mij is dit niet de vraag van ts? Graag ontopic.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Deze tijd hebben diegene met een eigen bedrijf het wel zwaarder omdat mensen vaker naar beun de haas grijpen. Dat zijn natuurlijk ook profs dus noem het anders als jij.
    Maar dat is toch net zo als alle polen en roemenen die hier gewoon in loondienst zijn?!

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw

Sorry niet gezien.

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja...dat is broodroof. Want een erkende installateur of monteur die het wit doet en netjes belasting erover betaald krijgt nu geen werk.....

maar.....je voorziet ook weer de beun in inkomen wat ze soms heel hard kunnen gebruiken :S

12. mol81

mol81 Niet meer actief

Mijn grootste vraag blijft op welke manier we klussen goedkoper kunnen laten uitvoeren dan tot op heden. Misschien kan een zzp'er goedkoper zijn. Hoe kom ik aan een zzp'er? En waarom zou dit goedkoper kunnen zijn? Ik zou voor schilderklussen buiten minder snel een Beun vragen (angst voor ongeval vanwege de hoogte) maar voor andere klussen (bijv binnenschilderklus) best een Beun willen benaderen. Op dit moment zit het hem vooral in angst voor ongevallen / verzekeringstechnisch etc.

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    zo lang je een contract ondertekend en dat je ook de btw erbij betaald is het verzekerd.....dus als je iemand inhuurt (bijvoorbeeld je oom, om ff te zeggen) om te gaan schilderen buitenshuis...Dan moet hij als ik het goed heb geregistreerd staan en een kvk nummer hebben?? Weet het neit zeker hoor...en dan moet je dus iets ondertekenen waar jij btw erbij betaald, en hij moet dan inkomsten belasting hierover betalen.....

gooi me er niet mee om de oren...want ik weet er niet alles vanaf hoor! Maar dacht dat het zo ongeveer was....

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Absoluut en vol overtuiging dit. Ik zie te veel werkgevers failliet gaan in mijn dagelijkse werkzame leven omdat zij moeten concurreren met beun-de-hazen die niet net zoals zij zich netjes houden aan de wet- en regelgeving. En daardoor komen weer heel wat mensen op straat te staan die ook manlief/vrouwlief en/of kindlief moet verzorgen.

Nee hoor, hier komen ze er niet in.

15. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Is ergens wel waar...maar veel mensen maken ook gebruik van een werkster, zwart...

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant

Maar dat anderen de wet overtreden maakt het toch niet ineens legaal?
    ik ben heus niet roomser dan de paus, maar we hebben wel bepaalde normen en waarden.
    En dit is er 1 van. En omdat het veel gebeurt word je raar aangekeken als je het dus niet doet. En o wee als je er iets van zegt.
    nee, lekkere (omgekeerde) wereld...

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik maak geen gebruik van een beun de haas.
    Ben altijd een beetje bang voor: 'goedkoop is duurkoop'

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Niks! Alles wat wij zelf niet kunnen laten we door mijn vader doen:D die is super handig, weet veel van klussen, maar ook van tuinieren.
    Dus als er iets is wat echt niet zelf kunnen vragen we hem gewoon.
    Maar wij betalen hem er dan ook niet voor. We nemen hem dan wel eens mee uit eten ofzo.

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

oh zwart .....niks

20. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Veel klussen daarvan zijn toch ook zwart, geen nota, niks

Deel Deze Pagina