Foto albums

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 26 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hoe doen jullie het met fotoalbums? Maken jullie alleen albums voor jezelf of ook met de bedoeling die later mee te geven aan je kinderen?
    Ik heb Voor m'n kinderen een babyalbum met ingeplakte foto's. Dit zijn foto's van de eerste 3-4. maanden babytijd.voor de rest van de foto's wil ik jaaralbums af laten drukken. Boek wil ik dan laten lopen van verjaardag tot nieuwe verjaardag.

    Maar dan? Alleen foto's waar ze zelf ook op staan in hun album doen? Dus stel: dagje dierentuin. Dan 2 bladzijden doen met foto"s van een paar.dieren en foto's waar ze zelf en met zusje op staat?

    Hoe met vakantiefoto's?
    2-3 bladzijdes met foto's van bijv vakantie op Ameland? Paar algemene foto's en dan verder foto's waar zij op staat? Alleen, met mij of samen met zusje?

    En dan hetzelfde met het album van zusje maar dan vooral met foto's waar zusje op staat?

    Maar wat dan voor jezelf? Voor jezelf dan ook nog gemengde albums maken?

    Vind het maar lastig. M'n moeder maakte vroeger voor elk kind een babyalbum met daarna nog 1 album met allerlei foto's waar betreffende kind op stond. En voor zichzelf heeft ze dan een aantal albums met verschillende foto's van al haar kinderen.

    Maar ja, toen maakte ze minder foto's dan wij nu met al die telefoons en digitale camera's:rolleyes:
     
  2. Sophie221

    Sophie221 Bekend lid

    11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Ik snap niet zo goed waarom een album vooral foto’s van alleen het betreffende kind moet hebben? Laatst keek ik toevallig door mijn fotoboek van vroeger en het is juist leuk om ook familie erin terug te zien.
     
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn schoonmoeder heeft voor al haar kinderen allemaal albums gemaakt iedere paar jaar.. en toen ze uit huis gingen kregen ze allemaal een doos albums mee... en ze vonden het allemaal vreselijk:roflmao:.
    Ik kijk mijn eigen babyalbums ook nooit in, ik ken de fotos die erin staan uit mijn hoofd en bijna iedereen die erop staat is nu dood behalve ik, dus niet echt opbeurend ook.

    Dus ik maak albums lekker voor mezelf! Ik maak ik ieder jaar een album. Als het savonds vroeger donker wordt duik ik achter de pc. Eerst ga ik alle fotos van dat jaar uitzoeken. Ik maak altijd een mix van hele mooie fotos en fotos van belangrijke gebeurtenissen. Dan ga ik per maand foto’s bijelkaar zetten. Het zijn foto’s van ons als gezin, maar ook met onze familie en onze vrienden, gewoon alles wat ons gezin meemaakt. Dus het kan inderdaad zijn dat er in februari een paar schaatsfotos zijn en dan ineens de voorjaarsvakantie en dan weer een verjaardagsfeest. Maar ik maak altijd kopjes voor de maanden en voor de vakanties en soms schrijf ik er ook tekstjes bij.

    Ik doe ook altijd een paar thema paginas er standaard in... bijvoorbeeld 1 verzamelpagina met allemaal gekke selfies die we over het hele jaar genomen hebben. En 1 pagina met sportende kinderen. En 1 pagina met de schoolfotos.
     
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Omdat het dan vooral albums zijn van dat kind?
    Anders worden de albums wel heel dik.... Maar ik bedoel niet alleen foto's waar zij op staat. Maar dat kunnen dan ook foto's zijn waar we met z'n drieën op staan
    Of zij met haar zusje.
     
