ik weet het ff niet, HELP!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door missym, 3 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ok ik heb misschien een hele stomme vraag, maar ik ben vorige maand voor het eerste gestopt met de pil (op zaterdag 1 juli de laatste genomen en op 9 juli was me laatste dag ong. )

Nu vraag ik me af wanneer moet ik het weer worden? (als ik het nog een x word wat ik niet hoop maar goed..we hebben het wel in de vruchtbare periode gedaan...)

Ik heb die calculator gedaan en daar staat dat ik 6 augustus kan testen, wanneer moest ik dan ong. worden? En kan het zijn dat ik 2 weken overtijd ben omdat dit pas de eerste maand is zonder pil???

Groetjes en alvast bedankt!

2. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Hallo,

Je kan beter eerst "ontpillen". Dan kun je ook zien hoe je eigen cyclus loopt. Het is nu moeilijk te zeggen. Dit is ook beter voor het kindje.

De dag dat je kan testen volgens de banner is je NOD ( niet ongesteldheids dag ). De dag dus, dat je normaal ongesteld zou moeten worden.

Succes!

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ja we zouden ook eerst ontpillen...tot het er echt van kwam en we wilde er gewoon echt voor gaan!

Dus ik zou 6 augustus ong. moeten worden?

4. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    hoi

je kan inderdaad ff wachten to j lichaam is ontpilt bij de ene duurt het een jaar bij de een half jaar is per vrouw verschillend

succes

5. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    o, sorry...verkeerd gelezen. Ja, inderdaad is 6 aug. dan de dag. Maar omdat je net gestopt ben weet je dat natuurlijk niet zeker.

6. mark en maria

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    als je lichaam de cyclussen zo aan houd als bij de pil wat in de meeste gevallen niet zo is dan ja zou je dan ong moeten worden
    hihi zelfde dag als ik
    al hoop ik dat het hier raak is hoor
    ik ben al 3 jaar van de pil
    en heb na een half jaar pas een regelmatige cyclus gekregen

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    En je hebt al die tijd gewacht om een kind te maken?

8. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hai, het is heel moeilijk te bepalen. Ik dacht ook dat ik wel een normale cyclus had gelijk, maar ben sinds het stoppen nog steeds niet ong geworden. Je kan natuurlijk gewoon klussen, doe ik ook, maar je weet niet wanneer je moet testen. je lichaam gaat je flink voor de gek houden, veel valse kwaaltjes enzo.. dus kijk de komende weken rustig aan.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Ik ben ook net gestopt, 18 juli is mijn nieuwe eerste cyclus zonder pil gestart. Ik had voordat ik aan de pil ging een hele regelmatige cyclus. Nu heb ik op de dag dat ik de eisprong moest hebben ook de eisprong gevoeld.

Ik denk dat het ook verschil maakt welke pil je hebt gehad. Ik doe deze maand niet extra mijn best, maar we gebruiken ook geen voorbehoedsmiddelen.
    Ronde 1 is dus niet helemaal echt ronde 1.

Ik denk dat je de cyclus voordat je aan de pil ging nu eerst moet aanhouden op de banner. Misschien is die wel weer gelijk.

Ik duim nog steeds dat ik mijn regelmatige cyclus weer terug krijg en dus niet eerder of veel later ongi word.

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hoe voel je je eisprong? Ik heb geen idee of k hem wel of niet gehad heb....

11. mark en maria

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    @ missym....(En je hebt al die tijd gewacht om een kind te maken?)

nee dat hebben we niet
    toen ik de pil afzette hadden we het besluit genomen :)
    in sept 2004 kreeg mijn moeder dodelijk ongeluk :cry: mijn schoonvader reed mijn moeder zat er naast mijn schoonvader heeft het wonder boven wonder overleefd
    dus we hebben de kinderwens opgeschort
    ik ben in 2005 zwanger geweest maar dat werd mk ik was er erg verdrietig om dec 2005 hadden we het er weer op gezet ondanks drukte stress al die dingen om toch voor het zwanger raken te gaan dat werd juni dit jaar moet er wel zeggen dat het steeds rustiger werd voor ons dus alles ging goed maar 6 en een halve week werd deze ook een mk
    weer verdriet we hebben het gelukkig door veel te praten een plekje kunnen geven
    dus nu zijn we weer in de eerste rond voor ons eerste wondertje

gr maria

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Ik voel mijn eisprong als volgt:

moe

Pijn in de onderbuik aan de linker of rechterkant, een soort zeurderige pijn

Een beetje een band om mijn hoofd, duffig gevoel

En sorry, een beetje persoonlijke info, maar ik ben ook altijd meer opgewonden twee dagen voor en de dag van mijn eisprong.

