Kun je een kindje van 1 week oud verwennen?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Mama-in-love, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier een kleine die 's nachts een huiluur heeft van 00 tot 03 uur.
    Ik wil hem dan graag troosten en doe er dan ook alles aan.
    Wandelen, borst aanbieden enz. Het helpt vaak maar wel begint ie weer zodra ik ermee stop.
    Na 03 uur slaapt ie in en komt ie pas weer na 3 uur of langer.

Nu roept mijn schoonvader tegen mijn vriend dat we hem gewoon moeten laten janken want we verwennen hem en daar krijgen we vervelende kinderen van...

De kraamzorg zegt dat we hem niet kunnen verwennen op deze leeftijd.

Wat vinden jullie?
    Ik kan het niet aan hoor om die kleine zo te laten huilen... Zoalng hij lief ik mag ik hem knuffelen, maar zodra hij huild moet ik hem maar in z'n sop gaar laten koken?? Dat kan ik gewoon niet...

Ik kan die adviezen zee4r gemakkelijk naast me neerleggen maar helaas neemt mijn vriend ze wel serieus :(
    We zijn het continu zo eens maar door adviezen van anderen wordt mijn vriend in de war gebracht en krijgen we meningsverschillen :(

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    NEE....

Nee...
    NEE...
    NEEEEEE!!!!
    Een baby van een maand ook niet..
    Een een jarige ook niet!

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hey meis je kan een kindje van een week echt niet verwennen hoor :) die verlangt naar mama de warmte de liefde en geborgenheid.. dus neej die kun je niet verwennen dus kraamzorg heeft gelijk meid!

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @ pixi: De kraamzorg zegt dus dat je een baby NIET kunt verwennen, maar mijn schoonvader zegt van WEL...
    Ik heb het idee dat je'm niet helemaal goed las of bedoel je te zeggen dat je een baby dus wel kunt verwennen?

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Neehoor kan mijn inziens niet. Heeft waarschijnlijk gewoon de geborgenheid van mama (of papa) even extra nodig die momentjes. Lekker aan toegeven dus! (Al hoop ik natuurlijk voor jullie dat die nachtelijke uurtjes snel verplaatst worden richting bijv. de avond ;)).

6. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
  7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Zo een kleintje huilt niet voor niets....
    En je kunt ze zo klein echt nog niet verwennen!

Wel toevallig want wij hadden hetzelfde probleem (nachtelijk huilen van 00-03).
    Probeer de oorzaak te achterhalen: Reflux, pijn, vermoeidheid, allergie etc.....

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
  9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Zeker dat je hem níet kunt verwennen. Hij heeft juist jou warmte, troost en geborgenheid nodig. Tis niet niks na 9 mnd bij mama veilig in buik op de grote mensen wereld

10. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
  11. babyproject

babyproject Niet meer actief

Die schoonvader van jou krijgt dus geen opa oppasdag... *schud hoofd*

Baby's kun je niet verwennen. Je moet juist goed luisteren naar hun behoeftes.

Zo jong laten huilen zorgt voor een slechte gehechtheid. Je kindje leert alleen maar dat huilen geen nut heeft, want mama komt toch niet. Het is niet alleen heel zielig, ook hecht het kind zich dus niet goed. Ga maar eens op internet zoeken, je zult hier vast genoeg over vinden, ook over de problemen die dit op latere leeftijd kan veroorzaken. Het is echt schadelijk...

Je zult ook nog regeldagen krijgen of andere clustermomenten. Dan is je baby alleen stil als je hem voedt. Gewoon aan toegeven, dan gaat het sneller over. Mocht je kindje nu ontroostbaar blijven huilen (dus lopen, voeden, knuffelen, speentje etc. krijgt hem niet stil), moet je je zelfs eens afvragen of er niet meer aan de hand is. Denk dan inderdaad aan reflux of koemelkallergie. Maar dat lijkt me (nog) niet aan de orde.

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Och jeetje wat een prachtig stuk!!
    Heb er helemaal vertrouwen in dat mijn vriend hierdoor zijn mening weer ten goede omgooit :) Super bedankt!

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Bedankt voor jullie reacties meiden!

@babyproject, ik geeft borstvoeding dus koemelk allergie zal het niet zijn denk ik?
    Of mag ik dan zelf geen melk drinken?
    (stomme vraag misschiem maar het is ook maar mijn eerste kindje.. Ben zo blanco!)