    Sophie221 vindt dit leuk.
  5. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ja daar ben ik ook bang voor:roflmao:

    Dat ze er niks aan vinden. Maar ja, dan hou ik die albums lekker zelf en heb ik er nog wat aan. Ik kijk m'n album nog wel af en toe in. Maar ja, als ze ze wel mee zouden nemen dan heb ik zelf geen fotoalbums meer....:confused:
     
  6. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Ja maar dan zou ik gewoon lekker 1 album maken van je kinderen samen erin, anders wordt het zo’n gekunsteld gedoe. En desnoods laat je er dan 2 van afdrukken als het 2e album gratis is bij Albelli... mocht er eentje dan dolgraag er een thuis hebben dan kan dat en anders hebben ze een reden om nog eens bij hun oude moedertje op bezoek te gaan:)
     
  7. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Ik maak een album per kind. Bijvoorbeeld voor oudste zoon maak ik een album, foto’s per maand, hier en daar korte teksten bij. Broertje/ familie staan ook regelmatig (erbij) op de foto. Maar boek draait duidelijk om de oudste met daarin ook leuke uitspraken of gebeurtenissen.
    Boek gaat per levensjaar (eindigt altijd op verjaardag). Per bladzijde meestal 1 tot 4 foto’s, soms meer dat ligt aan de gebeurtenis (en omgevingsfoto’s).
    Bijvoorbeeld op vakantie een aantal foto’s van omgeving en wat we gedaan hebben waar hij op staat, alleen of samen met iemand of juist niet. Heel verschillend dus per pagina.

    De albums liggen nu in een kast in woonkamer. Uiteindelijk krijgen zij hun eigen albums mee als ze uit huis gaan.
    Dus geen album voor onszelf.

    Alle foto’s bewaar ik op de pc, af en toe druk ik eens wat af.. misschien dat ik ooit een groot album maak voor mezelf met de mooiste herinnering per jaar in een paar bladzijdes
     
  8. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ik maak van ieder jaar een album. Gewoon van en voor het hele gezin. Ik vind het echt geen doen om per kind een album te maken, stiekem weet ik van heel veel babyfoto's ook echt niet weet welke baby H. is en welke baby D., dus dat is ook echt geen doen. De kinderen vinden het nu erg leuk om te bladeren door de boeken die we tot nu toe hebben. :D
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik maak albums per kind. Met voornamelijk foto's van hunzelf of samen met anderen op de foto.

    Sowieso hebben ze allebei hun 1ste jaar fotoalbum.
    En nu van elk jaar een paar pagina's.
    Mijn ouders hebben ook albums gemaakt per kind, en ik vind het maar wat leuk om dat zo nu en dan even door te bladeren.
     
  10. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik maak per kind een zwangerschaps album en een 1e jaar album. Bij de eerste 2 was het nog printen en plakken .... bij de laatste via de app Once Upon. Zoooo mooi!

    Ik schrijf er de leukste verhalen en anekdotes bij voor hun. Vanaf nu maak ik per jaar een familie album.

    Wij zijn vast de laatste generatie....hierna gaat alles digitaal via een VR bril of zo ... of een chip in je hoofd :roflmao:
     
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.617
    10.514
    113
    Ik maak voor beide een baby album en dan een album 1-5 jaar/ 5-10 jaar en 10+.

    voor onszelf maakte ik na mooie verre reizen altijd een album. Maar helaas was de laatste lange reis 7 jaar geleden en verwacht ik niets het komende jaar. Ik denk dat ik maar eens een album ga maken over de afgelopen 16 jaar. Leuk klusje voor de winter. Wat highlights, altijd leuk om doorheen te bladeren.
     
  12. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ik maak per jaar een algemeen album. Het eerste jaar van hun leven is wel erg uitgebreid over hun nieuwe leventje.
    Als ze het huis uit gaan krijgen ze de digitale foto's mee. De albums houd ik gewoon zelf. Als ik dood ben mogen ze die verdelen.
    Ik denk niet dat een kind op zijn 18e zit te wachten op 18 dikke fotoalbums.
    Maar omdat ik wel iets mee wil geven naast de digitale (want die kijk je toch niet zoveel) wil ik boeken van 4 jaar maken.
    0-4, 5-8 , 9-12 En 12-18
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Ik maak digitale albums per kind per levensjaar, dus inderdaad van verjaardag tot verjaardag. Daarin komen alle foto's van dingen die zij hebben meegemaakt. Dus ook dagjes weg en vakanties ed en dan vooral foto's waar ze zelf op staan of 'sfeerbeelden' (;)), maar ook wel eens een foto alleen van zus(je) als dat zo uitkomt. Bij de ander wissel ik dan bepaalde foto's om voor foto's waar zij zelf op staat. En er zijn ook activiteiten die slechts één van de twee doet, dus dan is het makkelijk.

