Wat lees jij nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 4 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.979
    1.310
    113
    Ik ga hem van de bieb lenen omdat de recensies zijn zoals jij al zegt. Anders had ik hem gekocht.

Sado vindt dit leuk.
  2. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    891
    683
    93
    Vrouw
    Ik heb zo ook allemaal en heel veel van Dean Koontz, die lezen ook een beetje als die van Stephen King, met het verschil dat er minder details in staan en je sneller midden in het plot van het verhaal zit.

3. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    891
    683
    93
    Vrouw
    Misschien dat je de boeken van Iris Johansen dan ook leuk vind. Die heeft een "Eve Duncan" serie. Of de "Myron Bolitar" serie van Haran Coben. Jonathan Kellerman heeft ook een serie "Alex Delaware". Ik vond die iets minder, maar smaken verschillen.

Op het moment ben ik weer naar mijn oude liefde teruggekeerd. Science Fiction. Voor het slapen gaan John Wyndham "Operatie Koekoek", die is morgen wel uit. Beneden lees ik Heinlin korte verhalen. Daarna begin ik aan "Het jaar van de Paarden" Mary Mackey, die ligt me al een paar weken aan te kijken.

tuc vindt dit leuk.
  4. Tafellamp

Tafellamp Actief lid

17 sep 2019
    252
    103
    43
    Vrouw
    388D9296-322C-42BF-B091-693CA1096B03.jpeg

Deze lees ik momenteel, ik lees altijd op mijn ereader. Het volgende boek wordt waarschijnlijk de nieuwste van Suzanne Vermeer, Waterland.

tuc vindt dit leuk.
  5. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik heb net het eerste deel uit van ‘ de game of Thrones’.

6. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Ik ben opnieuw begonnen met de Sarah Linton reeks van Karin Slaughter. Mijn favoriete schrijfster.

En voor tussendoor, als ik even moet wachten in het zkh of waar dan ook, lees ik 50 shades in het Engels :roflmao:

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.713
    2.517
    113
    Grote verwachtingen van Geert Mak, over de Europese geschiedenis van 1999 tot nu. Is non-fictie.

Verder vind ik alles van Joanne Harris fijn om te lezen.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ga zo beginnen in " Ik volg je" van Lisa Jewell. Heb ik goeie dingen over gelezen, dus ben benieuwd!

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik lees nu "olifantenmeisje" van Ellen Marie Wiseman. Heel iets anders dan wat ik normaal lees, maar wel een mooi boek.

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.194
    12.199
    113
    Ik heb zojuist de serie van de 3 dochters uitgelezen, aanrader!

11. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ik lees nu Laura H het meisje uit het kalifaat.

12. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.773
    2.186
    113
    Ik lees nu De Japanse minnaar van Isabel Allende. Ik heb bijna al haar boeken gelezen, als zij komt te overlijden weet ik niet wat ik moet...
    En ik lees ze nog lekker ouderwets in boekvorm, voor mij hoort dat bij de ervaring. De mooie kaft, de geur van het papier...

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.292
    25.759
    113
    Ik heb net 'de ballade van slangen en zangvogels' van Suzanne Collins uit. Dat is de prequel van the hunger games trilogie en speelt zo'n 60 jaar eerder. Heel gaaf verhaal!

En ben net begonnen in 'de buiterstaander' van Stephen King.

Daarna ligt de nieuwste Robert Bryndza klaar en de laatste twee J.D. Barker boeken (Sam Porter serie).

14. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    891
    683
    93
    Vrouw
    "Het jaar dat de paarden kwamen" van Mary Mackey heb ik net uit. Ik vond het prachtig. Het doet denken aan de Stam van de Holenbeer van Auel.
    Het zijn drie delen (Paarden voor de Poort - Paarden in de storm) en ik ben net aan het tweede deel begonnen.

Intussen lees ik ook korte verhalen van Ruth Rendell voor het slapen gaan, want als ik de paardenreeks lees wil ik doorlezen en gaat het ten koste van mijn nachtrust.

15. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Ik lees de Bijbel opnieuw. Maar niet zo snel als mijn normale tempo. Wel echt mooi. Diepe betekenis en op heel veel plekken heel poëtisch. Scheelt waarschijnlijk dat ik christen ben en in de Heere Jezus geloof. Toch zou ik het iedereen aanraden om eens te lezen.
    Eerder de Frieda serie van Nicci French verslonden. Ongeveer 1 per dag. Geprobeerd aan de titel te koppelen haha! En een vergelijkbare serie van een mannelijke schrijver, maar ben de naam kwijt. Ook een erg leuk boek van dit voorjaar: Weg van Liefde van Alain de Botton. The Lord of the rings in het Engels gelezen. En een wetenschappelijk verslag over onderzoek naar de ziel. Die schijnt dus meetbaar te zijn. Ik kan de titel wel even opzoeken voor de liefhebbers. En heb nu voor de herfst weer een bieppas klaarliggen.

TanjaK en Spoetnik vinden dit leuk.
  16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.268
    6.731
    113
    Ik lees op dit moment het Pauluslabyrint van Jeroen Windmeijer. Ik ben pas op 1/3. De zoektocht vind ik een interessant element. De bijbelse citaten heb ik minder mee, dus ik hoop dat die niet meer gaan worden. Als dat idd niet het geval is, ga ik wel meer van hem lezen. Beetje Dan Brown idee.

Ik koop trouwens de laatste tijd ook regelmatig bij libris. Elke week is er een ander e-book in de aanbieding. Best leuk om zo boeken tegen te komen waar je wellicht anders langs gelopen zou zijn.

17. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.914
    5.177
    113
    Waterland van Suzanne Vermeer

18. Tafellamp

Tafellamp Actief lid

17 sep 2019
    252
    103
    43
    Vrouw
    Perfecte resten, Helen Fields

Linda86 vindt dit leuk.
  19. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik ben bezig in

Mobiel

Van Stephen King.

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Die heb ik klaar staan voor hierna. Is het wat?

Deel Deze Pagina