wat lijkt jou een prettige leeftijd om oma te worden?

Discussie in 'De lounge' gestart door dirksmama, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wanneer wil je oma worden?

1. voor mijn 50e

2. tussen mijn 50e en 58e

3. tussen mijn 58e en 65e

4. absoluut niet voor ik 65 ben!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Voor mijn 50e.. als ik 48 ben, is mijn meisje 25

2. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    tussen de 45 en de 50 ofzo, dan is mijn zoon rond de 27.

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Voor mn 50ste zou ik erg leuk vinden. Mn oudste is dan 26, moet kunnen...

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Volgens mij beseft iedereen hier dat dat aan je kinderen zelf is. Maar ondertussen hebben we daar toch allemaal wel onze ideeen en wensen in? Dat is toch ook de vraag: wat lijkt je prettig? En niet: wanneer wil je...?

5. Bri

Bri Niet meer actief

In theorie zou ik zeggen: tussen 58 en 65, maar eigenlijk vind ik m'n kinderen nog net een pietsie te jong om dan al vader of moeder te worden. ('t zou wel kunnen, voor m'n 65e, maar dan alleen als ze ècht zeker van hun zaak zijn met hun partner - ik hoop natuurlijk niet dat de ouders van mijn kleinkinderen ooit gaan scheiden).

Heb dus gestemd op 'absoluut niet voor m'n 65e' al vind ik dat eigenlijk te stellig.

Hier zijn de opa&oma van 65 trouwens verreweg de jongste grootouders; mijn moeder wordt dit jaar al 80! Dat zou ik wel wat jammer vinden, om zo laat pas oma te worden. Ik hoop dus in stilte dat mijn kinderen minder lang zullen wachten dan ik gedaan heb.

6. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Liefst voor mn 50ste....moet kunnen,over 13 jaar ben ik 50 en mn oudste kinderen 28-26 en 23.

Maar niks moet,ik wacht rustig af hihi.....

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Aangezien ik op mijn 31e voor het eerst moeder werd, verwacht ik niet voor mijn 50e oma te worden, ik hoop het niet in ieder geval!
    Dan zou mijn zoon wel erg jong vader worden.

Vanaf 58 jaar lijkt me wel leuk :D, voor zover ik daar iets in te zeggen heb.

8. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik hoop voor mijn 50e oma te worden maar die keuze ligt geheel bij mijn dochter. Ikzelf was 20 toen ik haar kreeg dus rond de 40 zou ik niet erg vinden. Ik heb bewust gekozen om vroeg kinderen te mogen krijgen omdat als ze dan voor zichzelf kunnen zorgen ik ook nog jong ben achteraan 30

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik hoop voor mijn 50e oma te worden, maar dan natuurlijk wel als Milan of Isabelle dat zelf ook wil. Het worden hun kinderen, dus hun keuze en ik hoop wel dat ze er bewust voor kunnen kiezen.

Maar als ik het dus voor het zeggen zou hebben, zou ik "jong" oma worden. Ik was zelf 21 toen de oudste geboren werd, dus ook vrij jong. M. zou dan 29 zijn bij zijn eerste kind (of I. 27), dat lijkt mij best een mooie leeftijd om aan kinderen te "beginnen". Sowieso lijkt het mij geweldig als je er nog lang van kan genieten en nog actief mee kan spelen (al heb je dat natuurlijk ook niet voor het zeggen).

Mijn moeder was 45 toen ze oma werd en die kan nog zoveel doen met de kleinkinderen. En er hopelijk ook nog heel lang van genieten.

Deel Deze Pagina