Op 9 augustus krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning. We zouden de sleutel eigenlijk 26 juli krijgen, maar omdat wij uitstel nodig hadden om de finacieën te regelen, is de overdrachtsdatum ook opgeschoven. Alles heeft tot nu toe al ontzettend tegen gezeten, maar ik dacht dat het nu allemaal geregeld was.... Mijn man werkt bij defensie en is voor 9 augustus verplicht 2 weken vrij, de kazerne is dan dicht, erg jammer van die 2 weken dus. Hij wilde vandaag in de computer invoeren dat hij vanaf 9 augustus 4 weken vrij is om te klussen en voor de verhuizing. Hij heeft genoeg vrije dagen. Maar nu zag hij dat ze in die 4 weken, ook 2 weken een belangrijke oefening hebben. Vorig jaar kon hij ook niet bij deze belangrijke oefening aanwezig zijn. Hij weet nu al dat zijn leidinggevende erg moeilijk gaat doen, en dat hij hem waarschijnlijk geen vrij wil geven. Als mijn man die 2 weken geen vrij heeft, komen we echt in de knoei met klussen want hij moet alles alleen doen, we hebben verder geen hulp. Of we zitten langer met dubbele lasten, wat ons veel geld gaat kosten. Mag de leidinggevende de vrije dagen weigeren, ondanks dat dit gaat om een verhuizing, en wij zelf de overdrachtsdatum niet konden bepalen.....
Na mijn weten mag een werkgever idd vrij weigeren. Hij moet bijv wel vrij kunnen krijgen voor het tekenen van de akte ,maar voor klussen kunnen ze het idd weigeren. Wel balen zeg
Zij mogen idd vrije dagen verzoeken weigeren.... Er zijn bepaalde bijzonder verlof dagen die zij niet weigeren maar voor klussen of verhuizen mogen ze dit wel.
ja mag gewoon geweigerd worden, is niet van 'levensbelang' laten we maar zeggen, Heb zelf 10 jaar bij defensie gewerkt en belangrijke oefeningen daar krijg je bijna nooit vrij behalve sterfgevallen enz. liefs Es
Daar was ik al bang voor Hoop zo dat hij er alsnog vrij voor kan krijgen. Het is echt balen....die 2 verplichte vrije weken vallen precies 2 weken voor de overdrachtsdatum.