Zojuist ontdekt dat ons konijntje kassiewijlen is, baal echt enorm!!!!!!! Maar ergste is, begin vorig jaar is er een konijntje binnen twee maanden dood gegaan en dochter was ontroostbaar, heeft het er nu nog wekelijks over. Hoe moet ik in vredesnaam gaan vertellen dat dit (vervanger van de vorige) er ook niet meer is?? Ze is erg gevoelig (dochterlief) en heeft al best veel meegemaakt dus weet het echt effe niet meer... Hoe moet ik dit vertellen? En afscheid of juist niet? Heb zoiezo besloten het pas morgen na school te doen anders stort ze smorgens in en ze moet gaan wennen in de volgende klas.. Getverderrie vind het echt zo rot.. Wie heeft er tips hoe ik dit het beste kan aanpassen? Want gewoon effe ronduit zeggen werkt zoiezo niet bij d'r! Wie o wie weet wat? Dochter is zes jaar btw, handig om te vermelden..
Domme vraag.. Maar kun je eventueel bij een opvang niet een nieuw konijntje halen wat er sprekend oplijkt? En heeft het beestje genoeg ruimte? Is hij alleen? Wat voer je hem allemaal op 1 dag? Kun je verder wat aan het beestje zien? Zowieso voor je een nieuw konijn in het hok zet zou ik hem eerst goed ontsmetten...
Is geen domme vraag hoor zeiden m'n ouders ook meteen maar ik wil eerlijk gezegd niet weer die ellende aangaan van weeeeeeer een konijn, het zijn schatten van beesten maar de psychische klap bij dochterlief maak ik me vanaf dag 1 al zorgen om.. Konijn 1 was van dierenwinkel en echt binnen no time dood, had vanaf begin ook rare trekjes en schokte maar wou hem niet terug brengen omdat niemand hem dan wss wou Konijn 2 kreeg juist dure voeding zodat die lang mee zou gaan en verzorging/hok was ook echt wel goed... Ben bang dat hij toen het zo hard regende buiten heeft gezeten. Normaal doe ik het hok altijd dicht dat die niet in z'n rennetje kan maar was het dus 1x vergeten en geheid dat die de regen interessanter vond dan z'n droge hokje Verder niks te zien behalve dat die helemaal stijf is met z'n pootjes recht.. Pff zit gewoon met tranen in m'n ogen te tikken Oja hok had ik na konijn 1 volledig ontsmet dus daar lag het niet aan, zeker niet omdat die langer leefde als de eerste..
Een konijn gaat echt niet dood van regen hoor! Dat zal niet zijn doodsoorzaak zijn geweest anders was de mijne nooit 14 geworden. Als je er nog een wil dan zou ik bij de opvang voor een leuk stel gaan. Die zijn gezond en al samen veel gezelliger voor konijnen zal vooral eerlijk zijn naar haar toe, de mijne is niet zo gevoelig, maar houdt wel van eerlijkheid.
Konijnen zijn liever alleen dan met mekaar... kijk in het wild daar zijn ze ook niet samen. Enige kan 2 zusjes die uit hetzelfde nest komen kan goed gaan maar ook niet alrijd. Ze kunnen gaan vechten dus is geen aanrader. At je konijn nog wel zijn hooi en brokjes?
Konijnen moeten met ze 2en zijn! Denk dat daar het probleem ligt. Heb al 4 jaar 2 konijntjes zitten zelfs in de winter buiten. Ze kunnen beter tegen kou als tegen warmte.
Ik zou zeggen dat 'Snuffie' is ontsnapt ofzo... Het is niet helemaal eerlijk, maar je kind over de rooie laten gaan om een konijn ook niet (en de paashaas, tandenfee en sinterklaas ook niet, voordat ik commentaar krijg van de vereniging van moraalridders). Vervolgens laat je haar 1 á 2 dagen uithuilen, wacht je zogenaamd op Snuffie die misschien nog terug gaat komen en ga je een maand later twee babykonijntjes halen bij een goede fokker - laat je die steriliseren en hou je die. Binnen no time is ze stomme Snuffie die toch enkel wegloopt vergeten.
Wat een onzin. Een ram en een voedster zijn samen heel gelukkig en na een kleine ingreep bij de dierenarts hoef je ook niet meer bang te zijn voor extra konijnen. Konijnen leven in het wild in een roedel en zijn heel sociale dieren. Maar goed, als je 2 konijnen samen in een veel te klein hok opsluit, dan krijg je natuurlijk wel problemen . Hier kun je meer informatie vinden: Konijnen & Hamsters, Knaagdieren, Konijnenhokken :: BunnyBunch Er zijn zat opvangadressen waar je niet eens een konijn alleen meekrijgt.
