Chlomid ervaring gevraagd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kuukske, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Hoi dames,

Vandaag zit ik op cd 44 en ik had vanmorgen een negatieve test. Ik ben helemaal klaar met mn lange cycli en wil, zodra ik ongi word, naar de ha. Een oplossing is aan de chlomid of iets dergelijks te gaan. Alleen heb ik ontdekt dat mijn lichaam slecht tegen hormoonveranderingen kan. Toen ik met de pil stopte kreeg ik last van puistjes over mijn hele lichaam na een half jaar was dit weg en toen raakte ik zwanger. Na de curettage kwamen de puistjes weer terug (in mijn tienerjaren heb ik nooit last van puistjes gehad btw). Nu zou ik op zich wel willen proberen om d.m.v. chlomid of andere hormonen een kortere cyclus te krijgen maar zou het wel helpen in mijn geval? Wat denken jullie?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    'Even' naar de ha voor clomid gaat m niet worden... Als je clomid slikt moet je onder begeleiding van een gyn komen te staan. Dus heb je eerst een doorverwijzing nodig en dan zal de gyn zal eerst gaan kijken of er problemen met je cyclus/eisprong zijn.

Ik heb zelf best veel last van bijwerkingen van de clomid. Snachts opvliegers en erg moe.

Daarbij hoeft je cyclus niet altijd korter te worden met Clomid. Maar misschien het proberen wel waard?
    Wellicht is de ha bereid om je door te sturen naar een gyn.

3. kiimberleeyy

kiimberleeyy Actief lid

18 mrt 2011
    230
    1
    18
    Vrouw
    Thuizorg
    Markelo
    @MamaHeleen:

Ik ken jou verhaal ik heb ook altijd lange cyclussen en ben daar ook echt flauw van onderhand zoals nu ben ik 5 week overtijd heb nu Orgametril geslikt (5 dagen) om mijn menstruatie op te wekken nou dat helpt niet dus want ben nog niet ongesteld.
    Zodra ik ongesteld ben moest ik van de HA beginnen met Clomid maar ben nog niet ongesteld dus kan er nog niet mee beginnen, je kunt zo een afspraak maken bij de HA voor Clomid ik sta ook niet onder behandeling bij de gyneacoloog, dus wat Flora01 zegt hoeft niet altijd zo te wezen, de meeste vrouwen staan dan wel onder behandeling bij een gyneacoloog maar er zijn ook vrouwen die dat niet hoeven (zoals ik), maar je kunt het natuurlijk zelf aangeven of je dat wilt ja of nee.
    Ik hoop dus dat ik snel menstrueer zodat ik met Clomid kan beginnen en dat het gauw raak is ;)

Groetjes Kimberley.

4. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb er geen ervaring mee maar lees veel meiden die door lange cycli clomid krijgen dus ik dacht dat je dit wel ff kreeg. Niet overal dus..ik moet maar afwachten of mn ha het überhaupt nodig vindt om mij hiermee te helpen. Maar zou het mij helpen denken jullie? Aangezien mijn lichaam niet tegen hormoonveranderingen kan..iemand?

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Sorry dat ik het zeg maar wat een domme actie van jou huisarts om je zo maar Clomid te geven zonder dat je zeker weet wat je hebt. Ik heb aardig wat onderzoeken moeten hebben voor ik Clomid kreeg. Wat als jij helemaal geen Clomid nodig hebt en het nu wel neemt en je hele cyclus etc om zeep helpt. Daarnaast moet er gecontroleerd worden hoeveel eitjes er rijpen door Clomid, je zal maar 8 eitjes hebben en die worden allemaal bevrucht. Door controles bij de gyn weet je dit voor af. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat je huisarts dit doet!

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Daarnaast vind ik jou cyclus niet extreem lang, van Jullie allebei niet eigenlijk. Ik werd soms 4a5 maanden niet ongesteld

7. bakkers

bakkers Lid

26 aug 2009
    43
    0
    0
    hallo,

ik slik ook clomid, (vanwege pcos) de eerste paar keer de cyclus heel mooi, gewoon de standaard zeg maar 28 dagen.
    Deze ronde heeft mijn follikel er 10 dagen langer over gedaan om te groeien.. cyclus zal dan rond de 38 dagen zijn.
    het voordeel is wel dat je onder controle komt van de gynaecoloog, je weet precies waar je aan toe bent.
    nu alleen nog een lucky shot :)

8. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Hoi hoi, ik heb ook clomid geslikt ivm pcos.

Ik zal er geen doekjes om winden, het is NIET leuk!
    Vanaf dag 1 kreeg ik last van de opvliegers, ik werd ongelooflijk venijnig, gemeen en opgefokt.
    Af en toe zelfs hysterisch wat dan weer zorgde voor de ene opvlieger na de andere.

Ook kwam ik 7 kilo aan, een bijwerking die niet heel vaak voorkomt maar bij mij dus wel, helaas.

De upside is dat toen ik een positieve ovulatie test in handen had mijn iui in 1 keer slaagde.

Maar inderdaad je huisarts kan dit middel niet uitschrijven voor je. Je zal echt eerst doorgestuurd moeten worden naar een gynaecoloog en die zal vast eerst ook nog andere mogelijkheden uitsluiten.

