babybadje verplicht?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door , 29 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ik heb alleen de tummytub in huis,ben ik ook verplicht om een bad op standaard in huis te hebben?
    alvast bedankt voor de reactie!

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hadden beide geleend van vrienden, maar goed ook want Teun vond de tubby helemaal niets
    standaard hoeft niet echt, ja kan hem ook op de commode zetten, in bed een lekker handoek doen en na het badje daar in wikkelen en dan ff badje weg zette en dan op de commode verder doen...

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Je hoeft niet perce een badje te hebben hoor. Maar als je kindje het niks vind zul je toch iets anders moeten halen. Plus ik vind zelf persoonlijk dat je de haartjes nooit zo goed kan wassen in een tummy, of je moet die hele brede hebben dan gaat het wel wat beter. Je kan je kindje ook mee onder de douche nemen evt.

Op de commode zal waarschijnlijk te hoog zijn. Commode is op heuphoogte en als er daar nog een tummy op komt te staan word het waarschijnlijk te hoog. Je staat met je armen er gebogen voor he. Plus ik weet niet hoe groot je zelf bent, maar als je ook een kraamverzorgster treft die wat kleiner is, dan kan zij er ook niet goed bij dan op de commode. Wat evt. wel zou kunnen is de aanrecht, die is wat lager vaak. Of een kastje wat wat lager is.

4. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Oja, ik zou dus wel een standaard halen waar je de tummy in kan zetten.

5. Niet meer actief

Die tummytub standaard vind ik eigenlijk te duur voor dat eventjes dat ze erin kunnen,en dat vind ik eigenijk zonde van het geld!
    maar ik ga denk toch gewoon maar een badje op standaard kopen voor de zekerheid!
    bedankt voor jullie tips dames! :)

6. Jeetje1aug

19 jan 2009
    46
    0
    0
    Helemaal mee eens, daarom ga ik morgen de tummytub die ik onlangs heb gekregen ruilen voor een badje met zo'n standaard waar ook een tummytub-achtige emmer in kan worden gezet. Is het wel geen officiele tummytub, maar die standaard die erbij hoort vinden wij niks en veel te laag.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoeft niet, een badje, maar je kan daarvoor (of voor een standaard) ook eens op marktplaats kijken, staan er genoeg. Ook tubs overigens.

8. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    Ik vraag me hetzelfde af, wij hebben een ligbad, met opstapje er voor en bovendien verder weinig ruimte om een badje neer te zetten. Bovendien is onze badkamer beneden..dus slepen met emmers water naar boven, dat zien we niet zitten.

Nu heb ik begrepen dat er van die zitjes en ligkussens zijn voor in een gewoon ligbad, heeft iemand tips of ideetjes voor ons??

9. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik heb begrepen dat je dan beter een badje kunt kopen en die in je badkuip zetten. Volgens mij was het niet goed om je pasgeboren baby in een gewoon ligbad te doen. Dit ivm hygiëne en zowiezo dat je er dan minder goed bij kunt enzo. Maarja, het word bij mij ook de 1e dus ik weet het niet zeker.

Ik heb zelf een badje met standaard en tummy-tub gekocht die in dezelfde standaard past. Dan kan ik gewoon kiezen welke ik wil gebruiken/welke de baby fijn vind.

10. Bonniex

Bonniex Lid

28 dec 2008
    46
    0
    0
    labmedeweker
    beverwijk
    ja ik heb gister o.a. badje met standaard gekocht op de koninginnemarkt koste me bijna niks. :D

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb allebei de tummytub en een badje. Het is afwachten wat je baby lekkerder vind. Voor hetzelfde geld vind die de tummytub heerlijk. je kan altijd nog een badje aanschaffen als de tummytub niks is.

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    http://www.deltababy.be/products/nl_easybath.html Zoiets bedoel je? Dit is de eerste variant tot 8 kg en daarna heb je ook nog een groter kussentje voor het wat oudere kindje deze: http://www.deltababy.be/products/nl_comfybath.html

13. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wie zou je dat in vredesnaam verplichten?
    Wij hadden bij de eerste alles in huis, 1 keer tummytub gebruikt en vanaf toen altijd met papa of mama in bad. Badje en tub weg gedaan, en voor de tweede hadden we dus niets in huis.
    Vanaf dag een met ons in bad of onder de douche. Hygiene vind ik onzin, je maakt het bad toch gewoon schoon?

14. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Dat easybath ligkussentje is super! We hebben Lars eigenlijk vanaf het begin meteen mee genomen in het grote bad, omdat we de jongens altijd tegelijk in bad doen en hij vindt het heerlijk om te dobberen. Helaas is hij er nu te zwaar voor, dus we hebben nu een badzitje, maar echt een goede aankoop geweest!

15. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb geen badje, maar een shantala-tub. groter dan een gewone, dus passen ze langer in. onze boy vindt het héérlijk! ik heb er een mooie smeedijzeren standaard bij; wel handig, want zo kan het badje niet omkiepen (wat me op de commode zeker wél zou gebeuren).

niemand kan je wat verplichten natuurlijk; kijk anders eens wat je bij vriendinnen-met-kids handig lijkt.

hier wisten we al dat meneertje dit badje heerlijk vond, want ik het ziekenhuis (waar ik ben bevallen, en nog een poos moest blijven vanwege ks) hadden ze deze ook. de verpleegsters vonden deze soort badjes het makkelijkst voor kleine babies.

16. Krul

Krul Lid

4 dec 2008
    69
    0
    0
    Juf
    Zeeland
    Hoe bedoel je eventjes? Mijn zoontje gaat al 8 maanden in de tummy (nou ja, ik heb de babybubble van bebe-jou) en hij kan er nog wel een tijdje in hoor!

17. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik vind dat Easybath matrasje dus zo onhandig.Heb het een paar keer gebruikt maar heb hem terugegeven aan degene van wie wij hem geleend hadden. (moet wel zeggen dat die erbij zweerde!)

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

nee hoor. tummytub gebruiken we hier in de gootsteen, lekker praktisch. hoef je dat gewicht niet te tillen.
    we hebben de standaard ook te leen gekregen van mn schoonzus, eerlijk gezegd nog nooit gebruikt en ons kindje is alweer 3 maanden en 10 dagen oud.

groetjes

19. Niet meer actief

wat zit er veel verschil in bij iedereen wat hij wel en niet gebruikt,ik zal het zelf maar moeten uitvinden tegen die tijd!
    Ik denk dan toch dat ik maar afwacht tot de kleine er is!
    Spullen zijn zo bij gehaald,wel zo makkelijk!
    Ik dacht dat het misschien verplicht was bij de uitzet(kraamzorg etcetc)
    Je ziet ben ook nog een leek in dat soort dingen,dus dames nogmaals bedankt voor de tips!

20. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Ik heb de babybubble van bebe-jou bij de hema gekocht. De badstandaart heeft een speciale uitsparing voor de babybubble maar er past ook een badje op. Dus als de baby de bubble niks vind heb ik zo het badje gehaald bij de hema.

Deel Deze Pagina