Wat lezen na Harry Potter?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door cowgirl80, 29 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

De grijze jager serie is echt minder heftig dan Harry Potter. Oudste verslind deze boeken.

Ik heb voor oudste HP deel 1 t/m 6 voorgelezen. Deel 7 wil hij zelf nog mee wachten. Te eng en teveel gedoe met vriendinnetjes (zegt hij zelf dus)

Afgelopen vakantie hebben we deel 1 van Archie Greene gelezen. Daar was oudste heel enthousiast over. Gaat ook over een magische wereld die naast de gewone wereld bestaat.

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Tja, ik was zelf ook een jonge lezer en alles schoof gewoon een paar jaar 'vooruit'. Mijn ouders keken altijd wel even of het niet te eng was

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Geronimo stilton hebben we zo'n beetje uit, wat ze hier in de bieb hebben tenminste. Eerst las ik ze voor, maar sinds dit voorjaar leest hij ze zelf en dan 3 in een week ofzo.☺️ Ik was zelf precies zo vroeger, heerlijk om te zien.

Archie Greene ken ik niet, gaat op de lijst. Grijze jager ook, bedankt dames!

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik begrijp jouw gevoel, maar ik kan me van andere kant in mijn wildste fantasieën niet voorstellen wat je zo spannend en eng vond aan Narnia.
    Ik heb de boeken gelezen toen ik een stuk jonger was, vond ze geweldig. Onze kinderen hebben de films gezien met een jaar of 6. Vonden ze heel leuk, maar werden niet heel warm of koud van.

Ik denk dat jouw gevoel vooral door jouw persoonlijkheid komt, maar niet algemeen geldend is.

OT:
    Boeken en films HP 1 en 2 zijn voor alle leeftijden. Die zijn prima te doen en echt geweldig voor kinderen. Mijn zoon heeft deel 3 gelezen en gekeken met 7jaar. Nu met 8 mag hij deel 4 lezen. De rest laat ik even op ons afkomen, we pijlen of hij het eng vindt, of juist heel spannend.
    Ik ben zelf een mega HP fan

Expo vonden wij ook super!
    Wel kleiner dan de studio's, maar dat kun je ook niet vergelijken.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  5. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

De Grijze Jager is inderdaad geweldig, die boeken vind ik nog steeds leuk haha.
    De andere boeken van John Flanagan zijn ook leuk, o.a. de serie Broederband. Die bestaat nu geloof ik uit drie of vier delen. De Grijze Jager zijn er een stuk of 12 dacht ik.

@amdaa zou je best gelijk in kunnen hebben hoor! Misschien kwam het ook wel doordat mijn ouders zo terughoudend waren, dat ik me juist daardoor geesten en monsters ging voorstellen enzo...

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Onze dochter begon ook rond die lerftijd met hp. Heeft ze allemaal al meerdere malen verslonden. Nu is zij sws een gek van fantasie en geweld doet haar ook weinig. Behalve aliens stilton heeft ze ook maar na hp is dat gewoon te simpel. Percy jackson was hier ook een succes, leren ze meteen wat over griekse mythologie. Inmiddels is onze meid 11 en leest ze merr jeugdboeken. Magestirium , vuur en as, jurassic park enz

cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina