tussen 50 -58. puur omdat ze dan midden twintig zijn en dat is dus het meest waarschijnlijk, voor mezelf maakt dat me echt geen drol uit. als ik met 46 oma ben ook goed, hoop alleen dat dat dan een bewuste keus is geweest van colin of shannon.. ik zie persoonlijk geen verschil zijn tussen met 39 om met 59 oma te worden, ikzelf zou na 65 echt laat vinden, lijkt me juist fijn als je makkelijk iets met je kleinkids kan ondernemen..
Ik heb 'Voor m'n 50e ingevuld'. Niet omdat ik m'n eigen leeftijd nou heel belangrijk vind als het om 'oma worden' gaat (ik vind het ook echt belachelijk als mensen zich -te jong- voelen om oma te worden De vriendin van de vader van mijn vriend (ja die ) wil ook geen oma genoemd worden, want dan voelt ze zich oud. Te achterlijk voor woorden) maar als Damiën 18 is, ben ik 36. Damiën zou dus al 32 zijn, tegen de tijd dat ik 50 ben. Hij moet uiteraard helemaal zelf weten op welke leeftijd hij aan kinderen begint, maar volgens mijn 'ideaalbeeld' is dat toch wel voor je 30e..
mijn moeder was 38 toen ze oma werd ik denk dat ik voor mijn 50ste wel oma zal zijn, het kan me eigenlijk niet zoveel schelen. als ik 50 ben is mijn zoontje 32.
Oma worden heb je niet zelf in de hand en daarom heb ik daar niks over te willen. Ik hoop dat mijn kind gelukkig is met of zonder kind(eren).
Ik werd kort na de geboorte van onze zoon 30. Ik hoop toch wel dat hij eerst een studie afrond en een beetje vastigheid heeft op het gebied van werk, voordat hij aan kinderen begint. In mijn geval was ik 21 toen ik een diploma, baan en huis had. Hij zal misschien iets ouder zijn. En dan wil hij misschien, net als zijn ouders, eerst even een paar jaar van de vrijheid genieten en sparen. Maar als hij kinderen wel (daar hebben wij tenslotte niks over te zeggen!) en als het hem en ons gegund is, zou ik best tevreden zijn om zo tussen mijn 55e en 60e een keer oma te worden. (Hoewel ik er nu nog even niet aan moet denken, haha.)
Idealiter rond mijn 50e denk ik. Maar we merken dan wel, hoe het gaat! Het maakt allemaal niet zoveel uit.
Mijn moeder was 38 toen ze oma werd. het lijkt me geweldig om op die leeftijd oma te worden dan kun je nog zoveel met je kleinkinderen doen dus ik ga voor rond de 40!jaar. Mijn dochter is dan 22 dus het zou makkelijk kunnen. Het kan ook dat ze mij achteraan gaan en op haar 18e al een kindje krijgt. Dan ben ik 36. En als ze geen kinderen willen is dat ook niet erg. Aan hun de keus natuurlijk. Als ze maar gelukkig zijn met hun leven
38? Mijn hemel... en 'nog zoveel doen'... wat moet je met je kleinkinderen doen zeg... bungyjumpen? Wat een kul... de toegevoegde waarde van oma is dat zij levensjaren heeft.. (mijn mening)
hahahahaha.. daar hebben ze ouders voor hoor.. tenminste om allemaal rare dingen met ze te gaan doen en wat voor een beeld hebben jullie bij oudere mensen? Ik vind dit echt heel grappig.. met 55 ben je duidelijk al heel bejaard.. zegt veel over de omgeving
Ja 38 jaar. Als je 65 ben kan t nog maar kun je meestal toch minder als dat je 38 ben. Je gaat meer ondernemen met je kleinkinderen en kunt er veel langer van genieten.Bij ons in de Fam. Krijgen de meeste kids op 18 jarige leeftijd dus bij ons is het niet raar.
Tussen de 50 en 58 ongeveer.... Ik ben nu 28 en zwanger van ons tweede kindje (1e overleden) en als dit allemaal goed mag gaan, en daar gaan we wel vanuit, dan ben ik op haar 22e 50 jaar oud. Mooie leeftijd toch?
Voor mijn 50e, dan heb ik als er geen gekke dingen gebeuren lekker veel jaartjes om van ze te genieten. Maar mijn dochter moet er uiteraard zelf voor kiezen.
Liefst voor mijn 50e maar dat zal hem wel niet worden, ik wil geen oude oma worden, die niets kan doen e.d. ik wil lekker actief zijn maar ook omdat ik lekker wil reizen e.d. als mijn kinderen groot zijn, dan gaan mijn man en ik lekker aan ons tweede leven samen beginnen hihi
Rond 50 jaar lijkt me mooie leeftijd, maar ja.. kheb daar nou eenmaal niks over te zeggen Mijn moeder was 38 toen ze voor het eerst oma werd van mijn dochter..nu is ze bijna 3 keer oma en pas 42 jaar oud. Dus dat kan ook nog.
Ik vind dat niet perse de term bejaard maar al wel ouder hoor, en dat merk je aan alles, mijn vader is een hele sportieve man maar die merkt het toch echt wel aan zijn lijf. En juist met je opa en oma is het gaaf om allerlei dingen te ondernemen en dat ze niet zo grijs en krakig zijn dat je er voorzichtig ermee moet doen haha (mijn mening dan) en aangezien mijn opa, oma en moeder tussen 55 en 65 zijn doodgegaan kan ik zeggen dat ik blij zijn als ik ouder mag worden dan noem ik mezelf HEEEEEEEL oud.
Nou als ik moe ben en mijn man is er niet of ook moe, dan staan er gelukkig actieve ouders en schoonouders klaar. Als ze 70 zijn is de kans toch groter dat het steeds minder wordt qua gezondheid. Hoeft niet zo te zijn, maar vaak is het toch zo dat je mobiliteit achteruit gaat met de jaren.
Hmmm, zelf ben ik 29 en nog geen kids, mijn ouders zijn beiden bijna 65...dus denk dat ik ook een latertje wordt. Eerst zelf maar eens mams proberen te worden! Het lijkt me wel heel erg leuk om oma te zijn, dan zou ik net zo'n lieve zorgzame oma willen zijn als mijn oma's. Vooral bij de ene oma & opa logeerde ik veel, kan ik nog heimwee van krijgen als ik terug denk aan die tijd...zo onbezorgd kind zijn! Heerlijk...