Turkse ladies, wie van jullie heeft HET recept voor icli kofte? (Gehaktballen met inhoud). Ik wil het maken maar word niet wijs uit al die verschillende recepten .
wij maken het altijd een aantal keer per jaar en dan doen we het in de vriezer maar het is wel echt moeilijk om te maken. Ik maak het altijd met mijn moeder dus het precieze recept heb ik ook niet, maar heb je geen turkse dames in je omgeving met wie je het samen kunt maken?
Mijn schoonzus maakt het altijd maar die woont best ver. Ik wil niet afhankelijk zijn van haar, maar het zelf kunnen maken wanneer ik er zin in heb
Heeft er iemand toevallig het recept voor een turkse pizza (met kaas)? Ik weet helaas niet hoe ze heten, maar dat ze heerlijk zijn dat weet ik wel! Alvast bedankt, Groetjes Cynthia
volgens mij bedoelt ze lahmacun. dat recept zou ik ook wel eens willen weten. volgens een turks vrouwtje bij mij uit de straat schijnt dat best nog wel moeilijk/bewerkelijk te wezen (het deeg )
Volgens mij niet de pizza die je bij de shoarmatent kunt halen.. ik bedoel zo'n dunne pizza. Wat hebben we die toch vaak gegeten tijdens onze vakantie... Mmmmm Groetjes Cynthia
Dat zeggen ze altijd, tenminste, ik hoor altijd van Turkse vrouwen dat bepaalde gerechten heeel moeilijk zijn om te maken, maar dat valt vaak best mee. Heb nu even geen recept bij de hand maar zal het opzoeken.
@meryem85 ik denk ook inderdaad dat ze bewerkelijk bedoeld i.p.v. moeilijk. de bedekking kan volgens mij niet zo moeilijk wezen (gehakt met kruiden toch?) misschien dat het deeg maken veel werk en tijd kost en je kan zo'n grote pannekoek maar per 1 stuks tegelijk in de oven doen (als je alleen maar een combi-magnetron heb zoals ik)
denk dat ze peynirli pide bedoelt. Lahmacun is echt geen doen in een normale oven. Wordt 3x niets. Je hebt wel die turkse pizza pannen. Sommige daarvan zijn goed genoeg om lekkere lahmacun te maken. Maar ik heb er laatst een aangeschaft en dat wordt dus drie keer niets..want hij bakt het deeg maar de gehakt is dan nog rauw. Je schijnt van die kleine steenoventjes te hebben in nederland..soort kleine pizza oventjes. en die zijn daar super voor.
ik geloof dat de topic startser toch met een duidelijke vraag kwam,waarom open je je eigen topic over lahmacun niet, of zeg ik nou zoiets raars? anyway ONTOPIC! ik heb het 1 keer gemaakt en toen heb ik het zo gedaan: bulgur met een beetje gehakt heel goed gekneed (de bulgur van te voren een beetje laten weken) als je dat doet valt de bulgur niet zo snel weer uit elkaar heb ik begrepen vandaar! vervolgens dat even laten rusten onder een doek en dan de vulling heb ik gemaakt met gehakt, ui, peteselie, zout peper en rode paprikapoeder vervolgens heb ik een bolletje van het bulgur/gehakt mengsel in mijn hand tot een kroketje gerold en dan mijn duim erin gestopt zodat er een gat ontstaat wat je kan vullen, dan het gat dichtmaken en als ze allemaal kaar zijn even frituren in de olie afiyet olsun als je vragen hebt hoor ik ze wel
en waarom niet?... omdat ik kritiek had op jullie topic? misschien zijn er ook andere mensen die dit recept weten.
reageerde op deze vraag hoor! dus hoef geen eigen topic te openen bellina bijdehandjes gegeten zeker?
zie dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=105204 dan doe ik deze dicht, anders komen er wel heel veel receptentopics.