Lieve meiden, Even mijn hart luchten bij mensen die begrijpen hoe heftig en zwaar dit traject voor onze grote wens is.... Na 2 en een half jaar, 6 iui s nog steeds niet zwanger van een tweede kindje. Zonder aantoonbare reden. Bij ons beide alles perfect. Maar ja. ..wat heb je daar aan? 2 maanden geleden groen licht voor ivf. Zoveel goede hoop! Vorige week tijdens de echo's weer spanning over follikels die eerst niet goed groeiden, maar uiteindelijk 5 en punctie op zondag gepland. En ook 5 goede eitjes! Sperma ook perfect! Blij blij! Volgende dag bericht; van de 5 eitjes, 4 bevrucht! Weer een stap verder! Vanmiddag tp. Zoveel zin aan deze dag, met natuurlijk stuk spanning erbij. Laborante zei gelijk: alle 4 zijn ze ook een embryo geworden, maar toen de grote MAAR...Ze zijn van slechte kwaliteit. Heb er nu 2 terug gekregen van 3 en van 4 cellen. Maar bovenop de slechte deling, blijken ze ook veel fragmentjes te bevatten. ..Dat kende ik helemaal niet. .. Voor het eerst in twee en een half jaar een dikke huilbui gehad vandaag. Het voelt nu een beetje nutteloos. Deze eerste poging voelt voor mij al mislukt. Wie heeft voor mij ook zulke verhalen? En hoe liep dat af? En konden ze daar bij volgende pogingen iets mee doen? Zodat de kwaliteit misschien beter werd. Bij jullie de slechte ook ingevroren? Bij mij namelijk wel. .. Lieve groetjes, Yvonne
Ik begrijp heel goed hoe verdrietig het is. Maar er is iets wat je kunt proberen: ubiquinol, de best opneembare vorm van co-enzym Q10. Via google is er veel info over te vinden. Q10 kan ervoor zorgen dat de kwaliteit verbeterd. Je moet het 3 maanden slikken voor effect.
Ennovy, wat rot! Ik ken geen middelen om de eicelkwaliteit te verbeteren, daarvoor moet je bij de andere dames zijn. Maar ik kan je wel vertellen wat mijn man allemaal gebruikt om zijn zwemmers te verbeteren. Dat is: - Profertil (te koop via de Duitse online drogist) - Vitamine C, zo'n grote ultratablet - Vitaal Prostaat (Kruidvat) - Omega 3-6-9 Profertil is ons aangeraden door de uroloog.
Wat rot dat de embryo's niet van goede kwaliteit zijn. Welk middel heb je gespoten om te stimuleren? Dit kan namelijk verschil maken ik had met puregon slechte embryo's en heb nu gespoten met fostimon en op dag 1 zijn mijn embryo's van een betere kwaliteit dan toen ik puregon spoot
Hè bah, wat naar! Herken het gevoel. In het kort: we zijn 4 jaar bezig geweest voor de eerste. Onbegrepen verminderd vruchtbaar, 6x ivf in eigen cyclus (deden mee aan een proef) en 3x volledige IVF/ICSI. In totaal 7 embryo's teruggeplaatst gehad, geen zwangerschap of heel kortdurend. Nooit A kwaliteit embryo's en geen cryo's. In Nederland dus uitbehandeld. Naar Düsseldorf gegaan, daar bleek mijn AMH te laag en een tekort aan dhea. AMH is een getal dat aangeeft hoever je richting de overgang zit en kan aangeven dat je eicelkwaliteit verminderd is. Ondanks dat de waarden die ze in.Nederland meten goed zijn. Ik ben DHEA gaan slikken in afwachting van de volgende poging. In die periode ben ik spontaan zwanger geraakt. Dhea slikken was bij mij dus al voldoende. Ook voor de tweede dit middel gebruikt en spontaan zwanger geraakt. Wellicht ook iets voor jou om over na te denken....
Bedankt lieve meiden! Weet alleen niet of het wel aan mijn eicellen ligt. De kwaliteit van beide was goed. Alleen samen lijkt het niet te werken. ..Misschien dat dit de reden is waarom het afgelopen jaren niet gelukt is... Hilly daar heb ik wat aan! Ik ga straks op Google kijken! Mijn man heeft een hele poos vitamines geslikt, ook echt voor vruchtbaarheid. Maar omdat ik maar niet zwanger raakte, niet meer gekocht. Ik was iedere maand zoveel geld kwijt aan vitamines. Wat voor kapitaal ik de afgelopen jaren naar binnen heb geslikt. Nu een beetje spijt dat Mark niet meer geslikt heeft. Echt mijn schuld. Hij vroeg er steeds om. Spikkeltje, dank je! Heb alles opgeschreven haha. Anke ik spoot menopur en dan de hoogste dosering. Fostimon spoot ik bij iui! Wat goed dat ze nu zoveel beter zijn! Wanneer terug plaatsing? Tlc....kippenvel! Ik lees dat DHEA nu voor de tweede keer! Mijn hormoonprofiel was perfect. Maar blijkbaar zegt dat niet alles dus. Jezus hoe is het mogelijk. ...heel heel erg bedankt voor je mooie bericht! Bij ons eigenlijk hetzelfde; onbegrepen verminderd vruchtbaar. Misschien is dit ook mijn uitkomst. Waar kan je dat krijgen ?.? Heb ineens weer hoop! Liefs, Yvonne
Wij hadden eerste ivf 6 embryos waarvan 1 verse en 3 ingevroren. Deze poging met hakken over de sloot 1 embryo ontstaan uit 9 eicellen. Dezelfde medicatie. Kan dus ook per poging verschillen denk ik.
Mijn Manlief kreeg ook profertil of proxeed als advies! En er zijn wel enkele spermacellen gevonden voor ICSI en nu pril zwanger 4 weken.