Ik wens je heel veel succes

9. bakkers

bakkers Lid

26 aug 2009
    43
    0
    0
    idd dat ben ik met je eens brabantsmeisje, het is niet leuk! de opvliegers de moeheid, en de pukkeltjes maar het is voor een goed doel, daar hou ik me elke keer maar aan!

Ik heb lang gewacht voordat ik de stap gemaakt heb naar het ziekenhuis, ik zag er enorm tegen op nu we eenmaal in "behandeling" zijn, had ik het veel eerder moeten doen.

10. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ik vind het eigenlijk niet te geloven dat een huisarts je clomid meegeeft, kan het me niet voorstellen.
    Stel je krijgt overstimulatie en dan?...

Clomid is ook niet om je cyclus korter te maken maar om een eitje te laten rijpen.. ;)

Ik hoop dat de HA iets voor je kan doen..

11. cybell

cybell Niet meer actief

Ik heb een jaar of 3 geleden toen ik begon met de MMM Clomid gebruikt voorgeschreven door de gyn.
    50mg reageerde ik niet op, 100mg reageerde ik wel op maar had alsnog een cyclus van 45 dagen, 150mg had ik goed resultaat: een cyclus van 32 dagen.

Mijn ervaring is dat ik flink last had van de clomid, vooral het depri gevoel kan ik me goed herinneren.

Suc6 in ieder geval!

En idd wat mijn voorganger ook schreef: clomid is er niet voor om je cyclus korter te maken, maar om een eicel goed te laten rijpen.

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zou je echt adviseren om je door te laten verwijzen.. Een gyn heeft er nou eenmaal meer verstand van dan een ha.
    Clomid is niet zomaar even een pilletje wat je slikt. Er zitten risicos aan en daarom moet je door de gyn in de gaten gehouden worden.

En idd hoef je niet altijd met clomid een kortere cyclus te krijgen.

Als je niet goed tegen hormonen slikken kunt, dan zou ik ook echt een goede afweging maken of je het wel of niet wilt.. Want ik ben normaal nooit zo gevoelig voor bijwerkingen van medicijnen. Maar bij clomid heb ik dus het hele pretpakket ;)
    Nu heb ik in ieder geval een mooie eisprong, en dat maakt het allemaal wel waard. Nu nog zwanger worden, en dan zijn we de rest ook zo vergeten ;)

13. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ben het enigszins wel met Jada eens, clomid is niet zomaar een pilletje ik krijg t niet mee zonder uitgangsecho"s. Je kunt overstimulatie krijgen en voordat je start wordt er ook gekeken of je geen cysten hebt dit is ook gevaarlijk! Wellicht kun je doorverwijzing krijgen naar de gyn. En beginnen met clomid als je menstruatie begint is ook niet volgend protocol, er dient op dag 3 en soms op dag 5 mee te worden begonnen en dat hangt er weer vanaf hoe je uitgangsecho eruit ziet.
    Heb wel gelezen dat teunisbloemolie je cyclus kan verkorten of shatavari capsules, wellicht is dat wat.
    Succes ermee ik had trouwens heel veel bijwerkingen van clomid had ik ook een topic over geopend.

14. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Mamaheleen,

Als je zo slecht reageert op hormonen, waarom zou je dan chlomid willen slikken? Waarom kijk je niet op het forum of beter nog via de HA naar alternatieven? Als het puur gaat om de verkorting/regulering van je cyclus zijn dingen als de zwanger worden multivitamines van Etos, tarwekiemolie en ik dacht teunisbloemolie vaker genoemde en misschien wel betere opties...
    Even vragen aan de HA wat jij het beste kunt doen in jouw situatie, aangezien iedereen anders in elkaar zit en anders reageert...

Succes!

15. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Clomid lijkt me een vreselijk slecht idee om te slikken als je niet goed reageert op hormonen. Ik ben een tikkende hormonen-tijdbom as we speak. Ik heb opvliegers, hoofdpijn, huil om de stomste dingen en ik word pissig zonder reden.

Dus als er andere alternatieven zijn zou ik daar voor gaan. Sowieso wel even bespreken met de huisarts als je last hebt van je cyclus.

16. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Hoi meiden hartstikke bedankt voor jullie reacties!! Ik denk dat ik dan idd eerst kijk naar andere opties. Wie weet komt de ha met andere oplossingen die minder ingrijpend zijn. Ik had me ook niet in clomid verdiept maar zie veel onderschriften dat ze dankzij de clomid zwanger zijn geworden. En zwanger worden dat wil ik heel graag!! Maar niet ten koste van alles nee. Ik zal nog even geduld moeten hebben.

@Jade ja 4 of 5 maanden is idd veel langer dan mijn cyclus maar ik vind 46 dagen echt ook heel lang als je een grote kinderwens hebt!

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Natuurlijk snap ik dat, maar je hebt ook aardig wat cyclussen die ergens in de 30 zitten. En dat is niet lang. Sommige vrouwen hebben standaard een langere cyclus inplaats 30-32 dagen.

Deel Deze Pagina