Wat lees jij nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 4 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.353
    360
    83
    in een huis
    Net nicci french uit. De bewoonde wereld. Is al oud geloof ik. Gekocht op de kringloop.
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier ook op vakantie.
    Een paar weken terug het eerste deel van de 7 zusters gelezen. Jammer genoeg is de rest niet op locatie.

    Nu net deel 3 van Astrids Holleeder familiegeschiedenis uit. Deel 2 nog geen eens gelezen (wel deel 1) maar gelukkig maakte dat niks uit.
    Wat een bizarre man blijft het toch :confused:

    En nu net begonnen in De tafel van 13 over een groot arbeidersgezin uit de omgeving waar ik dichtbij heb gewoond. In dit boek geven alle kinderen hun visie op de opvoeding die ze kregen, belangrijke gebeurtenissen in het gezin, etc.

    Sowieso wil ik nog de boeken van Karin Bloemen en Jules Deelder lezen.
    Ik vind dat soort boeken het meest interessant: de waargebeurde en dan het liefst die over een ingewikkelde familierelatie.
     
  3. tantetoos

    tantetoos Bekend lid

    17 nov 2010
    613
    527
    93
    In hechtenis
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  4. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ik lees ook op de ereader, maar ik lees het liefst een echt boek. Maar voor de ruimte in huis en ook de prijs van boeken ben ik overgestapt naar de erader. Vorige jaar op vakantie heb ik 2e hands boeken meegenomen, gelezen en daar gelaten. Bij de meeste hotels hebben ze een boekenkast, daar lees ik zelf dan ook uit.
     
  5. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Momenteel Het Labyrint.

    Deze liggen klaar voor erna :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Spoetnik vindt dit leuk.
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Heel oud :p
    Ik vond dat ook echt de minste van allemaal en ben blij dat ik die niet als eerste heb gelezen van het schrijversduo, want anders was ik afgehaakt denk ik.
     
  7. Novi

    Novi Niet meer actief

    Daar ben ik nu halverwege mee. Mooi verhaal!
     
  8. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    E-reader. Ik vind papieren boeken echt niet meer fijn. Zwaar, onhandig en als je zoals ik bijna per dag één boek leest, dan is dat een hele stapel voor 2 weken, laat staan toen ik in India was in 2010 voor een maand...
    Wat ik wel vaak merk in mijn omgeving, is dat de mensen die nu een e-reader hebben, het hardste riepen dat ze dan nóóit gingen doen, dat ze véél liever een echt boek in handen hebben, dat ze écht niet kunnen lezen op een digitaal iets en dat je een boek gewoon moet vóélen :rolleyes:
    Ik persoonlijk vind het behoorlijk ouderwets als je een stapel papieren boeken meeneemt op vakantie e.d. Voor kinderen vind ik het, tot een bepaalde leeftijd dan, anders.
     
    Spoetnik vindt dit leuk.
  9. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik sta op het punt om wat boeken via Kobo Plus te lezen dus ik volg dit topic even.
    Echter kun je volgens mij niet offline lezen, maar moet je inloggen op de app om zo verder te lezen?
     
  10. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik ben nu mijn derde boek van Keigo Higashino aan het lezen, Devotion of suspect X. Ik heb al Miracles of Namiya store en Salvation of a saint gelezen. Vind het heel fijne boeken om te lezen en heel goed in elkaar.
     
  11. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn man vindt het verschrikkelijk om via een scherm te lezen, het lukt hem ook echt niet lang. Dan worden zijn ogen veel te moe. Maar het gaat hem ook echt om de boeken zelf en niet alleen de inhoud ervan. Hij heeft z'n eigen kamer vol met boeken.

    Op vakantie vindt hij het ook leuk om uit te zoeken welke boeken hij gaat mee nemen en gaat lezen daar.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja hoor, via kobo op je ereader lezen en dan kun je offline lezen.
     
    Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  13. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Daar hoor ik in ieder geval niet bij. Ik weet nog goed dat ik begonnen ben met digitaal lezen op een iPhone 3.
    The Dome van Stephen King en Anna Karenina van Tolstoj, beiden zo'n 1000 pagina's helemaal op dat kleine toestel gelezen (ik bleef scrollen :roflmao:)
    En nog vond ik het prettiger dan zo'n loeizwaar en dik boek vasthouden :D
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  14. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Hmmmmm, nu ik mijn eigen post doorlees klinkt het wat stellig. Dat was niet de bedoeling. Wat anderen doen moeten ze uiteraard zelf weten, maar voor mij persoonlijk gaat het wel op en ik doelde ook meer op de mensen die dat vroeger zo verschrikkelijk hard riepen en daar nu net zo hard op teruggekomen zijn. Een beetje van; 'het is nieuw, dus het is niets'. Snap je wat ik bedoel?
     
    Adje vindt dit leuk.
  15. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Nou ik dus ook. Plus, ik heb een paar keer bijna m'n neus gebroken (lichtelijk overdreven hoor) toen ik het boek boven mijn hoofd hield, ik langzaam wegdoezelde op het strand en het vol in m'n snoet kreeg :roflmao:
    Dat is me trouwens 2x met een boek van Harry Potter gebeurd :|:p
     
    Adje vindt dit leuk.
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ik kom uit een schrijversfamilie, dus ik heb wél heel veel boeken in huis staan.
    Maar dat is meer omdat het in de familie 'hoort' zeg maar.
     
  17. Aries

    Aries Niet meer actief

    #77 Aries, 5 aug 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2020
    Guilty. :oops::D Maar ik ben helemaal om en lees nu nooit meer van papier. :roflmao:
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  18. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bonita avenue van Buwalda. Ik weet nog niet wat ik ervan vind ;)
     
  19. Aries

    Aries Niet meer actief

    O ja, gek boek vond ik dat, maar wel interessant genoeg om uit te lezen.
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  20. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Auw...(En stiekem ook : whahaha)

    Zo heb ik mijn zus als kind ooit een bloedneus geslagen. We hadden ruzie en ze sloeg me met een kussen in mijn gezicht. In een reflex sloeg ik haar terug, alleen had ik Kruistocht in spijkerbroek in mijn handen :oops::roflmao:
     
    highenergy en Iertje81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina