Wat laten jullie versloffen in het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door mellanie76, 6 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik vergeet vaak dat ik een zolder heb. Ook al kom ik er bijna dagelijks voor de wasmachine.
    Beneden altijd de klusjes op tijd gedaan, zoals dagelijks stofzuigen en swifferen en om de dag dweilen (huisdieren), sanitair en keuken hygiënisch. De slaapkamers zuig ik wekelijkse en worden schoongemaakt naar behoefte, dus wanneer er iets nodig is wordt het gedaan. Althans zo snel mogelijk.

Maar de zolder schiet er altijd bij in. Wordt veel te weinig schoongemaakt.
    Maar gelukkig gaat oudste zoon binnenkort naar zolder verhuizen dus dat is een heel goede reden om de zolder dezelfde aandacht te geven als de rest van het huis.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.004
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Strijken? Wat is dat?

Ramen lappen doe ik echt maar een paar keer per jaar. Dat is dan ook heel bevredigend, trouwens. ALS ik dan een keer de ramen heb gelapt, valt het gewoon op dat het ook echt lichter is binnen.

Stofzuigen doen we standaard 2x per week, soms een 3e keer. Dweilen alleen als ik zie dat het nodig is. Met witte tegels, zie ik dat trouwens vrij snel. Dus de keuken eigenlijk elke week wel één of twee keer. De rest van de benedenverdieping ongeveer om de week.
    Stof afnemen doe ik 1x per week. Mijn man doet het in theorie ook 1x per week, maar hij is meer gaan werken en sindsdien komt het er niet altijd van. Daar moeten we nog even een nieuw ritme in krijgen, want 1x per week is toch iets te weinig. Keuken (aanrecht) en wc doen we wel elke dag even. Verder zorg ik dat er altijd schone kleding is. De bedden zou ik misschien wel iets vaker kunnen verschonen.
    En verder? Soms raak ik bezield en ga ik allerlei andere dingen doen. Zoals de garage opruimen ofzo. Maar dat is dan echt een combinatie van ergenis en beschikbare tijd. Als één van die twee ontbreekt, gebeurt het niet.

We hebben trouwens ook nog een tuin, daar gaat ook nog wel wat tijd in zitten.

3. Roodborstje2

Roodborstje2 Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Stoffen op boekenplanken etc, alles waar ik iets voor moet optillen
    Aanrecht waar de oven op staat schiet er bij in
    Gangkast wordt gauw een rommeltje omdat we allebei onze zooi er op gooien :p

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.004
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh ja, de binnenkant van de keukenkastjes zijn bij ons inderdaad ook een ondergeschoven kindje. De koelkast zou ik echt wel weer een keer van binnen onder handen moeten nemen.

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.812
    9.318
    113
    Gelderland
    Ik doe het huishouden zodra ik zie dat het nodig is. De grondige poetsbeurt schiet er dus bij in. Gelukkig hebben we vorige week kijkers gehad dus is die grondige poetsbeurt gedaan. Voorlopig kan het weer met de franse slag ;)

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik laat heel veel versloffen en dat is niet omdat ik zo ben maar omdat het de situatie is waar we inzitten. Aan de ene kant zit het huishouden mij erg op mijn nek en aan de andere kant denk ik waar doe ik het nog voor.
    Ons huis is onveilig en kapot door de gaswinning in Groningen. Ons huis ik kapot. Al 4 jaar leven we in onzekerheid. Onderhoud plegen we niet meer en in die 4 jaar is het huis hard van ons af gegaan. Het huis staat in de stutten en overal zitten scheuren. Het
    vocht slaat naar binnen en het ongedierte als pissebedden en spinnen kruipt door alle scheuren naar binnen. De wind waait letterlijk door ons huis. Ik ben er zat van.
    Ik doe alleen nog het noodzakelijke als sanitair en het hoognodige. Voor de rest kan ik mij niet meer motiveren om nog iets te doen. Ik hoop dat we eind dit jaar ons huis uit kunnen en dat we verder kunnen met ons leven. Ik heb al 4 jaar geen thuis meer :cry:

7. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Heftig!
    Veel sterkte!!

8. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Grappig ik lees dat de meeste hier een hekel hebben aan strijken.
    Nou ik vind het juist leuk en geeft me rust.Lekker voor de tv.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb nog wel een berg voor je om lekker van tot rust te komen :roflmao:.

Deel Deze Pagina