Hier laten we niks doen als we weten dat het zwart gebeurt. Waarom?omdat het niet mag.punt Zo koop ik ook geen illegale cds ofzo en betaal ik ook voor de entree ergens en klim ik niet over t hek 'omdat het toch zoveel geld scheelt en niemand erachter kont'
Niets. Ik vind het ook echt niet kunnen. (en wat doe je inderdaad als je Beuntje van de ladder valt en jij zijn ziektekosten kan gaan betalen ... lekker goedkoop zo'n klusser ...)
Als wij wat laten doen stellen we wel een soort van contractje op weet niet of dit rechtsgeldig is maar toch..
Wij laten ons huis schilderen, laminaat leggen en wat kleine klusjes doen doir ern beunhaas. Wel een kennis van ons en het scheelt een hoop geld! Grote klussen zoals een dakkapel plaatsem en stucken laten we wel door een erkend bedrijf doen.
Ik vraag me af of je al dat beunhazen als broodroof kunt zien van de profs die het wel netjes en officieel doen. Iemand?
Deze tijd hebben diegene met een eigen bedrijf het wel zwaarder omdat mensen vaker naar beun de haas grijpen. Dat zijn natuurlijk ook profs dus noem het anders als jij. Maar dat is toch net zo als alle polen en roemenen die hier gewoon in loondienst zijn?!
ja...dat is broodroof. Want een erkende installateur of monteur die het wit doet en netjes belasting erover betaald krijgt nu geen werk..... maar.....je voorziet ook weer de beun in inkomen wat ze soms heel hard kunnen gebruiken :S
Mijn grootste vraag blijft op welke manier we klussen goedkoper kunnen laten uitvoeren dan tot op heden. Misschien kan een zzp'er goedkoper zijn. Hoe kom ik aan een zzp'er? En waarom zou dit goedkoper kunnen zijn? Ik zou voor schilderklussen buiten minder snel een Beun vragen (angst voor ongeval vanwege de hoogte) maar voor andere klussen (bijv binnenschilderklus) best een Beun willen benaderen. Op dit moment zit het hem vooral in angst voor ongevallen / verzekeringstechnisch etc.
zo lang je een contract ondertekend en dat je ook de btw erbij betaald is het verzekerd.....dus als je iemand inhuurt (bijvoorbeeld je oom, om ff te zeggen) om te gaan schilderen buitenshuis...Dan moet hij als ik het goed heb geregistreerd staan en een kvk nummer hebben?? Weet het neit zeker hoor...en dan moet je dus iets ondertekenen waar jij btw erbij betaald, en hij moet dan inkomsten belasting hierover betalen..... gooi me er niet mee om de oren...want ik weet er niet alles vanaf hoor! Maar dacht dat het zo ongeveer was....
Absoluut en vol overtuiging dit. Ik zie te veel werkgevers failliet gaan in mijn dagelijkse werkzame leven omdat zij moeten concurreren met beun-de-hazen die niet net zoals zij zich netjes houden aan de wet- en regelgeving. En daardoor komen weer heel wat mensen op straat te staan die ook manlief/vrouwlief en/of kindlief moet verzorgen. Nee hoor, hier komen ze er niet in.
Maar dat anderen de wet overtreden maakt het toch niet ineens legaal? ik ben heus niet roomser dan de paus, maar we hebben wel bepaalde normen en waarden. En dit is er 1 van. En omdat het veel gebeurt word je raar aangekeken als je het dus niet doet. En o wee als je er iets van zegt. nee, lekkere (omgekeerde) wereld...
Niks! Alles wat wij zelf niet kunnen laten we door mijn vader doen die is super handig, weet veel van klussen, maar ook van tuinieren. Dus als er iets is wat echt niet zelf kunnen vragen we hem gewoon. Maar wij betalen hem er dan ook niet voor. We nemen hem dan wel eens mee uit eten ofzo.