Ik ben "Kamer" aan het lezen, van Emma Donoghue. Het gaat over een jongetje, wat samen met zijn moeder in een kamer gevangen gehouden worden door Ouwe Nick. Het jongetje Jack weet dit echter niet en de kamer is zijn werkelijkheid, tot ze weten te ontsnappen. Aan de ene kant een goed boek, aan de andere kant soms een beetje saai omdat het verhaal is geschreven vanuit het 5 jarige jongetje...
@Lillibit, Ja, die heb ik ook nog niet zo lang geleden gelezen. Vond ik ook echt een heel bijzonder boek. Vreemd vertelperspectief vanuit het jongetje, maar dat maakte het verhaal juist ook weer zo boeiend.
Wat goed dat je deze vermeldt! Ik heb ik het verleden twee boeken van Mo Hayder gelezen en ik vond ze geweldig, maar eigenlijk nooit meer aan gedacht om meer van haar te lezen. Ik ga meteen op zoek!
Ik heb van de week Vleugellam van Randy Susan Meyers uitgelezen. Wel een boek waarvoor je in de stemming moet zijn, want ik vond het best pittig. Gaat over 2 zusjes; vader vermoordt moeder en probeert het jongste zusje te vermoorden en zelfmoord te plegen. Zusje overleeft en vader ook en daarna volg je het leven van de zussen en wat hun verleden met hen doet. Ik vond het een goed boek, maar moest er echt even moed voor verzamelen Nu ben ik (weer) begonnen in De Beproeving van Stephen King. Blijft een goed boek, alleen wel mega-dik, dus zal er wel weer een poosje zoet mee zijn
In de huid van een seriemoordenaar. Het fascinerende vervolg op "De jacht op de seriemoordenaar". In de huid van de seriemoordenaar is Resslers verslag op zijn loopbaan sinds hij de FBI verliet. Want nog steeds wordt zijn hulp als onderzoeker, profielsamensteller en moordexpert door politiekorpsen en misdaadpsychologen over de hele werld ingeroepen. Zo behandelde hij onder meer de zaak van de 'bedroefde dokter' in Japan. De politie stond voor een raads- tot Ressler een profiel opstelde van de dogelijke dader. In Engeland onderzocht hij de zaak van de zogenaamde Wimbledon-moorden en in Zuid-Afrika werd hij geconfronteerd met eeb seriemoordenaar die zijn slachtoffers zocht en vond in de regio van kaapstad. Een buitengewoon interessant maar vooral verbijsterend onderdeel van het boek vormende interviews die Ressler hield met twee beruchte seriemoordenaars; John Wayne Gacy en Jeffrey Dahmer.
Ik heb net uit: Een keukenmeidenroman van Kathryn Stockett. Het is het boek van de film The Help. Wat een ge-wel-dig boek, echt waar. Ik lees heel wat, maar deze staat in mijn top 5 hoor. Ik heb gelachen, ben boos geweest, en om het einde heb ik tranen met tuiten gejankt. Nou, wat wil je nog meer van een boek Nu ben ik bezig in Het Pauperparadijs van Suzanna Jansen. Boeiend verhaal.
Amazon.com: Cleopatra's Daughter: A Novel (9780307409126): Michelle Moran: Books Net gelezen. Heerlijk boek... (8,5). Zoons en dochter van Cleopatra worden mee genomen naar Rome na de dood van Marcus Antonius en de zelfmoord van Cleopatra. Het verhaal volgt het verblijf van Selene aan het hof van de Romeinse leider Octavianus. Nu aan het lezen: Amazon.com: The Slap: A Novel (9780143117148): Christos Tsiolkas: Books Nu halverwege.. wordt beter maar begrijp nooit zo goed waarom seksscenes zo expliciet beschreven moeten worden Een vierjarige kind krijgt een klap tijdens een BBQ van een volwassene. De pagina's die volgen laten zien wie de mensen zijn die de klap allemaal hebben gezien en wat zij er van vinden.
@Cygnet, The Slap heb ik vorig jaar ook gelezen. Wel een verhaal waarbij je wil weten hoe het afloopt, maar eigenlijk is het best een warrig boek. Ik had er een beetje zo'n 'waar-gaat-het-nou-eigenlijk-over' gevoel bij.
"Darcy's Story". Geschreven vanuit het punt van Mr Darcy in Pride and Prejudice. Heel leuk om de andere kant van het verhaal eens te lezen. Niet geschreven door Jane Austen natuurlijk, maar heel leuk gedaan. Volgende boek wordt heel iets anders, Harry Potter and the Goblet of Fire. Lees de HP-boeken stuk voor stuk (leen ze van een vriendin).
Ik ben nu in een CSI serie bezig. Had toch wel iets meer bloed etc verwacht.valt dus een beetje tegen.
Oh, die tic heb ik ook! Ik zit erover te denken om dit boek te gaan lezen, want mijn vriend wil de film graag zien. Ik wil liever eerst het boek lezen. Wel een aanrader dus?!?