Volgende week wordt mijn dochter alweer een jaar oud. Tien dagen later is het de beurt aan mijn zoontje. Twee maand later alweer sinterklaas. Veertien dagen daarna alweer kerst. Ze hebben genoeg speelgoed, niet weinig maar ook geen hopen. Dat laatste komt vooral omdat we nog maar net grote schoonmaak hebben gehouden en alles wat min of meer kapot was of ze niet meer mee speelden weg hebben gedaan. Ik weet nu dus echt niet wat vragen... Iemand tips? O en mss wel handig om weten, wij geven liever één groot mooi stuk speelgoed (wel in combi met een prulletje) dan drie of vier kleinigheden. Ze krijgen iets van ons en van beide oma's en opa's. Is het erg om voor de jongste bvb kledij te vragen? Ze speelt toch voornamelijk met speelgoed van haar broer. Tips? Wie o wie helpt mij?
Hoi, lastig he, je kan je dochter idd kleren geven want ze heeft het nog niet door. Maar je kan ook voor echt meidenspeelgoed gaan. Pop met poppenwagen, theeservies enz... voor je zoontje iets van serie kiezen waarbij de visite dat kan aanvullen? Zo heb je niet 1000 verschillende soorten speelgoed. met de sint krijgen ze hier ook nuttige dingen hoor, pyama, pantoffels. Je kan bijv ook een keukentje aan hun samen geven, en dan spulletjes voor in de keuken erbij en je hebt weer een thema. knutselspullen zijn ook altijd goed. en met de kerst vaak een mooi boek, boeken heb je nooooit teveel! maar meer ook niet. Vind ik niet nodig. succes ermee! Blijft lastig!
Hier hetzelfde. Alleen dan eind oktober en november.... Jongste krijgt ook dingen als een pyjama en aapies. Heeft hij echt niet door hoor. Babyspeelgoed hebben we al zat van zn zus. Ons zoontje krijgt alleen dingen uit de toet toet serie en verder nuttige dingen. We willen hem toch graag iets jongensachtigs geven.
Mijn zoon heeft toen hij 3 werd nog een wollen pyjama gekregen en met kerst wollen onderkleding (dat is anders zo duur maar hij draagt het graag) Hij heeft het er bij de pyjama nog steeds over dat hij die voor zijn verjaardag van oma heeft gekregen. Mijn punt, het maakt dus niks uit, zolang er maar wat uit te pakken valt. D. is begin januari jarig, hij zou een fiets krijgen maar omdat die ander echt te klein werd, hebben we vorige maand een tweedehandsje gekocht die prima volstaat. Hij krijgt dus een schooltas, beker en broodtrommel en een paar sloffen, daarnaast voor kerst en sint wat speelgoed van familie hoewel die ook graag nuttige dingen geven. Hij krijgt omdat alles zo dicht op elkaar zit, gedurende het jaar af en toe een kadootje als het zo uitkomt dus hij went er maar aan dat hij voor zijn verjaardag ook nuttige dingen krijgt.
Hier ook hetzelfde probleem maar dan drie jongens... Timo is 6 oktober jarig en krijgt de duplotreinbaan. Van marktplaats, ziet er prachtig uit en als we het mooi inpakken merkt hij niets. En dan Teun en Hidde... Tja, tips zijn welkom. Ik heb een hekel aan plastic speelgoed met herrie en heb liever ook één goed cadeau dan heel veel kleine dingen. Lastige tijd voor jarige kindjes...
Ligt eraan wat jij onder een goed cadeau verstaat. Is dat iets waar ze zeker weten veel mee zullen spelen ook al was het maar 5 of moet het dan ook echt groot en duur zijn? Laatst bij de action een boekje gekocht over dolfijnen (1,69) met een 3d-bril. Mijn zoon (oudste) heb ik drie dagen niet gehoord. Terwijl de smartmax van vorig jaar een beetje verloren in een bak op hem ligt te wachten. Gelukkig speelt zijn zusje er wel mee, maar dat is de 45 nog niet waard geweest.
Behalve het standaard speelgoed zit er hier in de zak ook meestal een nieuwe pyama, pantoffels en zelfs al een keer nieuwe regenlaarzen en een paar snowboots. (De snowboots onder het mom van de sint hoorde dat je op vakantie ging... Hopelijk heb je iets aan dit handige ding...) Ik zou me dus absoluut niet bezwaard voelen om er iets van kleding bij te doen. Zeker niet als ze nog zo klein is.
En als ze groter zijn ook niet Ik denk dat ik mijn oudste dochter minstens net zo blij maak met een nieuwe jurk als met een stuk speelgoed.
De nieuwe pyama is hier ook elk jaar feest. En lekker practisch want die mag natuurlijk al aan tijdens het uitpakken. dus einde van het feestje (Als ze meestal doodmoe is) hoeft ze niet meer uit te kleden en dergelijke maar kan bijna zo door naar bed )
Hier hebben we er eentje in december jarig, dan sint, dan kerst. Met sint doen we 2 kadootjes per kind, en mn ouders ook.met kerst doen wij niet maar mijn ouders altijd wel. Dan heb ik een heel klein beetje los gelaten. Ideeen: Boekjes Kleding Pyjamas Houten treinrails Toettoet autos Little people spullen Pop Poppenbed Buggy Loopauto Soort rollator zeg maar Gereedschapset Keukentje duplo Garage Klei Knutselspullen/schaar/plakband/lijm Verf Stickers Kleurboek Loco bambino Puzzels Knappe koppen skippybal/dier .............