zaad inleveren gyn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chichi89, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chichi89

Chichi89 Niet meer actief

Hai.

Volgende week hebben wij onze eerste afspraak bij de gyn. Grote kans dus dat mijn man zijn zaad in moet leveren.

Maar hoe gaat dat? Moet dat gelijk daar in een kamertje of krijgt hij een datum mee?

Of moet het voor een bepaalde datum gedaan zijn en mag het thuis?

Met deze vragen loopt hij namelijk, hij vind het best eng.

Alvast bedankt

2. floraa

floraa Niet meer actief

Even bellen naar het ziekenhuis, dan kunnen ze het je uitleggen. Verschilt namelijk nogal per ziekenhuis wat de procedure is.

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bij ons ziekenhuis kregen we een bakje mee en mocht hij het thuis in het bakje doen en dan vervoeren tegen zijn lijf aan (warmte vh lichaam) dus in een binnenzak en dan binnen een uur in het ziekenhuis inleveren.

4. imoan78

imoan78 Actief lid

6 jul 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Bij ons mocht mijn man ook thuis het zaad opvangen en op lichaamstemperatuur vervoeren naar het ziekenhuis. (tussen zijn benen in de auto en onder zijn jas, het was buiten -5). Dit moest er binnen een uur zijn bij een speciale balie. Hij moest ook het tijdstip erbij vermelden.
    De man van een vriendin van mij moest het wel in het ziekenhuis doen, omdat de rit naar het ziekenhuis in het meest gunstige geval 45 minuten was.

5. Anne144

Anne144 Actief lid

14 mrt 2014
    280
    99
    28
    NULL
    NULL
    Dat heeft niks te maken met ziekenhuis. Maar meer met welke medische behandeling de patiënt(e) heeft.

6. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.300
    394
    83
    Je moet een afspraak maken, je moet namelijk 2-4 dagen onthouding hebben.
    Als je binnen 1 uur na het opvangen in het zh kan zijn mag het zaad thuis opgevangen dmv mastruberen, en indien het niet binnen het uur in het zh kan zijn dan moet het in het ziekenhuis gebeuren. je moet het potje/bakje warm naar het ziekenhuis bregen op lichaamstemp, dus tegen je lichaam aan. je krijgt een formulier mee waarop je de aantal dagen onthouding moet zetten, het tijdstip waarop de zaadlozing plaats vond en of er bijzonderheden waren tjdens et opvangen van het zaad dus als alles in het bakje is gekomen ;)
    Dit zijn de algemene richtlijnen

7. shelke

shelke Lid

4 jul 2014
    59
    0
    6
    didfenspeciaalzaak
    Zo ging het bij ons ook ja.

8. Loutje86

Loutje86 Actief lid

3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij moesten een afspraak maken met het labaratorium, 3 dagen onthouding. Mag thuis of in een kamertje!

9. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Wij hadden alleen een afspraak gemaakt voor de uitslag en dan moest hij het circa een week van tevoren inleveren, mocht dus ook eerder. En we kregen een formulier mee waarop we moesten invullen hoeveel dagen onthouding we hadden gehad en hoe laat de lozing was. En verder "deed hij zijn ding" gewoon thuis en bracht ik het potje onder m'n oksel naar het ziekenhuis :)

10. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Mijn man vond het ook eng en voelde zich er erg ongemakkelijk bij, kijk, leuk wordt het nooit, maar achteraf vroeg 'ie zich af waar hij zich druk om gemaakt had. Zeg dat maar tegen je man ;)

11. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ook even ter geruststelling: mijn man vond het ook spannend en gênant, maar ze gingen er heel integer mee om. Achteraf moesten we er hard om lachen. Overigens is het een eitje vergeleken met wat de vrouw aan onderzoeken moet ondergaan, dus hij moet zich maar proberen te 'vermannen' ;)

Deel Deze Pagina