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik ga even douchen met de kleine... Ben er weer over een half uurtje ofzo ;)

15. babyproject

babyproject Niet meer actief

Zolang hij te troosten is, zal het sowieso niks van dat zijn. Koemelkallergie kan ook bij borstvoeding, maar de kans is kleiner. Mocht dit aan de orde komen, zul je inderdaad zelf op een koemelkeiwitvrij dieet moeten gaan, maar dit soort dingen gaan via de huisarts/kinderarts. Die kunnen een diagnose stellen. Maar daar moet je nu nog niet aan denken hoor! Volg je eigen gevoel em dan komt het wel goed. En hou je baby lekker dichtbij je :) Is goed voor hem.

16. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
  17. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik sluit me aan bij alle voorgaande reacties: NEE!!!! Je kunt een baby'tje (zeker een baby van pas een week oud!) echt niet verwennen.

Stel je het volgende voor:
    Je bent een baby. 9 maanden lang heb je lekker veilig, geborgen en warm bij je mama in de baarmoeder gezeten. Je hoorde haar hartslag en je voelde je veilig. Dan kom je met een hoop barensgeweld ter wereld. Ineens zijn alle geluiden harder, alles wat je ziet en ruikt is nieuw, je veilige wereldje is niet meer beperkt tot de kleine ruimte van de baarmoeder, maar ineens is er een hele wereld om je heen. Je krijgt kleertjes aan, moet ineens hard werken om te drinken en dat kan je kleine babyverstand allemaal niet aan. Je bent een beetje bang en ontredderd en je verlangt zo naar die veilige geur en hartslag van je mama, dus je gaat huilen, want dat is de enige manier waarop je kan communiceren en kan laten weten dat je je mama nodig hebt. En dan....komt er niemand...je huilt en huilt, maar niemand die je veiligheid biedt...

Stel je voor.... Als je logisch nadenkt dan weet je toch (wat je dus eigenlijk idd al weet, aan je beginpost te lezen!) dat dat helemaal FOUT is.

Dus gewoon lekker bij je pakken je lieve kleine kindje. Hij heeft jou en de jouw veiligheid nodig.

Ik heb mijn kinderen nooit laten huilen omdat ik bang was ze te verwennen en ik heb echt 2 supermakkelijke kinderen die (bijna) altijd en (bijna) overal heerlijk slapen.

18. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een kindje kun je niet verwennen, pas na een langere tijd kun je een kindje gewennen aan iets.

ik zeg altijd maar zo: 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren.
    Als dat geldt voor de mama, dan zeker voor je kleine uk.
    Jij en je man/vriend zijn de enige veilige haven van je ukje, jullie kent hij.
    Hij heeft ontzettend veel meegemaakt (een bevalling is voor een baby erger dan voor mama, gemiddeld gesproken) en dan zijn jullie een rustpunt!

Maar je vriend moet niet naar zulke mensen luisteren! de kraamverzorgster heeft er niet voor niets voor geleerd. Ook op het CB kunnen ze je er alles over vertellen (de wijkverpleegkundige komt vast van de week wel langs bij jullie).

Geniet van je kindje, maar ook van elkaar!

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik had em net even aan de telefoon.
    Nadeel van hem is dat ie bij zulke vragen iedereen om advies gaat vragen en nu had ie dus mijn halve familie afgevraagd.
    Mijn moeder liet de kinderen vroeger ook gewoon huilen. Deuren dicht en hoofd onder de dekens. Broer geeft ook aan dat ie de kinderen een tijdje liet huilen.
    Nu dacht ie dat het wel een gulden middenweg was om de baby 10 minuten te laten huilen maar ik heb em gezegt dat ie eerst maar eens deze twee artikelen moet lezen als hij thuis komt.
    De baby heeft trouwens tot nu toe nog niet gehuild!
    Zo dus lekker het bed in en hopen dat hij netjes om de 3 (liefst 4) uur komt!

20. Amethist

Amethist Niet meer actief

Vroeger zetten ze de kinderen ook zonder autostoel in de auto.
    Vroeger rookte mensen gewoon waar de baby bij was.
    Vroeger vroeger vroeger...

Er is nu gewoon meer kennis voorhanden en vroeger staat niet per definitie gelijk aan beter.

Als ik jou was zou ik mijn poot in deze stijf houden en je ventje gewoon lekker bij je nemen als hij huilt. Ik zou hier echt geen compromis in gaan sluiten.

Deel Deze Pagina