wat leren in groep 1

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mijn3ekindje, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons wordt ook al engels geintroduceerd in de kleutergroepen. Ons meisje gaat sinds januari naar school en heeft nu al veel geleerd. Haar eigen naam schrijven bv. Ook leren ze nu al om met een computer om te gaan. Er staan er 2 in de klas.Ik heb het idee dat ze nu al veel meer kennen dan toen wij op die zelfde leeftijd waren.

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ow dat wordt ruzzie dan met mijn zoon met 2 computers en 30 kinderen.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

haha zal wel mee vallen hoor! hier 34 kinderen en 2 computers en geen vechtpartijen. Ze moeten hun naam op het activiteitenbord hangen en zo kunnen er dus maar 2 op. De juf zorgt er voor dat pietje niet elke dag op de pc zit en dat marietje ook aan de beurt komt (de juf hangt ook weleens namen op!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja precies.. ook hier een activteitenbord.. en je kunt dus niet elke dag de hele dag op de computer..

dat wordt netjes verdeeld over de kindjes en er kunnen er gewoon maximaal 2 tegelijk op.

hier is engels een bredeschoolactiviteit waar ik haar graag aan mee had laten deon..
    maar ondertussen telt ze tot 10 en kent kleuren en dieren..
    uberhaupt voordat de activiteit al is begonnen :)

en als je dan vraagt waar ze dat heeft geleerd..
    zegt ze "geen idee, dat weet ik gewoon"

5. Bri

Bri Niet meer actief

Natuurlijk Leren.

6. mijn3ekindje

mijn3ekindje Actief lid

24 feb 2011
    303
    0
    0
    Mijn zoontje gaat naar het Jenaplan onderwijs

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje zit op montessori, dus ook redelijk vrij in wat hij wil leren (soms in kleine groepjes, vaak in paren of alleen, groep 0-1-2, 3-4-5 en 6-7-8 samen)
    Na bijna 1 jaar in groep 1 is er vooral voor sociaal geleerd.
    Tuurlijk wel dingen als cijfers (herkennen, tellen, schrijven, sommetjes), letters (herkennen en een paar schrijven), vormen/kleuren. Maar daar is lang niet elke groep 1-er mee bezig. Sommige kleuren liever, of spelen in de poppenhoek, maar daar leren ze ook van.
    Ze hebben ook algemene lessen, nu over de natuur en staan er kikkervisjes in de klas, Zo is er elke 6 weken een thema. Voor dit thema waren ze 6 weken druk met een musical, daarvoor met de regenboog.
    Aan het eind van groep 2 moeten ze een minimum vaardigheid hebben aan lezen (20+ letter herkenen en schrijven, plus kunnen hakken/plakken) en rekenen (alle cijfers tot 100 beheersen, sommetjes tot 10, en 10-100-1000 tallen beheersen)

Deel Deze Pagina