Hieraan merk ik dat ik een eisprong heb. Ik herken het gevoel van voor de pil. En de eerste eisprong na de pil herkende ik dan ook gelijk.

13. mark en maria

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    ik vol alleen rechts heel duidelijk links niet
    als de eisprong nadert is het inderdaad 2 dagen ervoor dat ik meer opgewonden ben dan anders
    en als het voorbij zakt het weer af
    wel apart dat een lichaam zo kan reageren

14. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Jeetje Maria, wat een verhaal :(
    Sorry hoor, ff off topic, maar ik wil je graag even sterkte toewensen na al die narigheid wat je hebt meegemaakt.
    Ik hoop dat je snel weer geluk hebt. ;)

Liefs,
    Bibi

15. mark en maria

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    dank je
    het is heel erg moelijk geweest om als nog weer de keuze te maken om verder te gaan met je leven
    maar ja het gaat door en we hopen dat ons eerste wondertje niet lang op zich laat wachten

gr maria

16. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam

wanneer je net met de pil bent gestopt kan het heel goed zijn dat het de eerste paar keer langer duurt voor je ongesteld word. Hoelang mensen moeten ontpillen (het lichaam moet zelf de boel op gang brengen) is afhankelijk van van allerlei dingen: je eigen lichaam, je cyclus voor dat je met de pil begonnen was, de zwaarte van de pil, hoelang je geslikt hebt (gezien je leeftijd zal dat niet een probleem zijn bij je) en is dus heel individueel. Sommige vrouwen zijn meteen weer regelmatig, bij sommigen komt na een langere cyclus de boel weer gewoon op gang en in uitzonderingen (en daar ben ik er een van met cycli van 164, 144 en nu dag 67) duurt het wat langer...

Er wordt vaak aangeraden om met serieus proberen te wachten tot je eerste "spontane" (dus niet gewoon stopweek) menstruatie omdat dan als je zwanger bent gemakkelijker te bepalen is wanneer je bevrucht bent en dus wanneer de kleine moet komen Nu is het namelijk nog niet in te schatten wat voor jou de normale cyclus is....
    , maar het is geheel niet schadelijk wanneer je toch zwanger wordt voor je eerste menstruatie....

succes
    Chrizzzy

17. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Dank je wel Chrizzy, heel duidelijk.

Gelukkig is het niet schadelijk want daar begon ik nu wel aan te twijfelen.
    Min cyclus was heel erg ok (heel regelmatig) voordat ik aan de pil begon en ik ben op mijn 14e begonnen met het slikken van de pil.

Ik voel wel steeds steken in mijn buik maar weet niet of dit nou het begin is, ze zeggen wel hoe jonger je bent hoe vruchtbaarder dus laten we van het beste uitgaan. Ik zal in ieder geval niet de 6de testen maar mocht ik rond de 11de nog steeds niet ong. zijn zal ik toch maar eens een testje kopen...

Groetjes

18. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hoi hoi Missym

Bij iedereen is het ontpillen inderdaad anders.
    Leuk dat jullie er voor willen gaan!

Eind april zijn wij gestopt met de pil en ben ik gelijk ongie geworden.
    We hebben 2 testcyclussen genomen (met voorbehoedsmiddel) om te kijken hoe mijn cyclus is.
    Cyclus 1 = 40 dgn.
    Cyclus 2 = 33 dgn

Afgelopen cyclus zijn we serieus aan de klus gegaan, haha ;)
    En mijn cyclus was toen 29 dgn.

De eisprong voelde ik de afgelopen keer voor het eerst; flinke pijn/steken onderin mijn buik. Achteraf gezien klopte het dat ik die dag een eisprong heb gehad.

Ik wens je heel veel (klus) plezier in deze mooie periode!

Liefs Neia

Deel Deze Pagina