Van eenzaamheid kan ik me niet voorstellen het beestje kreeg bijna meer aandacht dan mij. At zijn hooi en brokjes nog gewoon normaal dus dat is het ook niet.. Nieuw konijn geen optie, na de eerste z'n dood al zoveel afgezien en nu dus weer dat wil ik echt niet meer! Dus discussie over het wel of niet alleen kunnen zijn van knijn doet er niet toe.. Weglopen is ook geen optie, dochterlief kennende blijft ze dan in onzekerheid zitten en iedere dag op zoek gaan Kan er gewoon niet van slapen van het idee dat ik het morgen moet gaan vertellen.. En weet nog steeds niet hoe!
Tja, als jij al niet weet hoe je iets aan je dochter moet vertellen, zal een random stranger van het forum dat ook niet weten. Ik denk gewoon zoals het is. Snuffie is dood. Oorzaak onbekend. Konijn begraven met mooie ceremonie in een versierde schoenenreusdoos en klaar. De dood hoort helaas bij het leven, of het nou Snuffie is, of iets/iemand anders. Rot voor je dochter, verdriet hebben mag - maar je kunt haar niet tegen alles beschermen.
Wat een onzin zeg! Volgens mij meen ik me nog te herinneren ook dat jij in een dierenwinkel werkt? Mag toch echt hopen dat je je klanten echt een ander advies geeft!! Sorry erg offtopic, maar dit is echt niet waar! Konijnen zijn juist graag samen en kunnen zeker wel dood gaan door eenzaamheid... Ontopic; wat sneu zeg! Ik zou in in ieder geval eerlijk zijn. Het is niet leuk, maar ze zal nog wel meer moeilijke dingen tegen komen in haar leventje. Zou haar het dode nijntje niet laten zien, mits ze dat echt graag wel, dan kan je altijd nog besluiten om hem samen te begraven en er dus afscheid van te nemen.
Misschien omdat ik niet elke dag een dood huisdier heb?? Kan toch zo zijn dat er hier iemand een nuttige tip heeft omdat ze hetzelfde hebben meegemaakt? Echt hoor door dit soort opmerkingen vraag ik me echt af waarom ik in vredesnaam nog iets vraag!
Thx, daar twijfel ik dus ook over... Wegdoen voor ze thuis is of laten liggen zodat ze afscheid kan nemen... Zo lastig allemaal, ze zat al niet lekker in d'r vel vandaag en dan morgen dit weer..
dit is echt onzin.... Konijnen zijn dieren die niet alleen gehouden moeten worden. Het zijn groepsdieren. Konijnen in het wild zitten niet alleen. Altijd met zn tweeen of in een groepje. Ram en voedster gaat bijna altijd goed. Een konijn leeft echt op als hij niet alleen zit. Bij gnoeg ruimte zal er weinig geknokt worden... Ontopic: ALS je een nieuwe neemt dan zou ik ook gaan voor 2 konijnen. En niet bij een dierenwinkel kopen. Die gaan vaak snel dood. Hier 2 gehad die vrij snel gingen hemelen. Binnen een jaar. Daarna nog 3 gehad en allemaal niet ouder dan 5 geworden. Vroeger 2 raskonijnen van tante gekregen. Broer en zus die per ongeluk 4 jongen kregen. Al deze konijnen zijn tussen de 10 en 13 jaar geworden.
Neem dus geen nieuwe ...... Iemand nog bruikbare tips of ideetjes behalve lullige opmerkingen of discussies over het wel of niet blij maken van konijnen door ze samen of alleen te zetten??
Klopt en heb al jarenlang een konijnenfokkerij. Met ze 2e gaat bijna altijs fout ram en voedster kan ook nog steeds fout gaan. zelfs zusjes kan fout gaan. Konijn is liever alleen dan met ze 2e en ik snap ook wel dat met ze 2e leuker lijkt, maar dat is helaas niet zo. In het wild leven ze buiten hun hol samen alleen om het gevaren buiten gaan ze hun hol binnen zijn ze alleen, komt er een onbekend dier ik word het knokken. Dus wat zou er gebeuren als je met ze 2e hebt 1tje die niet ergens kan schuilen en dus alsmaar buiten gesloten staat Is ook wat ik geleerd heb op werk same story. Kan er niets anders van maken. Beetje vreemd dat ik dan als onzin word genoemd..
Ik weet niet in wat voor een winkel jij werkt en aan wie jij je konijnen verkoopt maar dat is echt onzin.. Een konijn is een groepsdier en iemand die in een dierenwinkel werkt zou dat moeten weten.. Ik hoop niet dat je ook nog afgestudeerd dierverzorger of assistent bent.. Oi oi.. Ontopic: Als ze morgen uit school komt zou ik haar het vertellen.. Samen een mooie dood maken, konijntje erin en samen een gat maken en dicht doen.. Mooi steentje zoeken, schoonmaken en verven..
Ben afgestudeert voor dier ja. En ook daar is het zo solitair. Enige qaar ze groepsdieren zijn is als ze buiten hun holletje komen. Ook op werk raden we het niet aan maar gebeurd wel en altijd komen ze terug dat het niet goed gaat. Kan er niets meer van maken