    Nog geen idee wat ik er 'later' mee ga doen. Ik denk dat ik ze houd tot het 'niet meer kan' en dat ik ze dan dus aan mijn kinderen geef. En ik denk dat ik voordat ze het huis uit gaan probeer om nog een boek van 1-18 te maken oid (of meerdere boeken :oops:) die ik ze dan wel op dat moment direct mee geef.
     
  14. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Maar hoe dan? Hebben jullie niet zoveel foto's? Ik heb er ech zoveeeeeel :|. Vooral de eerste jaren. Als ik die goed uitzoek dan kom ik voor 1 jaar alsnog uit op een 30 blz dik boek:oops:
    Ik merk dat ik de laatste 3 jaar wat minder foto's maak.
    Maar de eerste jaren van de oudste en daarna de jongste die erbij komt?:|
     
    Lexie74 vindt dit leuk.
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.617
    10.514
    113
    heel kritisch zijn. Uiteindelijk de belangrijkste momenten gepakt en daar de leukste foto’s van gekozen. Het boek van 1-5 jaar is 120 pagina’s geworden. 30 pagina’s per jaar. Ik maak grote boeken met soms 10 - 15 kleinere foto’s op 1 pagina en een hele leuke foto pagina vullend.
    Ik ken ook mensen die voor de kinderen jaarboeken maken, maar ik vind dat veel te veel, maar het zijn allemaal keuzes.
     
  16. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Oooh Maar ik heb ook veel te veel foto's hoor !
    En ik moet nog aan dat album beginnen, dus ik moet het nog ervaren haha.
    Ik maak altijd bij albelli. Daar heb je een paar keer per jaar alle extra pagina's gratis aanbieding. Dan heb je dus 96 pagina's gratis. Een erg leuke aanbieding!
    De boeken zijn max 120 pagina's. Nou dan heb je voor elk jaar 30 pagina's te besteden.
    Past dus precies bij jou !
     
  17. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Ik maak 1 boek per iaar bij albelli, ik geloof niet dat beide zoons erop zitten te wachten om een stapel boeken mee te krijgen later, ik probeer dus niet al te veel moeite te doen en toch een leuk boek te hebben :roflmao:
    Ik ben zelf al 10 jaar de deur uit bij mn ouders maar nog nooit foto boeken meegenomen, ze liggen daar al 30 jaar in de kast dus laat maar mooi liggen zolang het kan :p
     
  18. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Beide kinderen hebben een baby boek van het eerste jaar met persoonlijke verhalen etc. Daarbuiten heb ik albums per jaar gemaakt inclusief vakanties. Alleen de rondreizen waarbij we veel zien en fotograferen hebben een apart album omdat het te veel is.

    Het idee is nu om de albums hier te houden. Mijn ouders hebben zelf echt bizar veel foto's gemaakt waardoor ik een hoop albums op zolder heb staan en eigenlijk in de weg staan.
     
  19. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Ik maak ieder jaar (jan-dec) voor allebei de meiden een boek bij ah fotoservice. Kom meestal uit op 50-80 pagina's per boek. Kost wat, maar dan heb je in ieder geval een leuke herinnering voor later (ze zijn niet zo onhandig groot meer als de "oude" albums met ingepakte foto's).
    Ze zijn wel op het kind afgestemd (bijvoorbeeld groep 8 musical van de 1e, zit niet in het album van mijn peuter) , maar er zitten ook genoeg dubbele foto's in, met elkaar, van de omgeving/dieren/etc en familie.
    Als ik kijk hoe vaak ze al zijn doorgekeken is het eigenlijk al het geld waard geweest....
     
  20. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Ik maak per jaar voor alle drie de kinderen een eigen fotoboek bij Albelli.

    En na de meivakantie en zomervakantie maak ik een ‘vakantiefotoboek’, zodat we al snel foto’s van de vakantie kunnen kijken.
     

Deel Deze Pagina