Hier wat ik écht niet lust; bieten, rabarber, schimmelkazen/oude kazen/van die luxe kazen zeg maar.. Dat is het tot nu toe. Verder zijn er nog wel dingen waar ik gewoon niet zo dol op ben en liever niet op het menu zie staan, maar over het algemeen weet ik me daar dan nog wel op de een of andere manier overheen te zetten. Zoals olijven, spruiten, rode kool, orgaanvlees(heb wel eens hart gegeten, niet bepaald lekker maar ook niet kokhalzend vies) of tartaar. Meeste dingen durf ik ook wel te proeven, al zou ik insecten, slakken, kikkerbillen ed toch wel liever overslaan omdat dat me enorm tegen staat.
Arisjok, schaal en schelpdieren, gamba's. Ik vind de structuur van die dingen zo vreselijk. Verder hoef ik geen apart vlees zoals eend, struisvogel enzo. En geen lever dingen dus geen leverworst of paté. Dit is meer het idee waar ik onpasselijk van wordt.
Zuurkool, die lucht 😖!, stukjes in vla/yoghurt. Muesli en zelf gesneden fruit is geen probleem, maar die gefabriceerde pakken. Brrrrr. Oude schimmelkazen vind ik ook niet lekker. Met oude kaas houdt het wel op. Rode wijn, bier, witte droge wijn vind ik ook vies. Lever, tong, slakken etc ook niet aan mij besteedt. Oh en olijven. Ik probeer het wel elke keer maar ik vind het gewoon smerig
Ik vind niks écht smerig, maar met schimmelkazen doe je me geen plezier. En orgaanvlees hoef je me ook niet voor wakker te maken.
Er zijn genoeg dingen die ik uit principe niet eet, maar echt niet lusten? Ik kan eigenlijk moeilijk wat bedenken. Alleen qua drinken lust ik dan weer niet heel veel, al helemaal niet met alcohol.
Yoghurt. In alle soorten en maten. Brrr zo vies zurig zo vaak geprobeerd maar ik heb het opgegeven kwark lust ik ook niet.
Hier ook ui! Zo vies. Alleen als het helemaal kapot ergens doorheen zit gaat het wel, maar anders echt niet. Lenteui of prei vind ik wel prima. Grappige is dat zoon ui prima vindt, van rauw tot gebakken hij vindt het heerlijk. Verder vind ik spruitjes en gekookte witlof ook niet echt ok.
Hier maar een ding wat ik echt niet lust en dat is Ansjovis. Tuurlijk zijn er dingen die ik minder lekker vind dan andere maar die eet ik gewoon.
Zeevruchten en weekdieren. In een heel goed restaurant krijg ik het wel weg, maar anders vind ik de structuur te ranzig om aan te raken.
Een heeeeleboel, ben helaas een erg moeilijke eter. Maar als ik wat moet noemen vind ik witlof erg vies, net als zuurkool en noedels.
Alle groente dat groen is. Behalve broccoli, komkommer en ijsbergsla. Zuurkool, rode bieten. Orgaanvlees, vis (behalve wit vis)
Olijven vind ik echt vies. Vijgen vind ik smerig. Roggebrood. Banaan lust ik niet. Brie lust ik ook niet evenals al die andere schimmelkazen. Botercreme lust ik ook niet.