7 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door cynthia1982, 6 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cynthia1982

16 okt 2008
    21
    0
    0
    verpleegkundige
    tilburg
    heeft iemand ervaring met 7 weken echo. ik heb er maandag een

ze zagen bij 6 weken nog niet veel en zouden bij 7 weken wel wat moeten gaan zien. ik ben doodsbang dat er niks te zien is, want bij 6 weken zie decehografist dat het vruchtje ja er misschien niet was. had wel vruchtzak maar kon de inhoud niet zien

gr cynthia

2. smarieke

smarieke Lid

14 okt 2008
    32
    0
    0
    Ik ben toevallig vanmorgen geweest. Er was een zakje met daarin een dooier en een vruchtje met een kloppend hartje te zien. Je kunt ook kijken op http://9maand.be/zwanger/zpm/zpm2.php voor uitleg over de ontwikkeling en afbeeldingen van echo's.

Ik hoop dat jij hetzelfde ziet!

3. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik zou gewoon even afwachten. De ene persoon is de andere niet, dus dat ze bij iemand bij vijf weken al wat hebben gezien hoeft niets voor jou te zeggen. Volgens mij word je daar alleen maar gek van!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er staat een echo van 7w4d in mijn album. We zagen een klein "boontje" met een kloppend hartje. Het kindje was 12,2 mm en daarnaast zie je het dooierzakje (aparte rondje).

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Met 7 weken precies echo gehad. Staat in mijn album ;)

6. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    heb net even naar de echo gekeken,maar wou ook even kwijt,dat je een prachtig buikje hebt al zo vroeg zeg
    mooi te zien ;)

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    wat lief van je! Dank je wel!
    *maar ik was bij dochterlief ook al snel erg groot hoor, dus ben het wel gewend hihi*

8. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ja vind dat echt mooi te zien
    wou eigenlijk dat ik dat ook al zo vroeg had :oops:
    bij me 2 zoontjes droeg ik me buik bij beide naar binnen toe,dus ken niet echt het gevoel en idee om een reuze buik te hebben,en al helemaal niet zo vroeg
    is toch toppie :)

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    jawel, maar toch ook niet. Ik heb veel straie en mijn buik doet nu al erg veel pijn, dus afgezien van dat het leuk en mooi is, is het ook soms niet zo leuk;)

10. Wonder24

Wonder24 Lid

7 okt 2008
    87
    0
    0
    Administratief medewerker
    Utrecht
    Ik heb ook mijn eerste echo gehad op 7 weken en 1 dag en daar was ook een soort vlekje met een duidelijk rondje ( dooierzakje) en een knipperlichtje te zien. :)

Maandag 10 november moet ik voor de termijn echo.. ben benieuwd als alles dan goed is dan vertel ik het aan iedereen.

Liefs,
    Wonder

11. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    anderhalve week terug had ik een echo...er was alleen een vruchtzakje te zien met een dooiertje...ze heeft het vruchtzakje opgemeten en kwam op 5 weken en 5 dagen...vandaag de 2e echo gehad en er zat een kindje in van bijna een cm en het hartje klopte :D...ik ging er eigenlijk al vanuit dat het niet goed was...maar alles was dus prima...ik ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger :D

12. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    wat is normaal om de eerste echo te hebben? mijn arts zei dat ik pas met 10 weken eerste echo krijg...?

13. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Als duidelijk is waneer je laatste menstruatie was en er geen medische reden voor is word normaliter pas de eerste echo rond de 12 weken gepland.

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij zijn mbv ICSI zwanger geworden en hebben vijf jaar in het medische circuit gezeten, vandaar dat wij al zo'n vroege echo hadden. Normaal krijg je die inderdaad rond de 10-12 weken.

15. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    oh oke. he jammer, van mij mogen ze meteen bij de intake die echo doen. wil gewoon weten of het goed is.. maar ja zal iedereen wel hebben denk ik. bedankt!x

16. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ligt aan de VK-praktijk, bij ons krijgt iedereen standaard bij intake (8 wk) een echo en daarna nog een bij 12 wk. Als je 20-weken echo doet is dat het, anders krijg je er rond 24 weken nog 1. Dus het hangt van de VK af.

17. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    heb net de verloskundige gebeld om intake afspraak te maken en die kan al 2 december, das mooi! Maar nog mooier ze maken dan meteen een echo! jippieee dit omdat ik niet 100 % zeker weet hoe ver ik ben gezien mn laatste menstruatie heel raar was. ben er erg blij mee!x

18. cynthia1982

16 okt 2008
    21
    0
    0
    verpleegkundige
    tilburg
    hey hey

ja ja de zeven weken echo was wel goed en we zagen het hartje kloppen was erg tof om te zien

cynthia

19. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Oh wat een goed nieuws :D Van harte Cynthia en ik wens je een voorspoedige zwangerschap!

20. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ow ik hoop dat ik ook met 8 of 9 weken een echo mag krijgen!
    Moet volgende week donderdag naar de huisarts en daara afspraak maken met de verloskundige :D

Deel Deze Pagina